Kijk ik net op mijn facebook zie ik mijn zoon online. Ik naar boven slaapt hij diep en tablet plus telefoon van hem zijn uit. Hoe kan ik dan toch zien dat hij online is? Hij slaapt echt...
misschien staat facebook nog aangemeld op zijn browser of via de app.. ik sta ook vaak online terwijl ik niet daadwerkelijk op facebook zit.
als de app niet is afgesloten dan blijft hij op groen staan. iemand zei laatst tegen mij woow jij bent ook altijd online.. ja dat klopt haha me app staat altijd aan
Als zijn tablet en telefoon idd niet helemaal uitgeschakeld zijn, en de app dus gewoon nog aan staat, staat hij nog online. Ik sta ook vaak nog online terwijl ik er helemaal niet opzit, maar mijn app dus niet helemaal afgesloten is.
Oke gelukkig was even bang dat hij gehackt was of zo, wel vreemd toen ik via chat aangaf "wil jij je even uitloggen op mijn zoons zijn account" twee tel later hij ook offline stond.
Wat ook zo kan zijn is dat jouw browser de website nog niet heeft ververst. Dan is iemand dus online, terwijl hij/zij niet online is. Als je dan op diegene klikt om een gesprek te beginnen, dan ververst(/update) de website zich, en gaat diegene inderdaad offline. .. ik denk dat dit het geval is
Ja soms doet fb een beetje vaag hoor met het online/offline zijn! Van de week belde ik iemand met iets belangrijks maar nam niet op en zag vervolgens diegene wel online staan via mobiel, ik werd zwaaaaaar pissed hehe dus ik een whatsapp gestuurd, uur later kreeg ik een berichtje dat hij ergens was waar hij de telefoon niet op kon nemen en al helemaaaaal niet op facebook kon zijn geweest op dat moment... Of ik krijg een berichtje van mijn moeder waarom ik om 5 uur op fb ben (als ze moet werken moet ze vroeg op) en dan ergens een paar uur later moet ik dan weer terug sturen dat ik gewoon lag te slapen... heel vaag! Maar er is een manier om te kijken of je ergens buiten je eigen telefoon, tablet of pc bent ingelogd... rechtsbovenin tandwieletje drukken, dan naar account instellingen, links krijg je dan een rijtje met dingen, dan druk je op beveiliging en dan zie je actieve sessies staan, en kan je checken waar jouw facebook online is geweest, bij mij staat bijv. bijna altijd Almere, mijn woonplaats, maar laatst stond er ineens rotterdam, toen dacht ik aha... en heb ik mijn wachtwoord veranderd en nu staat dat er nooit meer rotterdam.
Dank je wel! Ik ging net kijken en toen stond er nu een sessie open in Maastricht (!) Dat kan dus helemaal niet. Meteen maar even mijn wachtwoord veranderd.