stafford bijt oor van meisje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door veghelsemeid, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    Hond van vader valt dochters aan in Schijndel, bij 6-jarige wordt oor afgebeten

Laatst gewijzigd: woensdag 16 april 2014 - 07:52 | Auteur: Marrie Meeuwsen
    De camping waar de kinderen werden aangevallen. (Foto: Sander van Gils SQ Vision)De camping waar de kinderen werden aangevallen. (Foto: Sander van Gils SQ Vision)Vergroot foto
    SCHIJNDEL - Twee zusjes zijn dinsdagmiddag in een huisje van een recreatiepark aan de Vijverweg in Schijndel aangevallen door de hond van hun vader. Een 6-jarig meisje werd in haar gezicht gebeten en raakte ernstig gewond. Haar 10-jarig zusje liep letsel aan een been op. De hond werd met twee andere honden van het gezin door de politie meegenomen. Op verzoek van de eigenaar heeft een dierenarts ze in laten slapen.
    De hond, een Amerikaanse staffordshireterriër, zat opgesloten in een bench. Toen een van de slachtoffertjes het hok opende, viel de hond haar direct aan, vertelde een getuige tegen TV Schijndel.

De hond zou het 6-jarig meisje meerdere malen hebben aangevallen. De hond beet volgens een getuige bij haar een oor af. Verder beet het dier het kind over het hele lichaam.

Veel bloed
    Volgens TV Schijndel is één van de twee kinderen er slecht aan toe. Het zou gaan om twee zusjes. Een politiewoordvoerder vertelt Omroep Brabant dat er veel bloed te zien was.

Er werd een traumahelikopter opgeroepen, maar een ambulance bracht de slachtoffertjes naar het ziekenhuis. De hond is meegenomen door de politie. Twee andere honden van hetzelfde ras van het gezin zijn ook meegenomen.

Laten inslapen
    De eigenaar van de honden en vader van de kinderen was dusdanig overstuur dat hij zijn honden even niet bij zich kon hebben. De politie heeft later op de dag met de man overlegd over het lot van de honden. Hij heeft ze toen direct laten inslapen.

Wat er zich precies in het vakantiehuis heeft afgespeeld blijft onduidelijk. De politie neemt de zaak niet in onderzoek omdat het een privé-aangelegenheid is.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    En helaas gaan mensen nou naar het ras van de hond kijken terwijl een goed opgevoed en niet door gefokte stafford een super gezinshond is.... Wel echt super erg voor de meisjes! Hoop dat ze snel mag herstellen.

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Vreselijk voor de meisjes maar om nou direct alle honden in te laten slapen vind ik belachelijk..:$
    Waar was deze vader toen zijn dochter van 6 de bench opende??

4. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    zo krijgen de staffords weer of nog steeds een slechte naam
    terwijl wat trotsemama zegt staffords super lief kunnen zijn
    als ze maar goed worden opgevoed

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh die arme meiden :( Verschrikkelijk voor ze, voor het leven verminkt.

En de hond? Tsjah, prima dat die is ingeslapen.
    Begrijp alleen niet waarom die andere honden ook zijn ingeslapen? Dat vind ik dan wel weer triest.

6. adi

adi Niet meer actief

Wat verschrikkelijk!!! Arme kinderen.. Arme ouders... Arme honden...

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vreselijk, maar waarom de andere twee honden ook laten inslapen?

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lekker dan voor het leven getekend.
    Gatver zeg!!
    Kan er dus echt niet van wakker liggen dat ze zo'n beest laten inslapen.Van die andere 2 begrijp ik niet maar dat zullen ook wel valse beesten zijn.
    Weer een reden dat ik nooit geen enkele hond bij mijn kinderen in de buurt wil hebben brrr

9. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Wat een vreselijk verhaal en ik was er niet bij, dus ik kan er niet over oordelen, maar vraag mij wel af wat eraan vooraf is gegaan en hoe een meisje van 6 jaar alleen een bench kan openen. Kinderen mogen (mijn inziens) nooit alleen zijn met een hond. Want hoe lief de hond en/of het kind is, een spel kan altijd uit de hand lopen. Hoop dat de meisjes goed herstellen.

10. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ow ja...nog iets...snap reacties over dat bepaalde rassen gevaarlijk zijn ed, maar dit ligt helemaal aan de baas en opvoeding.
    Ik ken ook een verhaal over een labrador die een kind beet. Bleek achteraf wel dat het kind 7 nietjes in het oor van de hond had geschoten. Tja, wie is er dan fout? Ik vind de ouders....want die hadden het kind nooit zo lang alleen bij de hond mogen laten......

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit verhaal komt steeds weer terug en volgens mij een broodje aap verhaal.

12. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Dat weet ik niet. Het is een verhaal dat ons verteld is tijdens een training op de hondenschool. Maar de kern van het verhaal klopt wel, want ieder ras kan agressief gedrag vertonen en daarom moet je als ouders heel alert zijn.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Snap het wel dat de vader de honden heeft laten inslapen. Ik neem aan dat de vader zo overstuur was dat dit voor hem de enigste oplossing was. Als ouder zijnde zal niemand normaal na kunnen denken na zo iets.

Al wel blijft het een triest verhaal.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik snap ook dat alle honden ingeslapen zijn. Die vader en die meisjes hebben hier een trauma aan overgehouden en voorlopig Iig zullen ze geen enkele hond meer vertrouwen.

Wel erg naar dat dit is gebeurt. Je moet kinderen inderdaad nooit alleen laten met honden. Je weet nooit wat er gebeurt. Hopelijk valt het allemaal mee en komen de meiden er goed vanaf.

15. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ten eerste is het verschrikkelijk voor de meisjes...

Maar ook voor de honden. Wie weet wat er zich heeft afgespeeld voordat dit gebeurde..
    Hoeveel ouders zien daadwerkelijk wat er gebeurd tussen kind en hond(en)? Maar genoeg ouders die nog steeds geen hol begrijpen van honden gedrag en dus maar vinden dat een hond NOOIT mag bijten/grommen of iets.

Ik vind dat je als ouder altijd verantwoordelijk bent.
    Hier een goedzak hondje zitten,maar zelfs deze kan het getreiter van mijn zoontje af en toe beu zijn hoor. Maar de kunst is wel om te leren en zien hoe een hond zijn gedrag in elkaar steekt. Dus voordat het bijt al zien waar het mis gaat. Gros van de mensen heeft namelijk geen enkel idee..

Sneu dat er daarom weer een ongeluk is gebeurd.. kind en honden zijn de dupe.. vaak had het voorkomen kunnen worden.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Verschrikkelijk. Toch lijkt (?) het mij dat de vader/ouders hier ook
    mede-verantwoordelijk voor zijn. Blijkbaar was er niet voldoende toezicht dat het meisje die bench kon openmaken en was deze hond niet goed opgevoed oftewel doorgefokt om dit soort abnormaal gedrag te vertonen. Maar misschien denk ik te simpel hoor, wij hebben geen honden. :)

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies dit dus.

18. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Misschien zat deze hond juist in de bench omdat hij niet te vertrouwen was.

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    echt weer een actie waar de honden niks aan kunnen doen want zowel de kinderen als de honden moeten beschermd worden tegen elkaar.
    ik heb een engelse staff beestje zit geen kwaad in kan behalve bij onze andere hond met moeite bij andere honden maar durf me hand in het vuur te steken dat hij onze dame niks doet (ik zoek het ook niet op en vertrouw ze niet alleen niet zozeer de hond maar eerder mijn kind).
    we hebben een kruising amerikaanse staff en waarschijnlijk of boerboel of bull mastif die hond hoe lief ze ook is heeft heel erg moeten wennen aan onze dame zij gromde op het moment dat onze dame in de beurt kwam nu zijn het vriendjes met zen alle maar ik vertrouw het nog steeds niet wel zodanig dat ik naar de wc ga of ondertussen sta te koken maar anders gaat onze kleine meid gewoon mee was vouwen enz....

20. tuc

tuc Niet meer actief

die vader moet ook maar ingeslapen worden dan;)

want ben absoluut geen hondenfan, maar de honden in laten slapen terwijl er ws gewoon te weinig toezicht was vind ik zielig

Deel Deze Pagina