Vaker last van hoesten NA stoppen met roken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dames,

Ruim 3 jaar geleden zijn mijn man en ik gestopt met roken en nooit een seconde spijt van gehad. :)
    Toen ik rookte had ik echt zelden last van een keelontsteking, verkouden, hoestbui of wat dan ook...........en nu ik gestopt ben met roken aan de lopende band!!! :(:x

Moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik in die drie jaar dus 2x een zwangerschap heb gehad (de tweede is bijna voorbij ;)) dus mss ook verminderde weerstand dan?

Maar serieus.....ik begrijp het gewoon niet! Ik ben echt veeeeeeeel vaker verkouden en lijk wel om de twee maanden keelpijn met hoestbuien te hebben, nu weer! :x (ook in het eerste jaar toen mijn zoontje nog niet geboren was)

Komt dit voor de mensen die gestopt zijn met roken ook bekend in de oren??

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Helemaal geen last van hier.
    Juist toen ik nog rookte aan de lopende band keelpijn , hoesten , slijm in keel en neus enzv.
    Nu heb ik bijna nooit meer wat met mn luchtwegen , wel eens een lichte verkoudheid maar thats it....

Misschien inderdaad met je weerstand te maken?
    (ik heb godzijdank ook de hele griep overgeslagen "klop ik even af")

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je longen en luchtwegen moeten weer wennen aan al die schone lucht en zijn super gevoelig door al die jaren roken. Geef het enige jaren en dan is het over en zal je je veel beter voelen dan toen je je rookte.. je lichaam is gewoon weer aan het herstellen.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja hoor! Is inderdaad herstellen van de longhaartjes.
    Voorheen paften we die gewoon dood ;)
    Nu groeien ze weer en moeten de longen daar weer aan wennen.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Als je zwanger bent dan heb je gevoeligere slijmvliezen en sneller verkouden.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb nooit gerookt, maar mijn zus had het wel na het stoppen. Dat ze ineens enorm veel moest hoesten. Je longen worden weer schoon, en dus gevoeliger. Die 'teerlaag' hield dat allemaal tegen. Maar geloof het of niet, het is tóch veel gezonder voor je!
    En in je zwangerschap kan je weerstand inderdaad ook nog eens een stuk minder worden.

Goed hoor, al 3 jaar er van af. Het zal echt wel beter worden. (behalve als je door het roken blijvende longschade hebt, dan blijft dat gehoest gewoon bij je. maar laten we daar nou niet meteen van uit gaan.)

7. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde!!! Nog nooit zoveel last van m'n strot gehad als nu ik gestopt ben met roken. Baal er echt van want ik vind het al zo moeilijk om vol te houden. Dit is m'n laatste poging als het nu weer niet lukt ga ik naar de huisarts voor hulp!

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Je luchtwegen zijn sowieso gevoeliger maar tabaksfabrikanten stoppen iets in de sigaretten wat de hoestprikkel onderdrukt. Krijg van patienten ook vaak te horen dat ze meer hoesten sinds ze niet meer roken. Dat komt daarvan.
    Uiteindelijk is niet roken natuurlijk het gezondste en dan het hoesten maar voor lief nemen. Je zwangerschap zal nu ook meewerken, daardoor heb je inderdaad een verminderde weerstand.

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik ben nu onderhand 8 jaar van het roken af, maar het hoesten blijft. Als kind was ik altijd als astmatisch, maar toen ik begon met roken had ik daar maar weinig last meer van. Toen ik stopte leek het gewoon net zo hard weer terug te komen helaas. Toch ben ik nog steeds blij dat ik van het roken af ben, vond het "moeten" roken altijd erg vervelend. Maar sommigen zeggen dat je je veel gezonder gaat voelen en het je zo goed doet, maar die ervaring heb ik dus niet. Hoop voor je dat het bij jou meer opknapt, maar na 3 jaar zouden je longen toch al wel weer wat beter moeten zijn zou je zeggen.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben ook vaker ziek nu ik kinderen heb, net zoals ik vaker ziek was het jaar dat ik voor mijn opleiding stage liep op een basisschool... oftewel: meer in aanraking met virusjes en dus vaker ziek.
    Lijkt mij niet alleen verband houden met het stoppen met roken, maar dus idd ook met de verminderde weerstand tijdens je zwangerschappen en het feit dat je via de kids meer oppikt.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Dan is mijn advies om een keer een longfunctietest te laten maken bij je huisarts. Dan kunnen ze bekijken of het door je astma komt dat je meer hoest of dat er een andere onderliggende oorzaak is.

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nu niet meer (ben gestopt zomer 2008) maar heb na het stoppen zeker 2 jaar een typische rokershoest gehad. Die had ik toen ik nog rookte nooit! Misschien ook geen tijd voor, rookte er zo'n 30 per dag ;)

Deel Deze Pagina