Ik rijd nu in een klein autootje, Citroën c1. Ik wil in alle rust gaan kijken naar een "luxere" auto. Want ipv boodschappenkarretje gebruik ik mn auto nu geregeld voor 2 uur-afstanden. Hij rijd op zich prima, maar iets meer comfort lijkt me wel lekker. Ik vind zelf een Opel heerlijk rijden. Mn ex had er 1, 10 jaar geleden, en die auto (een vectra) vond ik zo fijn. Vrienden hadden ook een fijne. Mijn man rijd nu nog Opel en ook die rijd lekker. Ik hoef geen grote auto, maar gewoon iets comfortabeler dan nu. Iemand tips? Wil sowieso 5 deuren, dat is denk ik mn enige wens.
Ik had voor de auto die ik nu heb een opel corsa (5-deurs en met airco) en ik mis die auto nog steeds een beetje. Reed heerlijk en ik heb hem ook echt helemaal opgereden. Ik heb hem weggedaan toen hij 14 jr en de apk meer ging kosten dan de auto überhaupt nog waard was.
Dit idd Of anders vergelijkbaar formaat: toyota yaris, hyundai i20, suzuki swift, renault twingo Etc etc
Ik heb nu net een Peugeot 208 en ben er erg blij mee. Geen enorm bakbeest, maar net even wat meer auto dan de Peugeot 108 die ik hiervoor had. We rijden er ook langere stukken mee.
Tussen wat je nu hebt en een Vectra zou je naar de Corsa of de Astra kunnen kijken. Misschien wel de Adam, maar die is denk ik niet heel veel groter als wat je nu hebt.
Ik heb recent een Toyota Yaris gekocht (hybride), echt een topauto. Vijfdeurs, rijd lekker soepel en krijg ook met gemak m'n kinderen en kinderwagen er in. Hiervoor reed ik een opel corsa van ruim 20 jaar oud. Was echt een topauto want er was NOOIT wat mee. Kwam elk jaar zonder gedoe door de apk. Hij is nu naar m'n neefje gegaan en die heeft 'm afgelopen week ook weer moeiteloos door de APK gekregen. Dus als je persé opel wilt kan ik die wel aanraden.
Wij hebben als 2de auto een opel corsa 5 deurs. Fijne auto! Erg prettig ook dat ie cruise control heeft, vind ik altijd fijn op langere afstanden.
Ik reed een c1 van 10jaar oud en nu zaterdag mijn nieuwe opgehaald. Wat een wereld van verschil in comford en rijbeleving. Dus wellicht een proef rit in een nieuwe overwegen als je budget dat toelaat..
Zelf zou ik een corsa gelijk overslaan, en gelijk voor een astra gaan liefst met de 1.6 turbo erin die rijden perfect. Tja de Opel Vectra dat klopt we hebben er hier een uit 2004 een luxe wagen met een v6 motor of je dat wilt? Hij rijd heerlijk maar is wat zwaar en lust een flink slokje benzine. Mijn schoonpa is maar alleen en die heeft een Opel Omega nog iets luxer als onze auto heerlijk op de lange afstanden lastig met parkeren.
Ik heb zelf een VW Golf maar ik vind de Up ook heel fijn rijden en goed tweedehands te vinden. Zelf niet zo'n Opel fan, alles is me iets te stug
Deze komt er hier zeeeer waarschijnlijk ook de jongste gaat bijna uit zn achterwaartse stoel, dan hoeven we onze grote auto niet meer te houden.
Een vw polo? Ik ben van een toyota aygo overgegaan op een Polo. Iets ruimer, meer comfort en niet te groot.
Haha dat is wat wij juist van een vw zeggen. Nu zou het ook komen omdat ik nooit in de kleine opeltjes rijd.