Ik heb een spw 3 kinderopvang diploma heb vijf jaar in de kinderopvang gewerkt maar door de huidige omstandigheden sinds mei vorig jaar geen werk meer in de kinderopvang per okt ben ik bij een gezin in huis aan de slag gegaan als gastouder. Nu heeft de vader geen werk meer en zit ik per mei weer zonder werk. Ik wil lief geen gastkindjes weer of bij mij thuis dan wel. Maar liefst wil ik een baan of een opleiding. Nu komt het wat voor opleiding is leuk en is kans op werk. Enige dat ik kan bedenken is de zorg maar het wassen van volwassen mensen lijkt me niet zo leuk.(misschien moet ik de drempel over en dan is het vast niet erg of eng)
Ik werk in de gehandicaptenzorg, wat ik eerst ECHT NIET wilde, maar toen uit nood toch een baan in de gehandicaptenzorg genomen en ik wil nooit meer anders! Het is zo leuk en die drempel viel eigenlijk reuze mee! Heb nooit moeite gehad met douchen en verschonen maar ik werk ook op laag niveau dus ik zie het ook echt als "kinderen" zm en dat had ik voor de tijd niet verwacht! Je kan ook eerst een poosje gaan flexen? Kijken wat je leuk vind en wat bij je past? (Als daartoe mogelijkheid is natuurlijk) Maar voor mij heeft 't iig goed uitgepakt en ik heb ook mijn spw-diplomaatje
Ik was erg jong dat ik de zorg in ging (15) en eigenlijk nooit over na gedacht waar jij nu over denkt. Wel dat ik mijn eerste ochtend dacht van bah... Maar het gekke is het went. Je draait nergens meer je hand voor om. Wel vind ik dementerenden leuker dan somatiek. Maar dat is ieder voor zich.
In de zorg heb je momenteel wel de meeste kans, er komen daar in de toekomst veel banen bij ivm de vergrijzing. Of je moet in de techniek gaan, mocht je dat trekken, daar is ook veel werk in te vinden.