Een voorgevoel...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mummy24, Mar 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mummy24

Mummy24 Lid

Feb 17, 2011
    26
    0
    0
    Hai dames,

na veel wikke en wegen.. lezen en zoeken toch maar de sprong gewaagd om een topic te openen.

Wij hebben een kleintje van anderhalf. Ik ben destijds door de pil zwanger geraakt. (En nee, niet ziek, geen antibiotica helemaal niks). Wat toen een ontzettende schok was. Maar wat zijn we blij met ons kleine ventje. Zelfs zo blij dat we graag een tweede willen.

Ik ben sinds vorig jaar juni mijn cyclus gaan bijhouden (ik gebruikte geen pil maar wij hadden sex met condoom). En in augustus zijn we er definitief voor gegaan. Mijn cyclus is regelmatig en eigenlijk is er geen enkele reden waarom ik niet zwanger zou kunnen raken.

Maar toch heb ik het gevoel dat het er niet meer van gaat komen.. zijn er meer meiden die dat hebben? En als het wonder dan ooit nog een keer gaat gebeuren.. dan weet ik niet of ik wel zoveel zou kunnen houden als van de eerste.. allemaal twijfels.. wie herkent dit??

Liefs

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hai,

Die twijfels heb ik ook gehad maar ondertussen ben ik wel zo ver dat ik er weer helemaal zin in heb en heel nieuwsgierig ben naar onze 2e kindje, mits het ons gegund is.

Ben wel vrij vlot zwanger geraakt maar dit liep helaas uit in een BBZ. Het zwanger worden verhaal ben ik dan dus (op dit moment) nog niet zo bang voor...wel of het goed mag gaan.

Komt vast goed hoor!

Liefs, Kweenie

3. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    dat gevoel ken ik. Heb een poos terug ook tegen mijn hubbie gezegd het gevoel te hebben dat een 3e niet meer mag komen. Was toen vrij snel zwanger, maar geeindigd in een mk.

Maar van de 2e hou je net zoveel als van een eerste hoor! Hier wel in ieder geval.

4. Mummy24

Mummy24 Lid

Feb 17, 2011
    26
    0
    0
    Hai!

Thanks voor jullie reacties!

Ik heb nu dus echt weer het gevoel dat het niet raak is.. zondag moet ik ongesteld worden en weet nu eigenlijk al zeker dat ik het gewoon weer wordt..

Misschien ben ik er ook wel teveel mee bezig.. ik weet het niet..

Wat naar zeg een bbz.. lijkt me ook wel heel erg heftig.. hoe ben je daar achter gekomen?? Bij de VK? Afgelopen menstruatie was bij mij heel erg heftig.. ik kon niet eens 3 meter lopen of er lagen plassen bloed onder me. Ik dacht ook gelijk aan een mk..

Nou ik hoop dat het toch snel raak mag zijn.. ook voor jullie ;)

X

5. Vrouw1985

Vrouw1985 Actief lid

Feb 9, 2008
    107
    0
    0
    Ik ben ook erg onzeker.
    We hebben nog geen kinderen, en ik ben ook nog nooit zwanger geweest.
    Wel ben ik voorheen vaak de pil vergeten.
    Sinds juli 2010 slik ik de pil niet meer en gaan we voor een 1e kindje. Tot nu toe is er nog niks gebeurd.
    Ik raak wel steeds netjes ongesteld, maar ik heb het gevoel dat het ons niet is gegunt.
    Mijn man is nu 39 en ik ben 25, en mijn man wil graag nog vader worden en wil niet ouder zijn dan 41.
    Zou ik nu al doorverwezen kunnen worden ook al ben je nog geen vol jaar bezig met zwanger worden?
    Soms word ik gek van onzekerheid...
    Ovulatie testen doe ik niet meer, ik raakte er van overtuigd dat het dan wel raak moest zijn.

6. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    @vrouw/.. met 25 laten ze je iig een jaar proberen, daarvoor doen ze vaak niks, zeker niet als je cyclus regelmatig is..

@ts.. Weet je .. Dat gevoel herken ik wel. Alleen is het angst. De angst dat het niet meer gebeuren gaat.. een soort morbide zelfbescherming.. Het is geen voorspelling;)

7. Mummy24

Mummy24 Lid

Feb 17, 2011
    26
    0
    0
    Hai,

Ik denk ook niet dat ze je zo doorverwijzen. Je kunt volgens mij altijd even op gesprek gaan bij je huisarts. Ik doe dat niet omdat ik ervan overtuigd ben dat het mijn onzekerheid is.. En hoe vaak hoor je niet dat als mensen er eenmaal niet meer mee bezig zijn ineens zwanger zijn!!

Wij willen graag nu zwanger worden omdat er dan ruim 2 jaar tussen zit. Dan hebben we de "tropenperiode" van slaapjes, flesjes, zindelijk worden etc over 4 jaar gehad. Dat is allemaal heel mooi gedacht en gezegd maar zo zie je maar dat een kind niet te plannen valt. Ergens maar goed ook.

Ik probeer ook zo veel mogelijk te genieten van ons zoontje en misschien komt er wel nooit een tweede.. Wij hebben dan nog het geluk dat we al een geweldig kind hebben.. want er zijn zat vrouwen die hemel en aarde moeten verzetten om überhaupt een kindje in hun armen te mogen krijgen.

Ik denk gezien je leeftijd en je regelmatige cyclus je toch nog even geduld moet hebben. Ik ga als ik zondag niet ongesteld wordt weer ovulatietesten gebruiken om te kijken wanneer dat eitje nou precies springt..

Ik december had ik dit ook gedaan en het klopte op de dag nauwkeurig..

Ik hou jullie op de hoogte..

X

8. karine

karine Fanatiek lid

May 13, 2007
    3,694
    0
    0
    Dat idee hadden wij ook, maar we zijn bijna een jaar bezig geweest voor ons 2e kindje... Dus als deze zwangerschap goed gaat, dan zit er 3,5 jaar tussen de kids... Geen probleem hoor!!! Maar dat had ik eigenlijk anders bedacht :D

Succes meiden...

9. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    wij wilden graag een 2e rond de tijd dat mijn dochter 2-2,5 was.. nu gaat ze straks al naar de basisschool..
    Ach ja..
    We kunnen wel wensen, maar daar houdt het op;)

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Wat gek he, dat je eerst door de pil heen zwanger raakt en nu je er bewust voor kiest en er zeker aan toe bent, wil het niet 1,2,3 lukken.

Ik heb juist altijd het voorgevoel gehad dat wij kindjes zouden krijgen. Maar nu na een jaar en nog niet zwanger is het vooral angst wat elk ander gevoel overheerst.

11. Mummy24

Mummy24 Lid

Feb 17, 2011
    26
    0
    0
    Hai meiden,

Zo weer een middagje gewerkt en morgen nog 1 hele dag en dan hebben we weer weekend..

@ Karine, ten eerste gefeliciteerd! Wauw zeg.. en inderdaad wat je al zegt.. het valt niet te plannen. En wanneer het ook komt het is in ieder geval bij ons van harte welkom.. maar soms wil je iets zo graag he!

@ Leentje, ja vreemd he! Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk had verwacht dat het de eerste ronde wel weer raak zou zijn.. :) Zo zie je maar dat niks te plannen valt.. wat vervelend voor jullie zeg.. heb je al diverse acties ondernomen?? Huisarts ofzo? Heb je zelf een idee waar het aan zou kunnen liggen ofzo??

x

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Als je verwacht dat het snel raak is, dan valt het helemaal zo tegen. Het is zo'n teleurstelling he elke maand.

Wij hebben al wat onderzoeken gehad en tot aan de zomer proberen we nog en als ik niet zwanger ben gaan we terug naar de gyn. Al hoop ik daar niet meer te moeten komen!

13. karine

karine Fanatiek lid

May 13, 2007
    3,694
    0
    0
    Thanx!! :D En ik denk dat het voor veel (alle?) meiden geldt die al langer bezig zijn... Maakt niet meer uit wanneer, het hoeft niet meet volgens planning, als het maar gebeurd, want het is zooooo welkom!!! ;) :)

Ik hoop dat het jullie ook snel gegund is ;)

X

14. Mummy24

Mummy24 Lid

Feb 17, 2011
    26
    0
    0
    Goeiemorgen!!

Nou heb ik me vannacht toch een ontzettende hoofdpijn gekregen dat ik me vanmorgen ziek heb moeten melden. Kom net het bed uitrollen en het is gelukkig al wat minder.. De kleine is toch bij oma dus ik ga vandaag maar even rustig aan doen..

In ieder geval nog niet ongesteld.. maar bij mij zet het altijd binnen een uur of soms een nacht gelijk door.. geen voortekenen enzo.

Ik denk dat ik zondag ongesteld wordt. Eigenlijk ben ik ervan overtuigd.. anders had ik nu toch allang symptomen moeten hebben denk ik dan?? Maar ja bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook niet in de gaten totdat ik een dag overtijd eens ging denken waar mijn menstruatie bleef.. ;) ik had toen wel heel erg last van een zeer branderig gevoel beneden.. ook zo vreemd.. maar goed we wachten af!

Ik hoop voor jou dat je ook niet meer bij de gyn hoef te komen... ik kom daar zowiezo liever nooit.. (met uitzondering van een tweeling- of drielingzwangerschap dan) Ik heb ook echt een topic geopend omdat ik niet kan bijhouden hoe 30 meiden zitten te wachten op hun NOD. Dan lees ik bijvoorbeeld 1 avond niet en dan ben ik het spoor alweer bijster.. Wanneer is je NOD?

X

15. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Over voorgevoel gesproken...... ik heb altijd het idee gehad, of de overtuiging gehad dat ik onvruchtbaar was. (zonder aanwijsbare reden overigens)............

Door die overtuiging was ik heb ik twee lieve kindjes, totaal onverwachts:D:D:D. Wel voorbeh.middel gebruikt maar wat slordig.

Nu zouden we heel graag een 3e kindje willen, maar dat duurt nu even, hoe kan dat toch??????

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt, even goed uitzieken dus!
    Je nod is over 2 dagen zie ik, dus het is nog even afwachten. Maar kan natuurlijk altijd raak zijn!
    Ik kijk eigenlijk pas naar mijn nod als mijn eisprong is geweest. Ben nu sinds gisteren ongesteld, dus nu ronde 12 :(.

17. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi mummy24,
    Ik herken dat onzekere gevoel wel hoor.
    Ik ging inneens ook van alles afwegen enzo, misschien isdat ook wel goed.
    Ik was ervan overtuigd dat ik of heel moeilijk zwanger zou raken, ivbm zeer onregelmatige cyclussen al 3 jaar en dus hulp nodig zou hebben etc, of gewoon helemaal nooit meer zwanger zou raken. Dat voorgevoel was zo sterk, kon er soms echt neerslachtig door zijn zelfs. Toch was ik gewoon de tweede ronde zwanger, ik heb echt heel lang met een gevoel van ongeloof gezeten.

Ik was er trouwens ook van verzekerd dat ik ongesteld ging worden maar er kwam toch niks!
    Echt spannend dat zondag je NOD is, hoop voor je dat het raak is! :D

18. Mummy24

Mummy24 Lid

Feb 17, 2011
    26
    0
    0
    Hai meiden,

Nou t gaat wat beter vanmiddag, geen hoofdpijn meer dus dat is wel beter.. heb wel een gerommel in mijn buik dus denk dat ik weer heerlijk ongesteld word.. :(

Typisch is dat he.. als je het wilt komt het niet en als je het niet verwacht dan is het raak.. :(

Bij mijn zoontje had ik ook totaal geen gevoel bij mijn zwangerschap.. ik voelde me niet zwanger.. pas na een week of 8.. dus toen heb ik onderhand wel 15 testen gedaan tot aan de 1e echo.. haha

Wat fijn zeg dat je toch zwanger geraakt ben.. je hoeft nog maar eventjes he! Wens je in ieder geval al veel succes.

Nog meiden met bijna hun NOD?

He Leentje balen zeg!! En positief ingesteld hoor! Op naar de volgende ronde.. er met frisse moed tegen aan!

X

19. Mummy24

Mummy24 Lid

Feb 17, 2011
    26
    0
    0
    Nou hier nog geen menstruatie!!!

Ik denk wel dat ik het ga worden.. vanmorgen was ik ervan overtuigd dat ik zwanger was.. maar ik voel mn buikje al rommelen dus vannacht gaat het weer heerlijk doorbreken.. :(:(:(

Fijn weekend!

X

20. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hey Mummy

Ik hoop voor je dat je toch zwanger bent hoor!
    Zelf had ik de middag voor mijn NOD ongi krampen en de dag ervoor had ik een Omo witte test, dus ik wist zeker dat ik ongi zou worden die nacht. Volgende dag geen ongi en er maar een testje tegenaan gegooid. Ik rekende weer op Omo wit, maar zag een heeeeeel licht roze streepje en de Clear bleu zei ook 'zwanger 1-2'
    Dussss, hou hoop meid!

Liefs,
    Caitlin

Share This Page