Onweer

Discussie in 'De lounge' gestart door Riette89, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik ben als kind zijnde al bang voor onweer en mijn ouders zeiden dan ook
    ''Ach als je later groter bent is die angst over''
    Maar helaas, het is alleen erger geworden, En wordt ook nog steeds erger :(

Ik ben dus als de dood dat het in ons huis inslaat en als ik en flits zie tel ik automatisch al hoever weg hij is.
    Als ik een flits zie krijg ik dus steed een half hartinfarct,en die angst wordt steeds groter lijkt het wel :(.

Is er iemand die hetzelfde heeft of gehad heeft en weet iets om er niet meer zo angstig voor te zijn?

Alvast super bedankt voor antwoorden! :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn tante is ook bang voor onweer. Ze gaat dan altijd in de badkamer zitten tot het over is en ze is nu in de 60 en heeft altijd angst voor onweer gehad.

Ik ben bang voor wespen. Als ik eentje zie gaat mijn hartslag de lucht in, ik verstijf en dan ga ik rondjes rennen. Ik wil graag van die angst af maar tja,...hoe?

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Badkamer lijkt me geen goed plan. Bij een vriendin van mij is de bliksem ingeslagen en via het douche putje ging het de grond in.

Ik ben zelf als de dood voor spinnen. Wespen, bijen en andere insecten maken me niets uit. Zelfs muizen en ratten doen me niets. Maar spinnen ... daar heb ik echt een fobie voor.

4. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    :$
    Omg. Ik vraag mijn vriend wel of hij een schuilkelder voor me bouwt :)

5. ShampooL

Ja, maar zij woont in the middle of nowhere, midden op een weiland. Dat is vragen om problemen. Als jij in de stad woont, of in een dorp, of zelfs al naast een hoge boom. - Zeer kleine kans dat er iets gebeurd hoor :)

6. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik woon ook op het land maar wel bomen overal,vindt het gewoon weg vreselijk en zou dan het liefst de grond inkruipen.

Paar maanden geleden liep ik van mijn toenmalige werk af was zo rond 19:00 s'avonds. Het regende enzo maargoed ik moest naar het treinstation wat 20 minuten lopen was. Tot ik dus al een eind was en er dus een onweerbui precies boven me hing. Ik zag een flits en gelijk,BAM! Ik kon van angst niet meer lopen,ik was zo bang :) Heb toch me moed verzamelt en het gered tot het station,maar die avond vergeet ik dus ook nooit weer.

7. ShampooL

Ahw, dat is heel erg naar! Zeker als je dan verstijft!
    Ik heb geen tips voor je, behalve dat je er rationeel over moet proberen te denken. Warme-koude lucht. Flitsen. Hard geluid, komt door blabla.

Misschien dat je jezelf zo rustiger kan maken? Sterkte! x

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    let's shake hands!

Ik weet helaas niet het wondermiddel om er (helemaal) vanaf te komen, maar wat mij helpt is het licht aan te hebben en/of muziek aan te zetten.
    Wij hebben in onze slaapkamer (nog steeds) doorschijnende lamellen hangen dus ik zit met een flinke bui die meestal snachts moet donderen ;) recht tegen het plafond.:) Ik zet dan meestal mijn mp3 spelertje aan.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gordijnen dicht en koptelefoon met harde muziek op helpen hier gedeeltelijk..

10. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Licht aan moet ik helemaal niet hebben ik moest juist alles wat met stroom te doen heeft uit hebben. Trek ook alle stopcontacten eruit voordat het gaat onweren. :)Hoezo een angsthaas :) vannaht was het ook weer heftig bezig hier die flitsen waren zelfs knal oranje! Zag het door het rolgordijn heen :)

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Verdiep je eens in het fenomeen onweer.
    Hoe werkt het echt..
    Wat zijn risico's...
    Do's & don'ts

En dan niet ik heb gehoord dat.
    Het nichtje van de buurvrouw daar de zus van en daar een goede vriendin van en daar een verre kennis van is ooit eens geraakt door de.bliksem etc.
    Maar echte feiten checken.
    Probeer het fenomeen eens te rationaliseren en ga dan na waar je daadwerkelijk bang voor bent.
    Vaak is het niet het onweer waar je bang voor bent maar de gevolgen ervan.

12. misa

misa Niet meer actief

Jeetje dat klinkt wel ernstig. Ik zou zeker wel je lampen aanlaten. Het enige wat er kan gebeuren is dat het kapot gaat (niet meer werkt). Verder niets. Mmisschien kun je ergens hulp vinden om het wat te verminderen? Want dit kan ook niet goed zijn voor een kind straks als ie dat ziet of voelt.
    En ja, verdiep je er eens in. Lees op internet naar de feiten: wat het doet, wat er gebeurd, wat wel en niet handig is. Dus geen drama verhalen wat er mis ging die ene enkele keer dat iemand op een open veld dacht te moeten lopen met een paraplu..... ;)

Ik vind onweer ook niet fijn hoor, maar in huis voel ik me aardig veilig!

13. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dat van de stopcontacten eruit trekken heb ik eigelijk van me vader geleerd :)die deed gelijk de hele meterkast uit :p zo erg ben ik dan weer niet :) Ik ben nu al aan het lezen over onweer op internet feiten enzo :)

14. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Als kind ben je bang geworden van onweer door de harde donders en lichtflitsen en het niet wetende wat het is, hoe het komt en wanneer het weer weggaat. Kortom, angst door het onduidelijke. Als volwassenen ben je nog steeds bang omdat je die angst vanuit het verleden nog herinnert. Niet omdat je zelf ooit een nare ervaring hebt gehad met onweer.

Verdiep je eens goed in onweer. Als je antwoord krijgt op je vragen kun je relativeren en kom je er achter dat je geen reden hebt om zo bang te zijn.

15. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Precies :)
    Ik heb nu al verschillende pagina's gelezen en inderdaad het helpt wel! :) mijn vriend vind het trouwens helemaal geweldig en staat meer buiten als binnen als het onweert ;)

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Het gaat bij mij niet zozeer om wat het wel of niet kan aanrichten, het zit bij mij echt in de heftige schrikreactie. Ik schrik gewoon heel snel (vooral bij harde geluiden) en bij onweer heb ik het dus dubbel, zowel de flits als de donderklap.
    Ik probeer naar mijn jongens toe zo weinig mogelijk te laten merken, maar het onweer is meestal snachts dus zij zien dat niet aan me, zij slapen wel door.

Deel Deze Pagina