Dietist of gewichtsconsulente?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    De titel zegt het al, weeg nu 88,9 (vorige week woensdag) En ben weer begonnen met sporten 3 x in de week (hardlopen.)
    Eet gewoon normaal en gevarieerd ga niet shaken ofzo dat vindt ik onzin.
    Nu heeft de huisarts mij doorverwezen naar een dietist of gewichtsconsulent maar wat is nou beter?
    Wil ongeveer 15 kg afvallen.

2. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat beter is weet ik niet, dat ligt aan ervaringen en kundigheid, maar een dietist is een medisch beroep met bijbehorende diploma's en een consulente niet, dat is een vrij beroep en iedereen mag zich zo noemen.

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Als je kiest voor een gewichtsconsulent, kies dan voor iemand die is aangesloten bij BGN: die hebben een goedgekeurde opleiding gevolgd. BGN - Home

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Niet iedereen mag zich zo noemen. Daar moet je ook hard voor studeren en een diploma halen.

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Niet helemaal waar; iedereen mag zich gewichtsconsulent noemen, maar de erkende gewichtsconsulenten hebben hard moeten studeren en het diploma gehaald. Daarom dus de link naar BGN:)

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Een personal coach van een sportschool kan ook veel voor je betekenen! Met door haar sport advies en voedingsprogramma al 19 kilo kwijt!

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En dat kan ik dus niet betalen haha :p

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gewichtsconsulenten aangesloten bij de BGN (dus de geschoolden) worden ook vergoed door de zorgverzekering.

9. Cham

Cham Lid

11 jul 2013
    17
    0
    0
    Ik zou voor de dietist gaan, die heeft er voor gestudeerd en weet wat ze moet doen. Ik zeg niet dat alle gewichtsconsulenten het niet weten, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in dietisten, omdat het ook een beschermd beroep is.

10. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik ben voor de consulente gegaan.. Die legt de focus op sport en voedsel en ik had er eentje die gelijk trainingen gaf.

Was zo 6 kilo afgevallen. Nu redt ik t prima zelf gelukkig maar zij was een erkende dus kreeg t vergoed van de verzekering

Deel Deze Pagina