Hieronder heb ik een aantal etenswaren neergezet waarvan ik even wil weten of je deze nou wel of niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik wil geen risico's nemen namelijk. Bedank alvast voor jullie antwoorden! -Verse gele room uit bakkers-tompoucen of puddingbroodjes. -Monchou-taart. -Zalmsalade van bijvoorbeeld Johma. -Pizza of pastagerecht thuis of in Italiaans restaurant. -Appeltaart. -Mayonaise of fritessaus. -Slagroomtaart, Moccagebak, zelfgemaakte kwarktaart. -vleeswaren, zoals ham, gebraden gehakt. -Kwark, smeekaas, roomkaas (bijv. Philadelphia). -Kroketten, frikandellen. -En als je vis niet bij de visboer kunt kopen, maar enkel in de supermarkt, welke vis kun je dan nemen, want vacuümverpakte vis wordt afgeraden. -Als je geen vis lust, heb je dan alternatieven om het tekort aan vette vis aan te vullen of is dit niet noodzakelijk? Sorry hoor voor alle vragen, maar dan weet ik tenminste hoe of wat.
Kroketten, frikandellen, smeerkaas, ham, Pizza, spaghetti, macaroni, Mayonaise of fritessaus, curry, noem maar op eet ik ook gewoon allemaal hoor. Vis die verpakt is word idd afgeraden, ik ga altijd naar de markt, of naar de 'viswinkel' hier in de buurt.
Pizza mag gewoon. De kaas die eroverheen zit is meer dan 75 graden en dan kan het geen kwaad. Bedoel je met roomkaas de kruidenkaasjes enzo? Paturain en Boursin mogen. Net als de kruidenkaasjes op broodjes die ze vers bij de benzinepomp beleggen. Volgens mij mag je de zalmsalade ook. Kwark en smeerkaas mogen ook (gepasteuriseerde melk) Mayo en fritessaus geen probleem. Ook frikandellen en kroketten zijn volgens mij geen probleem. Hoop dat je er iets aan hebt.
Voor zover ik weet mag je inderdaad alles wat op je lijstje staat. Gerookte zalm is alleen niet zo goed, verder wordt junk-/fastfood (zoals patat, kroketten etc.) wel afgeraden. Vleeswaren is oke, minder goed is rookvlees, chorizo etc. Vis uit vriezer mag ook. Eet smakelijk!
Hoi, Alles wat je opnoemt mag je gewoon eten hoor! Lekker genieten maar pas een beetje op met vet en suiker (je wilt tenslotte niet heel dik worden en wel heel gezond eten). Vis die niet vacuüm verpakt is mag je gewoon eten (zorg er wel voor dat je bijvoorbeeld tonijn goed bakt). Als je een vitaminepreparaat als Gravitamon slikt hoef je niet 'bij' te eten maar kijk anders nog even op: voedingscentrum.nl niet eten (of moet eigenlijk zeggen liever niet eten): - producten van rauwmelkse kazen (staat altijd op het etiket aangegeven "au lait cru", als het er niet opstaat? Niets aan de hand) - rauw vlees: filet american, osseworst. En even je biefstukje langer bakken - vacuum verpakte vis Daarnaast: - groenten en fruit goed schoonmaken (wassen) - goed op de houdbaarheidsdatum letten - veel drinken SUCCES
Bedankt voor jullie antwoorden. Dit geeft me wat meer duidelijkheid! Ik kan toch nog wel lekker blijven eten dus!
even ter aanvulling....die verse gele room wordt gemaakt van een poedertje met water (dus is niet rauw en kun je gewoon eten)
En rauwmelkse kaas is in Nederland bijna nergens meer te krijgen, alleen bij de ambachtelijke kaasmaker misschien. In de praktijk hoef je dus niet echt op te letten (vond ik tenminste)
hahahahaha... je mag nog wel eten hoor tijdens de zwangerschap! maar als je twijfelt is het natuurlijk goed om hier even te vragen, daar heb je gelijk in!