De titel zegt het al, weeg nu 88,9 (vorige week woensdag) En ben weer begonnen met sporten 3 x in de week (hardlopen.) Eet gewoon normaal en gevarieerd ga niet shaken ofzo dat vindt ik onzin. Nu heeft de huisarts mij doorverwezen naar een dietist of gewichtsconsulent maar wat is nou beter? Wil ongeveer 15 kg afvallen.
Wat beter is weet ik niet, dat ligt aan ervaringen en kundigheid, maar een dietist is een medisch beroep met bijbehorende diploma's en een consulente niet, dat is een vrij beroep en iedereen mag zich zo noemen.
Als je kiest voor een gewichtsconsulent, kies dan voor iemand die is aangesloten bij BGN: die hebben een goedgekeurde opleiding gevolgd. BGN - Home
Niet helemaal waar; iedereen mag zich gewichtsconsulent noemen, maar de erkende gewichtsconsulenten hebben hard moeten studeren en het diploma gehaald. Daarom dus de link naar BGN
Een personal coach van een sportschool kan ook veel voor je betekenen! Met door haar sport advies en voedingsprogramma al 19 kilo kwijt!
Gewichtsconsulenten aangesloten bij de BGN (dus de geschoolden) worden ook vergoed door de zorgverzekering.
Ik zou voor de dietist gaan, die heeft er voor gestudeerd en weet wat ze moet doen. Ik zeg niet dat alle gewichtsconsulenten het niet weten, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in dietisten, omdat het ook een beschermd beroep is.
Ik ben voor de consulente gegaan.. Die legt de focus op sport en voedsel en ik had er eentje die gelijk trainingen gaf. Was zo 6 kilo afgevallen. Nu redt ik t prima zelf gelukkig maar zij was een erkende dus kreeg t vergoed van de verzekering