factor 50 uv pak schaduw en nog rood

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Kan wel kloppen idd. Per keer smeren heb je als volwassenen een vol borrelglas nodig wil het beschermen zoals op verpakking. Dit om de 2 uur ( zomer dagen dus minimaal 4x smeren voor 10 uur buiten zijn) dus dat wel 2/3 flessen per persoon per week.

Voordeel van nivea vind ik dat de kinderversie blauw is en je dus goed ziet of je goed gesmeerd hebt en ook overal

Ik verbrand meteen als ik me niet insmeer ( Max 15 min en schouders zijn rood) maar icm zonnebrand nooit

2. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL

niet helemaal waar hoor, het ene middel word door de ene huid veel beter opgenomen dan door een andere huid en dat geld voor ieder middel. met nivea verbrand ik met de hoogste factor nog. met een middel uit usa of australie verbrand ik niet. dan wel factor 50. mijn ervaring is ook dat die uit usa veel beter smeren en worden opgenomen dan de middelen uit nl die idd een vieze plakkerige witte laag achter laten en zo dik zijn als boter om uit te smeren. het ligt echt niet aan de dikte van het smeren maar aan het opnemen van de huid. en ook dat is bij iedereen anders. het is gewoon zoeken naar het product wat het beste bij jouw huid past.

3. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik ben het zelfde als jouw zoontje..

bij mij werkt alleen de factor 50 van de kruidvat.. met amandel geur.. (ookal kan ik dan nog niet langer dan 10 minuten in de volle zon.. maar in de schaduw heb ik dan nergens last van)

hele dikke creme is dat! maar echt heel fijn

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn zoontje verbrand heel snel, maar met factor 50 van LIEF niet.
    Wel regelmatig insmeren, ik breng het best dik aan (dan maar ff wit).

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik pik jou er even uit hoor het Is al vaker gezegt. Mijn zoon. Gaat wit zijn uv pak in ik smeer het dik ik zou kunnen schrijven in de crème. Het uv pak Is met driekwart broek en lange mouwen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.186
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    La roche posay is ook een hele fijne.
    Je hebt een variant voor de kinderen factor 50.
    Ik gebruik nu overigens de Nivea Baby factor 50 en daar komt volgens mij ook geen zonnestraal doorheen.Die blijf ik toch ook heel fijn vinden.

Ik vind de zon overigens momenteel ook wel heel erg fel.Vanavond liepen we de vierdaagse en ik had bijna het idee dat ik zomaar eens zou kunnen verbranden in het avondzonnetje.

Vervelend hoor zo'n gevoelig huidje.

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Een uv pak met lange mouwen + daaronder ingesmeerd en nog verbrand? Weet je wel zeker dat het verbranding is en niet een reactie op de zonnebrand?

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Tja dan weet ik het ook niet. Ik heb zelf sowieso geen ervaring met zo'n uv pak. Hopelijk vind je iets wat werkt.
    Misschien via de ha iets ofzo? Ze zullen toch wel iets hebben wat de zon echt helemaal blokt iets wat mensen gebruiken die helemaal niet in de zon mogen... Succes

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja weet ik zeker want het Is nu alleen op zijn armen. Ik verbrand ook als ik bijvoorbeeld met een shirt met lange mouwen in een auto zit ;) ik ben vanmiddag even met de auto weg geweest en ik Had me in gesmeerd voor ik ging en nog zijn mijn hals armen rood

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Maar is twee uur niet te lang?

Misschien verbrandt je zoontje anders na 1 minuut, kan hij dus nu 50 minuten beschermd in de zon, maar dan moet je daarna wel weer smeren...

Overigens zei de dermatoloog tegen mij dat ik mijn zoontje juist niet factor 50 moet geven, omdat dat de huid compleet afsluit en dat is heel slecht. Maar mijn zoontje heeft eczeem (niet erg), dus dat is misschien anders.

Ik smeer zelf daarom altijd met factor 30 en elk uur opnieuw.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Misschien wel maar omdat hij ook een uv pak aan Had dacht ik eigenlijk dat het al dubbel op was.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hm, ja, dat snap ik. Al weet ik niet hoeveel je daar op kan vertrouwen...

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

maar dat komt omdat er in de zonnenbeand van australie iets zit wat tegen huidkanker beschermd ivm de gat in de ozonlaag daar..
    De zonnebrand is op een andere basis gemaakt, is ook veel dikker

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    What

Die link wordt zo weergegeven, kan ik niks aan doen.

15. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Sunblock bij de apotheek halen . Werk super !!

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap echt niet hoe je kind verbrand kan zijn met dik factor 50 op én met uv-pak aan én in de schaduw én na 4-en.

Mijn kind heeft een gevoelige zonhuid en die heb ik gisteren factor 50 opgesmeerd en die heeft in zijn blote bast van 15.30 tot 17.30 uur in de zon gespeeld op het strand en is geen sikkepit verkleurd!
    Hij heeft gisteravond lang gedouched en had vandaag nog een witte waas op zijn lijf van de zonnebrandcrème.

Dus ik denk dat uv-pak en/of zonnebrandcrème niet goed is geweest.

17. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    via je huisarts? geen idee of het nog kan, maar ik ( roodharige en witte, bijna doorschijnende huid) verbrande vroeger zo ernstig dat ik daadwerkelijk grote blaren er aan overhield. Ik kreeg dan een fles via de huisarts ( op recept) was nauwelijks uit te smeren overigens ;)
    ik ben afgelopen week dwars door de factor 50 van zl heen verbrand, terwijl ik bij mijn "eigen" merk factor 50 nauwelijks nog verbrand, ik ervaar dus grote verschillen tussen de merken.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hij heeft deze. UV Shirt Blue Green White (lange mouw) - Snapper Rock - UV-zwemkleding.nl

En deze.UV Boardshort Green/White- Snapper Rock - UV-zwemkleding.nl

Met deze. Tube factor 50+ - 250 ml

Alles 1 maand geleden gekocht.

Hij Is rossig en heeft net Als mij een dunne hele lichte huid.

Ik weet ook niet waar het fout ging. Vandaag is hij niet in de zon geweest en van 12 tot 17 binnen geweest.

Ik ben er nog op uit geweest voor p 20 maar die hadden ze hier niet en de tuinen zit in de stad daar kon ik vandaag niet heen.

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw zeg, dat is toch hele dure uv-kleding!!

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Haha dat dacht ik daarom dacht ik dat het wel goed zou zijn. Vorig jaar Had hij die van de kruidvat en toen Had hij dat ook en toen dacht ik dit goed koop os duur koop maar nu dus nog steeds. o

Deel Deze Pagina