Ik zelf slaap heel licht en ben daar totaal niet blij mee. Ik hoor echt alles en zo ben ik meerdere keren wakker in de nacht. Als mijn vriend uit bed stapt om te plassen schiet ik al rechtop of als hij snurkt word ik er wakker van om vervolgens niet meer te kunnen slapen. Wij zijn verhuisd en helaas moeten de buren vroeg op met bijbehorende geluiden en vanaf dan lig ik ook wakker terwijl ik kan uitslapen. Ik slaap vaak met oordoppen in maar het vervelende is dat onze dochter slecht slaapt en ik haar dan pas hoor als ze al over haar toeren is. Iemand nog tips voor een lichte slaper? Ik ben vaak moe doordat ik geen uren doorpak met slapen.
Als ik savonds heb gesport, hardlopen, spinning, wielrennen, of bodypump ofzo. Lekker intensief sporten, slaap ik altijd veeel dieper, de hele nacht. Ik heb een sport horloge die dan ook duidelijk een ander slaap patroon laat zien. Dus misschien af en toe een avondje sporten.
Wordt je man ook niet wakker van je dochter? Ik heb hetzelfde probleem. Gelukkig ervaar ik het niet als zijnde en heb ik er overdag geen last van. Misschien een idee om je dochter bij je op de kamer te leggen? Dan kun je slapen met oordoppen maar wordt je toch wakker als ze huilt. Of anders een babyfoon naast je bed?
‘ S avonds niet meer achter een scherm zitten helpt ook. En dan lekker een douche nemen van te voren. Ten minste daar ga ik wel dieper van slapen. Maar ik herken het wel hoor, alleen heb ik het al zolang ik me kan herinneren. Ik weet niet beter. Al verschilt het per periode of ik tig keer wakker word of maar een paar keer. Ik heb nooit dat ik ineens 8 uur later weer wakker word in ieder geval.
Weet je zeker dat je een goed matras hebt voor jouw lichaam? Wij hebben sinds een jaar een nieuw matras dat niet bij mijn lichaam past. Hierdoor ontspant mn lichaam niet en slaap ik veel lichter.
Vriend hoort dochter enkel als ze helemaal overstuur is. Hij kan niet in het donker zonder bril dus voordat hij er is... @Blijdorp ik had idd ook een matras wat niet goed lag. Nu al tijd een goed matras. Ik douche altijd voor het slapen. Vanacht sliep ik tot 6 uur en daarna hoor ik allemaal geluiden waar ik dan steeds wakker van word. Het komt door mijn oordoppen heen ( doe ze dan wel in want vriend is toch bezig om zich klaar te maken voor werk) Ik ga er ook op liggen want ik weet dat de buren rond 7 uur opstaan met veel gerommel. Snap dat nooit zo wij zijn super rustig.
Die bril vind ik geen excuus, die is met 2 seconden opgezet als hij hem naast zn bed heeft en waarschijnlijk slaapt hij er op dat jij gaat als ze wakker wordt. Sporten, geen schermen en douchen wilde ik ook zeggen
Ik slaap met oordoppen in, en dan nog word ik vaak eerder wakker van onze oudsten een kamer verderop . Maar het helpt wel!
Is je kamer goed donker? Ik slaap zelf slecht als het niet pikdonker is (en onderzoek toont aan dat dat voor veel mensen geldt). Ik heb al last van de lichtgevende cijfers van een wekkerradio. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze slecht slapen van straling. Dus je zou ook kunnen proberen om je wifi 's nachts uit te zetten (op een automatische tijdklok) dat scheelt al weer 1 stralingsbron.
Ik ook! Het helpt mij ook om eerder te slapen dan mn vriend zodat ik al in een diepe slaap ben als hij gaat snurken
Dochter heeft dit ook. Haar geef ik sinds kort hete 7 voor het naar bed gaan . gaat daardoor redelijk. Is schusslerzout nr 7 ,google.
Kamer is goed donker inderdaad. Daar kan ik ook niet tegen als het te licht is. Bril op doen is idd geen excuus maar het is meer dat hij / wij dan te laat zijn en ze dan niet makkelijk meer gaat slapen. Dus wil er op tijd bij zijn indien nodig.
Ik ben ook een hele lichte slaper. Niet erg gezellig, maar mijn man slaapt met enige regelmaat in de logeerkamer. Deze nachten tank ik helemaal bij. Ik word wakker van elke beweging en snurkgeluidje. Licht kan ik inderdaad ook niet tegen. Ik heb het weleens bijgehouden en gemiddeld word ik 30 keer per nacht wakker als hij naast mij ligt. Ik kom dan niet in mijn diepe slaap en word moe wakker. Ongeveer drie keer per week slaap ik alleen, de nachten voor mijn werkdagen, en tank ik dus echt even bij. Misschien begrijp ik het niet goed maar hij is te laat bij jullie kindje omdat hij eerst een bril moet opzetten? Ik heb ook een bril en het opzetten daarvan kost mij hooguit een seconde langer en doe ik gelijktijdig met het opstaan.