Griepepidemie

Discussie in 'De lounge' gestart door Prjbt, 21 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.113
    1.180
    113
    Vrouw
    Het is officieel, we hebben weer een griepepidemie in Nederland.

Wie is er hier ook getroffen en wat zijn je klachten?

Een topic om even heerlijk te klagen over die rot griep

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn neefje van bijna 18 heeft het 2 weken geleden gekregen. Op dag 11 zakte zijn koorts pas en nu op dag 14 of 15 is hij nog zo zwak als een vaatdoek. Kan amper op zijn benen staan. Hij had ook erge spierpijn, hoofdpijn, keelpijn en was er snotverkouden bij.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Yep. Hier al een week onder zeil. :mad:Begon op maandag met lichte verkoudheid tot echt snip en snipverkouden. Koorts. Oorpijn. Keelpijn. Hoesten hoesten hoesten. Gelukkig niet overgeven. Ben nu weer een beetje op de been.
    Hopelijk zet dat door.
    Het is echt rot zo voor de vakantie.

4. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoon is 2/3 van de klas ziek! Zaten maar met een klein clubje meer in de klas. In een andere groep ook zoveel zieken, griepvirus doet goed de ronde op school blijkbaar Zelf was hij vorige week ziek, gelukkig maar twee dagen koorts en knapte hij dag 3 alweer op.

Zomer90 vindt dit leuk.
  5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Yes hier ook de Sjaak. Nu al week 4 met een ziekenboeg thuis en we zijn allemaal aan de beurt geweest. Kids begonnen met koorts hoesten snotneus. Hoesten nog steeds aanwezig. Bij mijn man en ik, koorts en erna hoofdpijn en keelpijn. Geen snotneus en geen Corona. Zelf nu bijna een week verder en nog steeds niet de ouwe. Heb nog klachten van hoofdpijn en keelpijn en aan het einde van de middag lig ik er echt helemaal af. Bah bah. He-le-maal klaar mee!

6. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.113
    1.180
    113
    Vrouw
    Ikzelf ben dus ook echt getroffen.
    Koorts, zwaar verkouden, oorpijn, keelpijn (echt wie heeft die 1000den mesjes in mijn keel gezet) en dan dat hoesten. Niet normaal.

Mijn Garmin is ook echt volledig van de leg. Heb dag en nacht torenhoge stress.

Oftewel echt ziek

(En dan vergeet ik die hoofdpijn nog...)

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Oh ja hoofdpijn ook ja. En geen enkele conditie meer. Hijgen als een paard na een trap op te hebben gelopen.

8. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.113
    1.180
    113
    Vrouw
    En kind 4 was vorige week ziek.

Inmiddels zijn kind 1 en 5 ook ziek.
    Mijn man en kind 2 en 3 hebben nog nergens last van gelukkig

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Yep hier in de omgeving gaat het ook rond. Mijn zoontje is nog niet eerder zó ziek geweest; bijna een week lang hoge koorts, verkouden, oorontsteking en daarbij ook nog eens iets van een buikgriep.. zelf ben ik een paar dagen ziek geweest, 2 dagen met koorts, maar het viel mee. Een week eerder had ik een dag dat ik echt misselijk was en moest spugen.
    Dochter heeft 1 avond gespuugd en verder wat verkouden, zelfde voor mijn man..
    Het was geen corona, hadden getest ivm ziekenhuisbezoek van mijn man.
    Denk echt een verminderde weerstand door de corona lockdowns afgelopen 2 winters :rolleyes:

10. Armina

Armina Niet meer actief

Ik inmiddels bijna een week. Begon op donderdag met keelpijn en snotterig. Daarna kwam er hoofdpijn bij en mijn stem kwijt. Vier dagen koorts. Sinds gisteren is mijn temp gedaald maar voel mij nog steeds belaberd. Nog steeds hoesten.

11. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn man en de jongste zijn sinds het weekend ziek. Hoge koorts, veel hoesten en erg verkouden. De oudste en ik hebben nergens last van. Hopelijk blijft dat zo.

12. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Hier (nog) nergens last van maar op mijn werk zien we wel veel influenzapatienten. Hopelijk sla ik dit over, heb laatst ook al noro opgepikt op het werk ;)

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hier net aan het herstellen. Begon met misselijk en koorts. Hoesten en gewoon helemaal kapot. Na vier dagen koorts te zwak om op mijn benen te staan. Nu dag 8 en het gaat weer beter maae nog steeds zwak. Heb nog nooit zo zwaar de griep te pakken gehad. In huis inmiddels iedereen gehad en opgeknapt. Ik had het het zwaarst.

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Mijn middelste zoon kwam vorige week zondag strontverkouden thuis na een weekend bij z'n vader te zijn geweest, de oudste volgde al snel, allebei gelukkig geen koorts gehad, maar echt fit waren ze niet. Afgelopen vrijdag werd ik zelf ziek, met 2 dagen koorts zelfs (ik heb bijna nooit koorts, dus dat zegt nogal wat) en ben nu nog steeds aan 't hoesten als een zeehond. Inmiddels is m'n jongste zoon aan de beurt, ook hoesten en koorts. De enige die (nog) nergens last van heeft gehad is mijn vriend.

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Ohja vooral die hoest blijft echt lang hangen! Is nu zo'n 2 weken geleden dat we ziek waren en nog steeds aan het hoesten.

16. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Oja heerlijk om hier even te mogen klagen.
    Ik werk in de planning in een zorginstelling en de kerst en oud&nieuw staat voor de deur.
    We hebben nog open diensten met die dagen en weten het niet meer op te lossen. Als er nu nog meer open diensten bij komen dan wordt de planning echt heel spannend.

17. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Denk niet dat ik griep heb maar beroerd voel ik me wel. Een hele schrale keel, koppijn waar je u tegen zegt door mijn ontstoken voorhoofd holte, mega opgezette klieren in mijn nek, hoesten 2.0 wat niks doet, goede volle snotkop en slecht slapen omdat alles zeer doet. Geen koorts maar wel algemene blegh.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Hier wel zieken, maar niet zo erg ziek als bij een aantal van jullie.
    Jongste zoon (7) begon vorige week woensdagavond: 1x overgeven. Op donderdag wat diarree en verhoging. Vrijdagochtend echt erge diarree. Zaterdags ging het alweer best redelijk.
    Zondags dachten we dat hij beter was om vervolgens op maandag met flinke hoofdpijn en hoge koorts uit bed te komen. In de avond zat hij aan de 40°. Dinsdag de hele dag rond de 38° geschommeld. Vandaag weer een prima temp, maar weer in de ochtend een keer of 5 moeten rennen naar de wc.
    Zijn eetlust is eigenlijk verrassend goed en hij is monter. Maakt eigenlijk helemaal geen zieke indruk.
    Zoon van 11 is lamlendig, weinig eetlust en heeft oogpijn. Dat is nu al een dag of 4/5.
    Vandaag is de volgende thuisgebleven van school, misselijk, hoofdpijn.
    We gaan zien wie er nog meer volgen....

Beterschap voor alle zieken!

19. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    M. Is sinds zondagavond ziek. 3 dagen koorts gehad en verkouden. Lijkt nu weer een beetje op te knappen.
    Nu hopen dat verder niemand in het gezin het krijgt, want dan zitten we weer thuis met kerst. En na 2 keer beperkt vieren is het toch wel leuk om het weer met zn allen te kunnen doen.

20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Tot nu toe is alleen ons zoontje ziek geweest. Hij heeft 5 dagen koorts gehad waarvan 4 hoge koorts. Hij at bijna niks, dronk gelukkig net nog genoeg. Hij wist gewoon geen raad met zich eigen. Op het hoogtepunt van het ziek zijn hielp zelfs de zetpillen bijna niks. Echt zo sneu.
    Gelukkig is hij nu helemaal opgeknapt.

Deel Deze Pagina