wat gebeurt er na de aangifte bij politie?

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Gistermiddag is mijn oudste zoon van zijn fiets geknald door een auto :(
    We staken over bij een zebrapad met daarnaast een oversteekplek voor fietsers hij reed schuin achter me
    ik was al aan de overkant en toen hoorde ik ineens een knal en gil en remmende auto's , keek om en daar lag Dani onder zijn fiets op de weg
    de lieve mevrouw in de auto stopte , en reed vervolgens door :x
    Dani is gelukkig niet gewond geraakt , maar wel met zijn hoofd op straat terrecht gekomen.:( , dr auto is flink beschadigd er is n stuk plastic van de auto afgevallen :$
    Een man die het heeft zien gebeuren gaf mij het kenteken van de auto en toen heb ik de politie gebeld .
    ze stuurden gelijk een ambulance voor mijn zoon en 2 politiewagens .
    maar goed de vrouw is aangehouden en meegenomen naar het politiebureau en ik moest er ook heen om aangifte te doen .
    nja dat heb ik gedaan maar ik vraag me eigenlijk af wat er verder gebeurd of wij er nog iets van horen ?
    weet iemand dat ?

Dani is flink geschrokken en wou vanmorgen niet fietsen , snap het wel hij heeft er ook hoofdpijn van en last vanzn heup maar volgens de ambulance broeder was het niet iets om mee naar het ziekenhuis te gaan . moet m wel in de gaten houden
    Ik ben zelf ook helemaal beduusd van wat er gebeurde en est blij dat hij niet wou fietsen :)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou niet weten hoe het verder gaat maar wat vreselijk dat dit jullie is overkomen.

Ik hoop dat Dani snel opknapt (al zal dat nog wel een paar dagen duren want zijn spieren zullen ook wel gaan opspreken)

Het heeft bij mij ook een aantal weken geduurt voordat ik weer ontspannen kon fietsen (en dan was bij mij de veroorzaker maar een loslopende hond) en nog steeds ben ik erg op mijn hoede als ik bij het betreffende punt ben.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    O vreselijk...

Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen.

Hebben jullie al slachtofferhulp ingeschakeld? Zou ik wel doen.

Ik ben een keer met de auto aangereden...( ikzelf ook in de auto) heel licht maar aan de zijkant...maar steeds als mensen langs die kant gaan verstijf ik. En dit is nu al 5 jaar geleden.

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Deze vrouw heeft volgens mij een misdrijf gepleegd, doorrijden na een ongeval.
    Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren na aangifte maar ik denk dat ze het niet laten liggen.

Heel veel sterkte voor je zoontje en voor jou natuurlijk, wat zullen jullie geschrokken zijn.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    jeetje heftig
    wat onbeschoft van die vrouw dat ze is door gereden ze is nog strafbaar nu ook , oppakken die handel .
    wel fijn dat er iemand het kenteken heeft opgeschreven voor je zodat zij opgepakt kon worden.

arm kind verwen hem maar extra hopelijk komt die de schrik te boven.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij mij is het wel iets anders gegaan (auto ongeluk waarbij iemand mij geen voorrang verleende en roekeloos rijdde) heb zelf ook geen aangifte gedaan maarer is wel proces verbaal opgemaakt en na een aantal weken kreeg ik te horen dat hij vervolgd zou worden voor asociaal rijgedrag en het veroorzaken van letsel. Ik zou op de hoogte gehouden worden maar nu bijna een jaar later heb ik er niks meer over gehoord......

Dus of je er nog echt iets van gaat horen??? Anders gewoon naar vragen!!

7. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen wat er gebeuren zal na de aangifte. Mijn ervaring is dat ze er meestal toch maar weinig mee doen.. hoop dat, omdat het nu om een kind gaat ze er wel iets meer mee zullen doen!

Ik hoop dat Dani snel weer opknapt, al zal hij inderdaad nog wel even een flinke knauw krijgen van z'n spieren...

bah wat vreselijk!

Sterkte!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jeetje wat een schrik! pfff. gelukkig valt het letsel mee maar dat had zo anders kunnen zijn...

Mijn ervaring is dat je wel op de hoogte wordt gehouden door de politieagent die de zaak behandelt. Maar doordat ze diensten draaien kan het wel zijn dat je bijvoorbeeld een poosje niks hoort (bij avond en nachtdienst nemen ze geen contact op).

In dit soort gevallen gaat de aangifte (en ik denk zelfs dat als jij geen aangifte doet, de politie sowieso de zaak opneemt) naar het openbaar ministerie en die kijkt of de zaak voor de rechter moet. maw, of er een veroordeling oid uit kan komen. Is dat het geval dan zal mevrouw voor de rechter moeten verschijnen. In dit soort gevallen zal de officier van justitie de aanklager zijn en de mw de gedaagde. Zelf hoef je waarschijnlijk niet naar de rechter.

9. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    heel sterkte met dani,wat erg zeg.
    ik ben vorig jaar extra tegen de vangrail geduwd door vrachtwagen,heb kenteken op geschreven en door gebeld bij politie,maar nooit meer wat gehoord.
    nu ben ik doodsbang op autobaan en ga bijna nooit meer in auto.
    ik hoop dat de politie wel wat gaat doen met die vrouw ,dit is niet normaal meer tegenwoordig.
    groetjes

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dit is een misdrijf, strafbaar gesteld in artikel 7 lid 1 sub a van de Wegenverkeerswet. Alles gaat door naar het openbaar ministerie, deze beoordelen de zaak en kijken hoe dit verder gaat mbt letsel, boetes en eventuele schadevergoedingen. Op de hoogte blijven kan, als je dat hebt aangegeven bij je aangifte.

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik zou in iedergeval je WA verzekering inschakelen om de schade van de fiets en de kleding van je zoontje vergoed te krijgen en geestelijke schade. En gewoon zo af en toe zelf de politie bellen om te vragen hoe het met de aangifte staat. Laat dat mens maar lekker in de zenuwen zitten, moet ze maar geen kind aanrijden en doorrijden. grrrr. Ik had dat mens levend gevilt.

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Zeker alles bijhouden voor als het tot een rechtzaak komt.
    Vb: apothekersbriefjes, de factuur van de ambulance, factuur van de fietsenwinkel (mss moet je nieuwe fietshelm kopen na een zware val), maar ook jouw werkverlet of de bewijzen dat je zoontje wel schade heeft opgelopen (nachtmerries, niet meer durven fietsen ed).
    Sterkte in ieder geval

13. Bri

Bri Niet meer actief

Wat vreselijk!
    Ik blijf het verkeer de engste plek voor m'n kinderen vinden, en kijk met angst en beven naar de tijd dat ze toch echt zelf op de weg moeten gaan fietsen....

En het klinkt misschien raar, maar ik ben vooral hééél benieuwd naar de beweegredenen van die mevrouw om door te rijden. Hoe kómt iemand daar toch bij? Ik heb goddank nog nooit een fietser aangereden, maar kan me niet voorstellen dat je daarna doorrijdt, hoe erg je er ook van geschrokken kunt zijn. Ben erg blij dat er een oplettende voorbijganger was die het kenteken heeft genoteerd en doorgegeven.

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je zoon snel herstelt.

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    soms moet je even verder kijken dan je neus lang is :)
    ik heb de aangifte nog eens goed doorgelezen , na ons verhaal zit er nog een pagina bij waarin staat dat we op de hoogte gehouden worden en evt schaden kunnen verhalen op de veroorzker.

Slachtofferhulp heb ik gebeld en ze maken nu een dossier voor ons en zij bellen me dan terug
    maar krijg ik een rekenig van de ambulance ?/ wist ik niet jeetje zeg
    nja die mag zij regelen vind ik :)

ik ben ook heel benieuwd wie het was maar daar kom je zeker niet achter ?

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ambulancevervoer na een verkeersongeval wordt gewoon vergoed uit de ziektekostenverzekering, maar dat kan je wel je eigen risico kosten. Ik neem aan dat je die op haar wilt verhalen, en dat je ziektekostenverzekering de rest van haar terug wil.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je die rekening eerst zou moeten voorschieten, dat hoef je met zkh-rekeningen toch ook niet (als het gecontracteerde zorg van je verzekering is).

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb wel elke keer (nou ja, 2x) een overzicht gekregen van de ambulancezorg, wat het gekost heeft (kloink! 10.000 gulden 1999) en 6.000 euro 2008) maar dat werd gewoon vergoed. Ze sturen het geloof ik altijd op maar waarom weet ik eigenlijk niet.

17. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    jeetje wat erg voor je mannetje verwen hem maar goed !!
    Ik zou eerlijk gezegd geen al te hoge pet ervan op hebben dat je er nog iets van hoort , mij hebben ze van mijn fiets geslagen (terwijl de goede man aan de verkeerde kant fietste ) en daar heb ik aangifte van gedaan nooit iets van gehoord !!! als je er zeker van wilt zijn wat ze gaan doen zou ik er zelf achteraan gaan !!

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    wat verschrikkelijkzeg!
    Ik weet dat mijn broertje ook ooit is aangereden en flink en die vrouw is doorgereden, wel alles kunnen achter halen en aangifte kunnen doen.

Aangifte moesten wij doen ook ivm schade aan de fiets e.d. Zo kregen mij ouders dit toen de tijd vergoed.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Goed dat het in de aangifte stond dat je op de hoogte gesteld word.

Wat erg zeg! Dan schrik je je ook kapot

Ik ben heel blij dat die vrouw aangehouden is. Ik hoop dat ze een gepaste straf krijgt, zo erg dat ze doorgereden was!

Sterkte voor je zoontje! Hoop dat hij snel weer de oude is. Ook sterkte voor jou!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dat gaat die mevrouw flink geld kosten zo te lezen

En inderdaad, wie rijdt nou door na een ongeluk...misschien had ze nog meer op haar kerfstok? ( wat een ouderwets woord, ha ha)

Goed dat je slachtofferhulp krijgt...lijkt me ook wel nodig.

Deel Deze Pagina