Hoi, Met onze buurt hebben wij jaarlijks een feest en bv met pasen mogen de kinderen paaseitjes zoeken. al eens een keer een walking diner gehad. Nu zit ik komende 2 jaar ook in de commissie om mee te organiseren en wilde wat brainstormen over leuke activiteiten. Heeft iemand leuke ideeen die je met je buurt doet? Zowel met als soms ook zonder kinderen?
Zomer BBQ met springkussen voor de kinderen. Winterborrel, gezamenlijk een kerstboom optuigen voor gezelligheid in de straat. Hier al jaren erg gezellig om bij elkaar te komen met de straat met bovenstaande activiteiten.
Wijn of/en bierproeverij Paas en kerstcrea Met de kids lasergamen of bowlen of iets in die trant Kaartavond , met of zonder toernooi . Bij het laatste is dan leuk om een paar keer per jaar te doen
Op oudejaarsdag buiten oliebollen en knieperties bakken, vuurkorf er bij aan, gezellig! Voor de kinderen een speurtocht, of een soort 'elfstedentocht' waarbij ze bij huizen opdrachten moeten doen en dan een stempelkaart vol kunnen maken. En dan daarna gezamenlijk bijv. pannenkoeken eten.
Een speurtocht met mensen die verkleed in de wijk zitten. Dat herinner ik me nog van vroeger en dat was fantastisch! Het heeft een naam geloof ik ik kan er even niet op komen.
Wij gaan altijd Met de buurt oo de fiets naar het bos en dan neemt Iedereen wat mee voor de picknick We hebben ook ooit een wijn proef avond gedaan En ieder jaar In de vakantie met de kinderen kamperen in de tent op het grasveld in de straat !
Oh, wij doen hier heel veel dingen met de buurt en de straat! Wat voorbeelden: - Sinterklaas - Sint Maarten lampionnen optocht - Paaseieren zoeken - Levend Stratego - Kids Disco - Ouderen Disco (dus voor de ouders, no kids allowed!) - Vliegerwedstrijd - Straattekenwedstrijd - Running Dinner - Zomer BBQ - Stratentoernooi (dus dat de straten tegen elkaar strijden) - Oktoberfest - Repair Cafe - Yard & Art Sale (iedereen mag spullen verkopen in de tuin!)
Zo’n speurtocht met foto’s. Dat je een blaadje krijgt met foto’s erop die in de buurt genomen zijn en dan met groepjes een route lopen en zoeken waar de foto’s gemaakt zijn.
Een straat high tea Een dropping Pannenkoeken middag Stampotten avond met bijv oud hollandse spelletjes, aardappel poepen enz Een buffet in een thema, amerikaans, indisch, hollands, zomer.