Beste verloskundige, Ik heb een vraag over het volgende. Op 6 oktober heb ik een miskraam gehad. Het bloeden heeft twee weken aangehouden, naar het einde toe werd dit steeds minder. Vanaf dat moment heb ik last van bruinverlies. Dit is niet veel, maar wel genoeg om een klein inlegkruisje te gebruiken. Op 20 oktober merkte ik duidelijk dat ik aan het ovuleren was. En op 21 en 23 oktober hebben mijn partner en ik seks gehad. Wat ik vreemd vind is dat het bruinverlies blijft aanhouden. Al is dit wel heel weinig. Heeft u hier een verklaring voor? Ik begreep dat je pas een ovulatie krijgt als de miskraam helemaal is afgerond en de baarmoeder helemaal schoon is.
Hoi Montgommery, een klein beetje bruinverlies rekenen wij in dit geval niet echt als bloedverlies. Het is normaal als je na een miskraam de hele volgende cyclus wat 'prut' blijft verliezen. Je kunt desondanks wel een eisprong hebben. Wat je vaak ziet als je niet zwanger bent deze ronde is dat je volgende menstruatie een flink heftige kan zijn als een laatste grote schoonmaak. Ook al is je miskraam compleet geweest. Je lijf reset zichzelf als het ware. Maar mocht je wel meteen weer zwanger worden, dan zit dit, mócht er nog een beetje 'prut' zitten, een nieuwe zwangerschap niet in de weg. Dus wat jij beschrijft is een normale variant van een cyclus na een miskraam. Groetjes Brigitte