Hey Meiden, ik zit even op mijn gemak alles uit te rekenen van onze inkomsten en uitgaven. Als ik het zo bereken vind ik dat wij opzich wel heel veel aan vaste lasten kwijt zijn, alles bij elkaar ruim 1500 euro! ( huur 534,-..Interpolis 53,98..Ziggo 60,00.. Essent 200,00..VGZ 140.. ( kleine greep uit de vaste lasten ). Wij houden elke maand tussen de 1000 à 1200 euro over ( hangt af van extra lasten ). Wat zijn jullie vaste lasten? Ik zou graag wat willen besparen.. dus alle tips zijn welkom!
Vaste lasten hier 2200e. Daarop besparen lukt verder niet. Zit wel een aflossing bij van n restschuld van ons oude huis. Willen we snel vanaf dus betalen 500e pm aan. Ik ben heel blij als dat klaar is!
Btw ziggo: vaste telefoon zou je er uit kunnen gooien. Kunnen wij ook doen. Vind het erg prijzig wat dat kost. energie omlaag proberen. Wij betalen nu 155. Bewust omgaan met wat je gebruikt.
Energie heb ik even omhoog gezet omdat we teveel verbruikt hebben en te weinig voorschot betaald hadden, heb vanaf vorig jaar namelijk 141 euro betaald. Dus heb hem even omhoog gegooit voor de eindejaarsafrekening. Vaste telefonie van ziggo word hier veel gebruikt. Mijn vriend mag toevallig vandaag zijn abbonement verlengen, maar ik heb liever dat hij de mijne neemt, scheelt toch weer ruim 60 euro pm!
Waarom wil je besparen als je 1000 à 1200 euro overhoudt iedere maand? Ik zou willen dat wij dat overhouden iedere maand!
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/493677-zijn-jullie-kwijt-vaste-lasten.html Deze is 14 dagen oud. kan je du heel actueel lezen wat de vaste lasten zijn. Gemiddelde vaste lasten liggen tussen 1700/2100 dus jullie doen het heel knap met 1500 euro. de meeste gezinnen hebben ook zeker niet over wat jullie over hebben per maand, dus ik zou mezelf afvragen of het dan wel nodig is wat luxe/leefgenot op te geven . kijk abonnementen etc kan je altijd nakijken. Onze vaste lasten zijn 2000,- ongeveer
Wij hebben rond de 1400 vaste lasten! Soms iets meer, als er medicijnen zijn gehaald.. We hebben dan nog 1000 euro over, maar daar moeten we nog boodschappen van doen en tanken! En dat zal ook wel tussen de 500 en 700 zitten! We rijden veel..
Komt ie hoor; Hypotheek; 1002.08 Sparen Hypotheek; 150.17 Vitens; 28.44 Dela; 5.09 Verzekeringen; 133.88 Sparen kleine meid; 15.00 Mobiele telefoon; 87.00 KDV; 812.94 Belasting; 157.00 IFAW; 5.00 Essent; 160.00 Totaal 2596.60 Daarvan krijgen wij terug aan hypotheek en toeslagen; 949.00 Dus netto; 1647.60 per maand. Er komt zo'n 3400,- per maand binnen. Dus wij houden over; 1752.40 Maar het lijkt niet alsof wij zoveel over houden. De teruggave worden altijd de 15e en de 20e gestort. Dat is erg vervelend. Had toevallig vorige week alles weer eens op een rij gezet.
Je hypotheek is 1150 en je krijgt 950 euro terug per maand!??? Bizar! Of er zitten nog andere toeslagen in terug ..maar blijf dat veel vinden hoor Ik zelf vind het niet nodig om hier mijn kosten / vaste lasten neer te zetten, vind het toch een beetje over komen, van kijk mij... vind het toch voor anderen minder aardig over komen..maar houd je niet in als je het wel wilt delen.. Daarnaast vind ik het toch een beetje prive wat ik wel leuk vindt zijn tips om te besparen, wat je in/ uitkomsten mag ook mag zijn.. Want besparen is altijd leuk of je nou ruim of krap bij kas zit. Tips: -Maak wekelijks een eetschema, zo hoef je maar 1x per week naar de supermarkt en dat voel je aanzienlijk in je portemonnee. - ga naar de markt - koop bij de lidl of huismerk supermarkten - koop spullen bij de action, maak van te voren een lijst anders kom je met meer thuis -qua energie: zet je spullen niet op standby, zorg dat adapters uit het stroom zijn als je ze niet gebruikt. Gebruik lichtschakelaars . -indien je kamer verwarmt is, zet dan de cv weer uit, wij doen dit een paar uur voordat we na bed gaan en het blijft echt wel warm -stook niet onnodig boven - sluit ramen en deuren bij stoken - hang je was op ipv de droger te gebruiken, bij droog koud weer kan dit ook prima buiten en anders op een andere kamer -houd je in en uitkomsten bij, hierdoor wordt je bewust van wat je uitgeeft
Wij zijn per maand voor al onze lasten zo'n 2800 euro kwijt. Daarin zit dan ook boodschappen (a 400 euro) en benzine (a 200 euro) bij. Met die 2800 euro hebben we dus alles betaald in de maand. Dan krijgen we midden in de maand onze hypotheekrente terug van 340 euro. Dit bedrag gaat regelrecht naar de spaarrekening. Wij halen per maand ongeveer zo'n 3500 euro binnen. Kortom; Als alles betaald is, hebben we nog 700 euro over om weet ik veel wat mee te doen. Van die 700 euro, doe ik meestal nog 200 euro extra naar de spaarrekening (Zeker nu!!) Helaas heb ik het idee dat de spaarrekening maar niet voller raakt . De afgelopen maanden EN de komende maanden moet er nog veel geld uitgegeven gaan worden :-D
Spaarrekening is een herkenbaar probleem! Hahaha hier ook bijna geen spaargeld meer ivm met betalen aanslagen etc.. pff. Dus nu weer opbouwen haha
Laten we het zo zeggen dat wij na alle vaste lasten,salaris en toeslagen bij elkaar te hebben opgeteld en afgetrokken we 700 euro over hebben om boodschappen te doen en te tanken en sparen.
hier zijn de vaste lasten 1750 euro. hieronder valt onder andere de huur 535 euro, ziggo 70 euro en de zorgverzekering 300 euro
Zit vast kinderopvangtoeslag bij kdv is 812 euro dus daar +-175 zelf van betalen = ongeveer 640 terug en dan dus 300 hypotheekrente. is een logische berekening.
Onze inkomsten zijn ongeveer 2100 en uitgaven op dit moment 1400. Dus blijft ongveer 700 over. Hmm, meer dan gedacht