Het enige waar ik de afgelopen tijd aan heb meegedaan was dat je een muziekclip op je tijdlijn moest zetten, ik kwam er te laat achter en likete dus per ongeluk een clip van iemand. Dat vond ik dan nog wel sympathiek en ik deel wel vaker muziek dus hier wilde ik dan nog wel aan meedoen. (met de waarschuwing erbij dat als je liket of reageert ook een clip moest neerzetten.) Die onzin van radijsjes of vakanties of bh-kleuren of hartjes of whatever, dat doe ik gewoon pertinent niet aan mee. Dan maar geen humor.
Had er van de week nog een op haar donder gegeven. Kwam weer met hartjes die ik op mijn tijdlijn moest zetten, want het was weer borstkankerweek (al een heel jaar, apart!). Heb maar een berichtje teruggestuurd dat ze hier geen patiënten mee helpt en dat ze beter een donatie aan de stichting kon doen. En dat voor iemand wiens moeder aan die rotziekte lijdt. Dan zou je helemaal beter moeten weten...
Een vriend van mij heeft het volgende geschreven op zijn Facebook, omdat het zo vreselijk irritant is: " ik weet dat iedereen dit bericht wel leest!! Stop 5 radijsjes in je anus En sterf in je tuin!
wat ik vreselijk vind zijn die updates van iemand waarvan je weet dat die problemen heeft.. zon status neerzet die daar op slaat.. en als je dan een troostend woord neerzet, je die achterlijke pb krijgt.. ben er echt klaar mee
Deze kreeg m'n oudste van de week : bent erin getrapt. Je hebt mijn mededeling geliked of er op gereageerd! Mijn mededeling van vandaag op facebook was een valstrik. Ik had het spel verloren, en nu is het aan jou. Je moet binnen de 24 uren één van volgende boodschappen op de facebook wall plaatsen en minstens 24 uren laten staan, je mag zelf niets toevoegen aan de boodschap die je plaatst en ook niet reageren of uitleg geven: 1. Ik ben 5 kg afgevallen door kebabs te eten. 2. Ik denk dat ik verliefd ben op een piepkuikentje. 3. Ik ben zwanger. 4 . Nieuw record: ik heb één week aan een stuk geen douche genomen. 5. Ik heb overgegeven in mijn pannenkoekendeeg. 6. Het is beslist! Morgen verf ik mijn haar paars 7. Ik heb nagedacht en ga werken in een erotische massagesalon. 8. Ik ben de liefde van mijn leven zonet tegengekomen!!! 9. Het lief van mijn beste vriend(in) is homo, wat zeg ik als ik hem/haar voor de eerste keer ontmoet. 10. Ik ga dit jaar trouwen! 11. Ik verander binnenkort van geslacht ! 12. Het wordt tijd dat ik jullie iets belangrijks aankondig ... 13. Ik heb zonet een lieveheersbeestje ingeslikt. Brengt dat geluk ? 14. Ik heb al 2 weken geen kaka meer gedaan, wat moet ik doen?! 15. Er is geen wijn meer !! Volg je deze aanwijzingen niet, dan heb je geen gevoel voor humor en moet je me een etentje betalen. Groetjes Sorry voor de opbouw en eventuele spelfouten haha heb t gewoon ff gecopieerd en geplakt
Ik stoor me hier ook enorm aan :x Wat nou awareness? Zijn we ons dan meer bewust van de gevolgen van kanker als we vaag zitten te doen met een fb status? Ik heb in mijn fb kring een vrouw die borstkanker heeft gehad. Borst eraf. Haar weg. Haar weer terug. Borst reconstructie. Zij plaatste een jaar terug een echte awareness foto: eentje waarin haar dochter haar bij haar het haar afschoor, voor ze aan de chemo begon. Ja, die foto laat zien wat kanker met een vrouw van 'onze' fase (die met een jong kind dus) doet. Heel confronterend. Ze heeft inmiddels weer een volle bos haar en het gaat naar omstandigheden goed Telkens als ik aan haar verhaal denk en dan die stomme berichtjes keer krijg van 'oh toe, doe ook maar even mee met deze 'actie', dan smeer ik mensen het oorspronkelijke bericht van deze vriendin onder de neus. Eigenlijk zou er een fikse tegenbeweging moeten komen om dit soort belachelijkheid de kop in te drukken.