Plots gigantisch draaierig!

Discussion in 'De lounge' started by Lentes, Nov 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Net had ik het weer, ik word plots gigantisch draaierig!
    'S nachts nu ook een aantal keren gehad.

De hele wereld draait om me heen, word warm, misselijk tot kokhalzen.
    Geen gevoel van flauwvallen of duizelig maar echt draaierig.
    Na een tijdje en rustig liggen is het over.

Wat kan dat zijn?

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Misschien iets met je bloeddruk? Morgen even de huisarts bellen anders.

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik heb dat ook een keer gehad 's nachts. Dat je wereld ineens heel snel draait toch voor je ogen?

Als je dat bedoelde: ik vond het echt heel beangstigend, want je weet niet of het stopt en wanneer. Alsof je valt terwijl je ligt zeg maar. Ik was ook de controle helemaal kwijt over mijn lichaam. Heel eng!

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Als je idd die draaierigheid/duizeligheid bedoelt:
    Schijnt wel heel erg veel voor te komen, alsdus een verpleegkundige die ik om advies vroeg. In de top 3 van klachten bij de huisarts. Kan komen door bijv verkoudheid, oorpijn etc. Ik heb toen pilltjes gekregen, tegen reisziekte als ik het goed zeg. Werkte in zoverre dat ik er nu goddank geen last meer van heb.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    m'n moeder heeft ziekte van menière, daar heeft ze ook aanvallen van draaierigheid!

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ja inderdaad, heel eng!
    De wereld tolde echt als een gek om me heen, heb mijn vriend om hulp geroepen, die gaf een glas water maar daar werd ik alleen maar misselijk van.

Ik denk steeds, als t weer gebeurt dan bel ik de huisarts, maar stel t dan weer uit.

Ziina: wat voor oorzaak had t bij jou?

7. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik heb het even opgezocht, ik hoop toch niet dat dat het is! Moet er ook niet aan denken om dat gevoel in een vreemde omgeving te krijgen, tot nu ben ik steeds veilig thuis.

Hoe is bij haar de diagnose gesteld? En wordt ze ervoor behandelt?

8. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Het kan ook een virus(je) op je evenwichtsorgaan zijn.

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Hoop ook niet voor je dat dat het is hoor! MAar misschien een troost dat het bij haar op het moment heel goed gaat. Ze heeft geloof ik al een half jaar geen aanval meer gehad. Het kan dan zijn dat de ziekte dus 'tot rust' komt . Maar als ze bvb veel stress heeft of drukte dan kan het weer bovenkomen en heeft ze soms weer meerdere keren per week een aanval.
    HOe de diagnose gesteld is weet ik niet precies, ze heeft het al een aantal jaren, maar in ieder geval bij een KNO arts allemaal onderzoeken gehad. Ze heeft pilletjes die ze kan innemen als het begint, dan wordt de aanval verkort !

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zou eens beginnen met een bloedonderzoek als je het vaker hebt.

het kan zo ontzettend veel zijn, dat is zo niet te voorspellen.

11. MaRita

MaRita Actief lid

Oct 18, 2008
    465
    10
    18
    Het kan idd komen door lage bloeddruk.
    Maar mijn moeder had een tijdje last van heel erge duizeligheid aanvallen die gepaard gingen met overgeven en misselijkheid.
    Ze werd toen onderzocht oa door een neuroloog en bleek dat een nekwervel drukte op een zenuw en dat was de oorzaak van haar klachten.
    Ze kreeg medicijnen tegen de misselijkheid en moest naar de fysio voor speciale oefeningen.

12. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik heb het ook maar dat komt door mijn lage bloeddruk. Heel vervelend gevoel inderdaad.

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik denk dat het bij mij mijn evenwichtsorgaan was of mijn oren. Ik had het ineens 's ochtends nadat ik voor het eerst in lange tijd weer eens was gaan stappen. Ik werd 's ochtends wakker en had drie van die aanvallen. Ik was echt BANG. Ik voelde me lichaam schudden maar ik kwam er niet uit. Ik dacht echt ' straks gaat het niet meer weg' ofzo. Heel vreemd want dat kan natuurlijk nooit zo eeuwig doorgaan haha. Gelukkig ging het weg en ben ik wat gaan eten en drinken (ik dacht ook suikertekort). En ik heb die pilletjes gebruikt. Zal zo eens kijken of ik het doosje nog heb, kan je zo halen zonder recept.

14. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ben wel benieuwd wat voor pilletjes ja.
    Nekklachten (spierknopen) heb ik wel en heb pas geleden uitgebreide bloedondrerzoeken gehad. Toen is er niks uitgekomen. (Was wel voor iets anders)

15. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je moet ook niet zoveel bier drinken!

:D

16. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je evenwichtsorgaan zit in je oren ;).

Bij een stevige verkoudheid, waarbij je kop goed dicht zit kun je hier al last van hebben. Neusspray gaan gebruiken. Om de boel weer open te krijgen.

Share This Page