Misselijkheid en vermoeidheid !!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondie21, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Goedenmiddag iedereen,

Graag zou ik willen weten hoe de misselijkheid en vermoeidheid bij jullie is verlopen en wat jullie eraan gedaan hebben.

Wij weten sinds 2 weken dat ik zwanger ben en ik ben ondertussen 6.3 weken zwanger.
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben lijkt er wel een knop om te zijn gegaan.. ben dezelfde dag gestopt met roken, zonder moeite, ging goed eten en was super blij dat ik niet misselijk was.
    Dat had ik nooit moeten zeggen want sinds vorige week ben ik elke dag super misselijk.
    Normaal at ik ook alles wat los en vast zat (bij wijze van), en nu kan ik nieteens aan eten denken of mijn hele maag draait al om van de misselijkheid.
    Ik krijg het eten nauwelijks door m'n mond en hier in Turkije hebben ze geen vla oid. Dus het word nog al moeilijk om iets vloeibaars te vinden wat er wel in gaat. Hadden jullie dit ook?

En dan de vermoeidheid... man man man ik slaap 12 uur per dag en het lijkt af en toe nogsteeds niet genoeg te zijn:$:)
    En dit gaat gepaard met af en toe flinke hoofdpijn steken..

Nu ben ik erg benieuwd hoe het jullie is vergaan of hoe jullie er op dit moment mee om gaan!

2. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hoi, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik ben de eerste 15 weken ook heel misselijk en moe geweest. Wat de misselijkheid betreft heb ik niet veel tips, want ik heb weinig tot niets kunnen eten. Op momenten dat ik wel wat kon eten, at ik neutrale dingen waar weinig smaak aan zat anders ging het er niet in. Wat vermoeidheid betreft is mijn enige tip om je er aan toe te geven. Sorry, maar volgens mij heb je niet veel aan mij hihi..

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik ben tot 16 weken misselijk geweest en kan nog niets eten.
    Ik ben ondertussen 6 kilo afgevallen.

Vermoeidheid, ik kan wel een winterslaap houden;)!

4. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik ben nu ook 2 kilo afgevallen.
    Hadden/hebben jullie misschien iets wat jullie aten wat er wel in ging? Misschien zou ik dat kunnen proberen.

Ik was normaal zo een voedsel-liefhebber maar nu.. ik moet er niet aan denken.
    En die winterslaap.. klinkt als een super idee! :p

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Helaas geen tips wat je kan eten. Gewoon zoveel mogelijk van wat ke er wel in krijgt.
    Elke ochtend beginnen met beschuit, koekjes en/of crackers als je nog in bed ligt. En van daaruit verder kijken.
    Cola hielp hier enigzins tegen de misselijkheid.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier met beide zw tot 14 weken misselijk en oververmoeid geweest en veel kgs afgevallen. Hoort erbij en kan geen kwaad zei de gyn. Eten waar je zin in hebt en blijven drinken. Vooral het laatste

7. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Héél herkenbaar!
    De vermoeidheid dan, misselijkheid heb ik niet veel last van (afkloppen!) Echt, die vermoeidheid had niemand me verteld hoor! Ja, ik hoorde wel dat zwangere vrouwen snel moe waren, maar dan zag ik hoogzwangere vrouwen voor me die van die enorme buiken meesleepten. Niet de vrouwen die net zwanger waren, aan wie je niks ziet... Pfoeh, dat heb ik zwaar onderschat!

Ik kan alleen zeggen: sterkte.
    Oh, en wellicht kun je wat bouillon binnen houden? Dan kom je in elk geval aan je mineralen. En vitamines voor zwangere vrouwen slikken, hebben ze die gewoon in Turkije? En misschien smoothies maken die zo neutraal mogelijk van smaak zijn?

Veel succes!

8. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik was de eerste 13 weken niet echt misselijk, maar lustte gewoon niets meer. Alles stond me tegen. Daarbij ook echt heeeeeel erg moe. Ik heb toen die periode overleefd op mandarijntjes, aardappels met jus en andere soorten fris fruit. Wat bij mij heel erg hielp was hele kleine beetjes per keer eten en er niet bij drinken. Gewoon af en toe eens een hapje eten, of een mandarijntje. Dan weer een paar slokjes water etc. De hele dag door. En zorgen dat je geen honger gevoel kreeg. Dan werd ik wel misselijk. Patat ging gek genoeg wel heel goed naar binnen ;)

9. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

lees dat je in Turkije woont, ik ook en heb het beide zwangerschappen vreselijk gehad...Mijn gyneacoloog heeft me dramamine voorgeschreven, een hele lichte tablet die je kan nemen tijdens zwangerschap en die misselijkheid afneemt. Bij de eerste begon die te helpen na 10 weken (al ben ik de hele zwangerschap misselijk geweest). Als je ook moet braken, ik zocht naar dingen die er makkelijk uit komen (sorry voor de ranzigheid), dus nam pakken cracotte mee uit Nederland of vroeg mensen die mee te nemen. Die at ik een klein beetje met een beetje ihlamur thee en dat kwam er makkelijk uit, waardoor ik daarna weer wat kleins kon eten. Maar hier in Turkije is het inderdaad wat lastiger, heb je lauwe melk al geprobeerd? Of vanille pudding (die uit zon pakje die je aan moet maken met melk)? Bananen hielpen bij mij ook wel. En heel veel kleine porties eten, ik at elk uur 1 klein crackertje uit de FORM serie en dat hielp wel. Misselijkheid wordt ook weer erger door de honger dus zorg ervoor dat je kleine beetjes binnenkrijgt.

Moeheid...daar bestaat geen medicijn tegen, behalve slapen.

Succes!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is er helemaal niets meer wat je aan staat qua eten of drinken? De beste tip bij misselijkheid is om dat te eten wat nog het meeste aan staat, ook al is het misschien een beetje vreemd of niet super gezond.

Verder goed op letten dat je voldoende drinkt, vooral als je over moet geven. Vocht kun je ook middels waterijsjes of fruit binnenkrijgt.

Eventueel kun je bij de huisarts/ziekenhuis om medicatie vragen. In nederland wordt meclozine (emesafene) of metaclopramide (primperan) gegeven. Maar ook cyclizine of doxylamide worden gebruikt in het buitenland.

misselijkheid en vermoeidheid gaan wel vaak hand in hand. Door het minder eten en het misselijk zijn ben je gewoon vermoeider.

Je kunt ook nog hier kijken voor tips: Zwanger en misselijk -

succes!

11. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije

Dag Meryem, wat leuk dat je ook in Turkije woont! Zou ik mogen vragen waar precies? Aangezien jij snapt dat de ziekenhuizen hier heel anders zijn dan in nederland, zou ik jou een paar vraagjes mogen stellen? (Kan ook privé)
    Haha dat is toevallig, ik had ook 3 pakken cracottes uit nederlsnd mee genomen maar die zijn helaas op. En kan hier geen 1 soort cracker vinden die erop lijkt.
    Ja die vanillepuddings is mijn man helemaal dol op dus die maak ik regelmatig, dat gaat er in principe wel in. Ik heb vandaag eindelijk na bijna anderhalve week goed gegeten voor mijn doen.
    ben naar mijn schoonzus gegaan met visite en op zijn Turks stonden er 92837 verschillende hapjes klaar (haha) dus ik moest wel eten :p hun dwingen je zowat haha. Maar dat heeft me erg goed gedaan en heb vooral de gezonde dingen gegeten. Wat kan het toch fijn voelen om goed te eten zeg. Na anderhalve week non stop misselijkheid en bijna niks te eten was ik erg trots op mijzelf vandaag.

Dames bedankt voor de tips die jullie gegeven hebben! En aangezien dit ons eerste kindje word wist ik niet of dit normaal was of niet, maar het hoort er dus bij helaas!

op hoop van zegen dat de misselijkheid bij iedereen snel voorbij mag zijn! Ik duim voor ons alle :*

12. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Bedankt voor de bruikbare tips!
    Het vervelende is dat ik ontzettende trek heb in Hema worst. Niet alleen vandaag maar dit is al een tijdje. Maar jammer maar helaas hebben ze dat hier niet. En ook echt niet iets wat er op lijkt.

het enige wat ik wel de hele dag zou kunnen eten is sinaassappels, maar omdat die op zijn en er zaterdags pas weer de groente markt er is moet ik het toch doen met ander eten.
    Ook ben ik verslaaaaafd aan Nutella maar heb tegen m'n man gezegd dat hij dat absoluut niet mag kopen. Ik vind dat zo lekker dat als ik het in huis heb, een lepel pak en alles in 1 keer uitlepel. Erg genante verslaving. Zelfs als het bij andere mensen in huis staat kan ik het niet laten om de nutella te laten staan.:D :D :D

13. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hoi hoi hier ook erg misselijk geweest tot week 14 ongeveer. Was daardoor 3,5 kilo afgevallen. Volgens de verloskundige niet erg. (iets te laag bmi nu)

Wat ik erg veel at in mimisselijke periode was fruit. (verschillende soorten, peren appels, sinaasappel, banaan, ananas, mango ) dat kon ik goed en makkelijk verteren.
    Daarnaast dronk ik gember thee, vies maar hielp ook iets tegen het braakgevoel.

Hopelijk verdwijnt bij jou ook de misselijkheid na paar weken. Nog even volhouden :)

14. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    tuurlijk mag je een berichtje sturen geen probleem!

15. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Misselijk tot 11 weken. Vermoeidheid begint nu minder te worden

Deel Deze Pagina