Factor V leiden

Discussion in 'Gezondheid' started by Romymama, Sep 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Wie is hiermee bekend en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik ben er dus bekend mee. Bij toeval aan het licht gekomen tijdens mijn zwangerschap. Het resultaat hiervan is inmiddels 15 maanden. Bij haar was ik in ronde 2 zwanger.

Ik heb de vorm "heterozygoot". De meest milde variant voor zover ik weet.

Nu proberen we weer zwanger te worden en heb ik inmiddels 1 miskraam achter de rug. Ik ben nu doodsbang dat het lastig gaat worden en een nieuwe zwangerschap zal ik niet ontspannen ingaan..
    Dit komt ook mede doordat "mijn" ziekenhuis alleen bloedverdunners laat spuiten in het kraambed. Terwijl de meningen hier heel erg over verdeeld zijn.
    Moet ik hier toch op aandringen of?

Ik zou graag wat ervaringen en meningen willen horen..

2. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Ik heb meerdere problemen in de bloedstolling, waaronder FvL en spuit de hele zwangerschap en het kraambed bloedverdunners. Daarnaast slik ik Ascal.
    Ik zou zeker, gezien je miskraam, toch nog eens een gesprek aangaan met je arts. Je miskraam kan natuurlijk heel goed losstaan van FvL en botte pech zijn, maar ik zou het ook niet ontspannen vinden met dit in mijn achterhoofd.
    Succes!

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik heb ook Factor 5 en APS, heb een trombosebeen en longembolie gehad na de geboorte van mijn eerste. Ik slik ascal en spuit clexane tijdens mijn zwangerschap. De internisten en mensen vd stollingsafdeling hebben vaak tegen me gezegd dat factor v leiden hetero niet zo spannend is. Maar als je nog een miskraam krijgt zou ik zeker aan de bel trekken. Ben je ook al op andere stollingsafwijkingen getest?

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik heb trouwens nog geen miskraam gehad.

5. ingetje

ingetje Actief lid

Apr 4, 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde en ben er na de bevalling van mijn dochter achter gekomen omdat ik Maastricht mee heb gedaan aan een onderzoek naar zwangerschapsvergiftiging. Ik heb voor mijn dochter een miskraam gehad. De gym daar wilde dat ik met spuiten zou starten wanneer ik wist dat ik zwanger was. Dit is nu dus vanaf de vierde week, vanaf de test! Tot na het kraambed, best een verschil dus. Misschien iets om een second opinion aan te vragen?

6. Issie

Issie Actief lid

Mar 16, 2015
    324
    93
    28
    Ik heb geen factor V leiden, wel APS. Ik zou toch nog een keer om bloedverdunners vragen. Je hebt al een keer een miskraam gehad, en het is een kleine moeite om uit voorzorg te spuiten. Het is toch van de zotte dat je eerst nog een miskraam moet krijgen willen ze het een volgende keer overwegen. Terwijl er een duidelijke link is tussen miskramen en mensen met factor V leiden.

Share This Page