zwanger en bruin bloed

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door destiny, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. destiny

    destiny Niet meer actief

    Hoi

    Ik heb 2 maanden geleden een vmk gehad bij 5 weken.
    Ik ben nu 4 weken en 4 dagen zwanger en had net een paar druppels bruin bloed in mijn ondergoed maar heb geen buikpijn
    Krijg ik nu weer een miskraam of moet dat gepaard gaan met buikpijn?
    En hoe lang mag het blijven bloeden.

    Groetjes Samantha
     
  2. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Samantha.

    Proficiat met je zwangerschap.

    Er zijn nu nog geen aanwijzingen dat je weer een miskraam krijgt. Zolang het geen helder rood bloed is, is erg geen reden tot zorgen.
    Bruin bloed wilt zeggen oud bloed. Kan komen door een kapot gegaan vaatje in de baarmoedermond. Want alles word beter doorbloed in de zwangerschap, dus ook de baarmoedermond. Een vaatje kan kapot gaan door bijvoorbeeld tillen,sporten,gemeenschap,moeizame ontlasting.
    Hoe lang dit duurt meestal 1-2 dagen, kan ook langer zijn als er weer een vaatje kapot gaat.
    Een miskraam gaat meestal gepaard met buikpijn.

    Hopelijk gaat het deze zwangerschap wel goed. Ik zal voor je duimen.

    Groetjes Ineke.
     
  3. destiny

    destiny Niet meer actief

    Hoi Ineke

    Dank je wel
    Hoop zo dat het goed gaat zolang ik nog geen buikpijn heb hou ik op.
    Ben wel flink aan de schoonmaak geweest in huis misschien dat het daarmee te maken heeft hoop het.
    Heb sinds vanmiddag geen bruin bloedverlies meer gehad.
    Maar ik ga morgen toch even mijn vk bellen zou ik nu al een inwendige echo mogen laten maken om te zien of er wel een vruchtje zit en of mijn baarmoeder er zwanger uit ziet.
    Want anders word ik gek van de onzekerheid.

    Groetjes Samantha
     
  4. destiny

    destiny Niet meer actief

    Hoi Ineke

    Het is bij een paar druppeltjes oud bloed gebleven gelukkig:D
    Ben zo bang naar die miskraam als ik bloed zie of buikpijn krijg.

    Groetjes Samantha
     
  5. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Samantha.

    Fijn dat het bij bruin bloed is gebleven, waarschijnlijk van het flinke schoonmaken.
    Een echo laten maken heeft nu nog geen zin. Er is namelijk nog geen hartactie te zien, dus er kan nog niet gezegd worden of het een goede zwangerschap is.
    Vaak word je alleen maar veel onzekerder door zo'n vroege echo, omdat ze soms nog niks kunnen zien.
    Vertrouw op je lichaam.

    Groetjes Ineke.
     
  6. destiny

    destiny Niet meer actief

    Hoi Ineke

    Vanmiddag heb ik even gefietst 15 min. of zo toen kwam ik terug thuis ging ik naar de wc en toen zat er rood bloed in mijn onderbroek en ook best wel wat met afvegen.
    Maar ik heb dus helemaal geen buikpijn.
    Kan je ook een miskraam krijgen zonder buikpijn?

    Groetjes Samantha
     
  7. destiny

    destiny Niet meer actief

    Hoi

    Het rood bloed is ook weer gestopt maar nu kwam ik uit bed en ging naar de wc en toen zat er aan het wc papier bruin slijm met klontjes weet nu niet meer wat ik moet denken morgen maar even de vk bellen voor een echo.

    Groetjes Samantha
     
  8. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Samantha.

    Een miskraam gaat in de meeste gevallen gepaard met buikpijn.
    Dat oud bloed na helder rood bloed, is een restje bloed wat nog naar buiten moet komen.
    Een echo heeft bij dit termijn nog weinig meerwaarde omdat het allemaal nog te klein is en er geen hartactie te zien is.

    Neem wel alvast contact op met je verloskundige zodat er een vroege echo afspraak gepland kan worden zo rond 8 weken omdat je bloedverlies hebt gehad.

    Succes.

    Groetjes Ineke
     
  9. destiny

    destiny Niet meer actief

    Hoi Ineke

    Bedankt voor je reactie elke keer als ik maar stofzuig of dweil in huis loop ik naar de wc en dan veeg ik weer af en dan is het weer helderrood bloed en daarna is het weer bruin bloed.
    Ik verlies nu al bijna 6 dagen bruinbloed word hier super onzeker van.
    Ik krijg aanstaande donderdag een echo om te kijken of het vruchtje wel in mijn baarmoeder zit en of er eventueel nog wel een vruchtje aanwezig is in mijn baarmoeder.


    Groetjes Samantha
     
  10. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Samantha.

    Ik snap helemaal dat er onzeker van word.
    Hou er wel rekening mee dat er nog te weinig te zien is op de echo, om te zeggen dat het een goede zwangerschap.

    Ik duim voor jullie.

    Groetjes Ineke.
     

Deel Deze Pagina