Andere menstruatie (heftiger) sinds kleintje (1,5 jr later nog)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door samarinde01, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Tsja, waar moet ik deze toch wel ietwat gênante vraag posten? Mijn bevalling was toch al wel 1,5 jaar geleden. Mijn ongesteldheid kwam vrij snel weer op gang en was gelijk regelmatig.
    Maar sjonge jonge, wat is het anders. Ik heb vooral snachts een kraamverband nodig, ik plak er dan 2 naast elkaar en nog gaat het soms mis. De eerste 2 nachten moet ik zelfs verschonen. Overdag moet ik om de 2 uur verschonen. Tampons of maandverband maakt niet uit.
    Eerder had ik juist meer klachten zoals het gevoel van weeën, lage rugpijn en hoofdpijn. Dat heb ik dus niet meer.
    Het gaat om de eerste 2 dagen. Daarna wordt het al iets minder heftig.

Herkent iemand dit? Ik ga me langzaam afvragen of dit wel normaal is.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik herken het niet zoals jij omschrijft. Al is het bij mij ook anders en heftiger dan voor de bevalling. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat als je zoveel vloeit je contact moet opnemen met de huisarts. Het lijkt me echt ontzettend lastig voor je.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ja. Na mijn eerste kindje inderdaad een stuk hevigere menstruatie, vooral inderdaad de eerste 2 dagen. Volgens mij wordt je baarmoeder nooit meer zo klein als hij ooit was, dus heb je ook meer slijmvlies. Ik heb zelf ook altijd het gevoel gehad dat het in begin makkelijker naar buiten komt (groter gat :p, sinds er een kind door gegaan is?).

Na mijn 2e bevalling bleef het ongeveer hetzelfde (maar idd nog steeds redelijk hevig). Nu heb ik de mirena en hiermee is menstruatie beduidend minder, dus dat is wel fijn ;).

4. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja herkenbaar!

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Toch een beetje herkenning. Dat is fijn! Het is best lastig om een ander lijf , maar ook een anders werkend lijf te hebben zeg ik dan maar.
    Huisarts tsja, ik weet niet. Sta er niet snel bij op de stoep. Ik googlede wat en kwam verhalen van dames tegen waarvan bij elk kind de menstruatie erger werd. Hmm, maar bij 1tje laten dan? :p

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook flink heftiger. eerst was het flinke buik en rugpijn en dan wist ik dat het eraan kwam. meteen bal en een paar dagen normale hoeveelheid. om de 3-4 uur verschonen. gemiddeld duurde alles zo'n 5-6 dagen bij elkaar. met buikpijn en rugpijn.

nu totaal anders. hele licht apart gevoel in mn buik, niet echt pijn.. 1e dag/keer licht roze en vervolgens een waar bloedbad:$
    supertampon en maandverband moet ik dan elk uur verschonen. loop helemaal leeg. en na 2 dagen word het minder. dag 3 bijna weg.

voordeel: weinig tot geen buikpijn en ben er snel vanaf:)

Deel Deze Pagina