Ja, dames, het is zo ver. Ik word grijs... en nu wil ik graag mijn haar thuis verven, want bij de kapper vind ik het te prijzig... Iemand ervaring met goede of slechte merken? De laatste tijd zie je reclames van die verf in schuimvorm (Schwarzkopf, L'oreal, John Frieda) en dat lijkt me wel wat. Maar ik hoor graag ervaringen. Ik wil ook heel graag mijn 'eigen' kleur verven, maar ben bang dat het bijvoorbeeld veel donkerder wordt ofzo... Kortom; alle tips zijn welkom bij deze beginner
Ik doe het altijd zelf...je kan de drogist even vragen qua kleur,die hebben ook van die kaarten met kleuren. Die verf in foamvorm is fijn in gebruik,lekt niet en handig te verdelen..ook zijn de kleuren niet te fel. succes!
Foam van John Frieda, ideaal! Natuurlijke kleuren, ik heb hier de bruine van, mooie glans en lekt niet! Ook niet zo duur en voor de beginner ideaal te gebruiken!!!
Ik gebruik altijd Poly Palette. Een van de goedkoopsten die er te vinden zijn. Haal em bij de voordeelmarkt (2 voor 7,50) of in duitsland(kleine 4 euro per pak). Dekt ontzettend goed, ruikt niet superchemisch, geen irritaties of jeuk als het erin zit. Bevalt mij supergoed. Dus tja, 4 euro en 45min werk(incl uitspoelen onder de douche) Dan weet ik het wel. Daar ga ik echt niet meer voor naar de kapper!!
Ik vind die foam van John Frieda echt slecht. Ja. je verft je haar makkelijk maar na 3 weken was bij mij de kleur al helemaal vervaagd.
ah ja de rode kleur bij mij dus ook...die poly pallete dekt idd goed (ik ben niet grijs )ik had daar de robijnrode kleur van en die zat er best lang in.
Hier ook een grijze moeder Echt zo erg... Ik heb een keer die van de hema geprobeerd. Beviel me prima, maar ik ben dan ook al geoefend met zelf verven. Heb het de laatste keer zlefs zonder bril en lenzen gedaan! Was al begonnen toen ik er achter kwam dat ik niets zag... haha! Maar het is zeer goed gelukt. Geen ervaring met foam trouwens. TIP: Zet een kopje melk en een pak wattenschijfjes klaar. Drenk de wattenschijfjes in de melk om meteen na het verven de boel van je oren en voorhoofd te vegen. Help best wel goed! Succes!
Ik gebruik de verf van L'Oreal. Geeft mooie kleuren en wast gemakkelijk van de huid af. Om aan te brengen, maak ik eerst een paardenstaart en doe dan eerst de haarlijn rondomrond. Vervolgens maak ik m'n haar los, kam het naar 1 kant en zet de wortels aan (doe het steeds met een plat verfborsteltje van ong 4 cm breed). Vervolgens maak ik om de 2 cm een nieuwe scheiding en ga zo van oor tot oor. Daarna nog eerst de puntjes verven en tenslotten kwak ik de boel op m'n hoofd en masseer de verf er goed in....
ja, ik heb ook geen zin om er kapitalen bij de kapper aan uit te geven, vind het knippen al duur genoeg...
Ik heb mijn haar in november geverfd met Syoss haarverf (had er daarvoor al 10.000 geprobeerd, zelfs kappersverf maar na 2 weken was er altijd niets meer van te zien). Zijn nu bijna 6 maand verder en het zit er, zonder overdrijven, nog steeds in Het begint nu pas wat te vervagen... Ben hier echt zwaar verbaasd over. Heb alle merken geprobeerd, zelfs bij de kapper laten doen, en dit is het enige wat bij mij zó goed/lang blijft zitten.
Ik heb laatst de foam van john frieda gebruikt, en was er toch wel redelijk tevreden over. Maar heb normaal gesproken van loreal de verf. Heb van het weekend weer een keer syoss gebruikt en die vind ik dus echt slecht. maar goed zo zie je maar dat dat per persoon kan schelen. En het ligt ook aan de kleur die je pakt! Rood is een lastige kleur die niet zo goed blijft zitten.
Ik verf meestal met professionele verf dat kost ook niet zoveel als je vaak verft...gewoon een grote fles waterstofperoxide kopen en een tube verf. (fles waterstofperoxide is zoon 9 euro daar doe je ong 10/15 keer mee ligt er een beetje aan hoeveel verf je nodig hebt en met 1 tube verf doe je 2 tot 3 keer en die zijn een euro of 8) Zo heb ik gewoon professionele kleuring die lang mooi blijft en lang blijft zitten voor een leuk prijsje Ik heb uit nieuwsgierigheid ook die foam een keer geprobeerd. Mooie kleur en makkelijk int gebruik maar de rode gloed was er na 2x wassen al af en de kleur liep in 2 weken echt terug tot bijna niets...Niet echt een succes dus aangezien het duurder is dan wat ik daarvoor gebruikte O en een tip doe even een randje vaseline rond de contouren van je haar. Dan kan de verf niet in je huid trekken
Dames, bedankt voor de tips, heb gisteren de mousse van loreal gekocht en ga het vanavond proberen! Ben benieuwd hoe het uitpakt...
wil even nog iets zeggen voor de genen die grijs zijn pak de verf altijd in een natuurkleur bv 7.0 of 6.00 altijd met een of 2 nullen anders komt het grijs er als nog doorheen je kun bv altijd ik noem maar wat 6.0 mengen met 6.4 dak kan wel dan doe je half half op de pakken staat dat namelijk dat alle kleuren het grijze dekken maar dat is niet waar en als het dek word het wat feller dan het hoord te zijn ik ben kapster dus heb er wel ervaring mee hoop dat jullie hier iets aan hebben
Ik gebruik eigen merk verf van de kruidvat. Mooie natuurlijke kleur en blijft er bij mij inzitten totdat de kapper het eruit knipt. Ideaal!!!! En kost maar 5,- Succes met de mousse (heb ik nog nooit gebruikt dus ben benieuwd naar je ervaringen)
Als je een echt goede haarkleuring wilt betaal je nog aardig wat. Vooral als je lang haar hebt, dan ben je zo 30 euro kwijt. De verven van Swarchzkopf worden nooit zo goed getest dus die zou ik vermijden. Zelf laat ik mijn haar verven bij de Brain Wash, heb je die ook waar jij woont? Kost 30 euro!