Werken als kraamverzorgende

Discussion in 'De lounge' started by weegschaal18, Jan 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Hoi,

Ik heb mijn diploma voor kraamverzorgende, nu werk ik daar nu niet in, maar zou dat wel graag willen, en ik heb een vacature gezien, nu vraag ik mij alleen af, hoe regel je dat met je kind? Ik heb een zoontje van 4. Hij gaat doordeweeks van 8.30-14.30 naar school en op woensdag tot 12 uur.

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Kinderdagverblijf?

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    voor en na schoolse opvang? gastouder?
    zo doen alle ouders het toch die werken?
    wel lastiger natuurlijk omdat je met wisselende diensten zit.
    misschien een opa en oma die bij kunnen springen?

4. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Mijn schoonmoeder zou kunnen helpen, die woont dichtbij en die brengt nu al af en toe mijn zoontje naar school en soms slaapt hij daar als ik vroeg weg moet:)

Nu maar eens een sollicitatiebrief schrijven:)

5. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Tja, dat ligt helemaal aan je omgeving en je contracturen.
    Ik werkte 50/100 per 4 weken, en had geen familie in de buurt en een man die als militair veel weg was.
    Schooluren waren hetzelfde als die van jou.
    Ik had flexibele naschoolse opvang.
    Dat hield in dat ik alle dagen had ingeschreven, maar omdat ze de helft kwamen, betaalde ik ook de helft.
    Ik weet niet of elke Bso dit doet hoor, ik had een hele fijne stichting( skf)

Verder vond ik het af en toe wel erg lastig om alles draaiende te houden.
    Ik ben gestopt omdat ik naar het buitenland ben verhuisd deze zomer, maar mis mijn werk echt enorm:(
    Het aller lastigste vond ik het plannen wanneer ik weer op wacht ging. Ik had een man die niet vaak thuis was nachts, maar als je man thuis is ga je makkelijker op wacht.:D

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik zou kijken naar een zeer flexibele oppas zodat hij niet steeds verschillende heeft.
    Je zal iemand moeten vinden die je ook snacht zo kan bellen. Je kan natuurlijk opgeroepen worden voor een bevalling en dat moet je er toch binnen een bepaalde tijd zijn.

Share This Page