okey ik heb een vraag want ik ben nu 10 week zwanger en heb erg veel last van dingen vergeten en nu kan het dus zijn dat ik der 6 maanden uit lig met school ik vroeg me af gaat dat leiden aan mijn studiefancering ??
ik denk dat je contact op moet nemen met DUO meestal is het zo als je even niet naar school gaat je er ook geen recht op heb, als je het niet doorgeeft, moet je het straks terug betalen dus ik zou gewoon even info vragen aan DUO ,. succes
okey want toen ik pfeiffer had heb ik er wel 6 maand uitgelegen en moest ik ook opnieuw beginnen maar heb niks terug betaalt ( ik had ook niks door gegeven aan duo) omdat ik mijn diploma heb gehaald maar met zwanger schap snap ik het niet helemaal
Als je ingeschreven blijft op school gaat je stufi gewoon door, maar dan heb je aan het eind van je studie (dus na 4 jaar) geen studifinanciering meer omdat je een hele tijd uitloop hebt. Je moet eens gaan praten met je decaan hoelang je denkt niet te kunnen studeren en of je een jaar over moet doen. Het voordeel van je dan uitschrijven is dat je ook geen collegegeld hoeft te betalen over die tijd. Het is dus je eigen keuze, of ingeschreven blijven, collegegeld betalen en stufi ontvangen, of uitschrijven, niets betalen en geen stufi. Let ook even op met de nieuwe langstudeerregels, als je erg lang over je studie gaat doen moet je het laatste jaar extra veel betalen!
Maar waarom denk je niet te kunnen studeren dan in die periode? Ik ben zelf 30 weken en studeer ook nog.......straks er eventjes tussen uit ( zo kort mogelijk) en dan weer doorgaan......Maar goed, ik ben dan ook niet misselijk geweest oid Begrijp ik nou goed dat je vergeetachtigheid de reden is? Want dit zou ik persoonlijk een hele slechte reden vinden
nou school wil dat en ze zijn mij er de hele tijd mee aan het puchen ook dan ik depsesief doe enzo en school is mijn beste optie als ik moet stoppen dan moet ik werk zoeken en dat vindt je hier heel lastig en dan niet alleen van wege de zwangerschap en school zorgt ervoor dat ik me klote ga voelen zoals zei tegen mij doen en als ik over doe is het maar 1 jaar en heb ik nivo 2 in 3 jaar gedaan
Ik vind het wel een beetje raar dat school vindt dat je een half jaar moet stoppen. Mis je door de bevallingsdatum cruciale examens oid? Als je een half jaar stopt heb je ook een half jaar studievertraging, en een half jaar geen inkomsten etc. Woon je op jezelf?
Wat ik weet is dat je gewoon recht hebt op zwangerschaps verlof. Je krijgt gewoon studie financiering uitbetaald dan, maar dan moet je natuurlijk alleen verlof opnemen en niet nu al stoppen. Dat zou trouwens ook wel raar zijn. Want mensen werken nog tot 32 weken(ongeveer) dus dan moet school wel lukken. Ik had 2 zwangere in de klas en allebei zijn ze er gewoon even tussen uit gegaan en weer terug gekomen. En iedereen (leraren etc) zette zich er juist voor in zodat zij door konden gaan. Kan me niet voorstellen dat ze niet willen dat je je diploma niet haalt.
heey, Ook ik ben zwanger en ga naar school. Ben dit ook van plan te blijven doen. Want ik wil dit jaar mijn diploma halen (in juni) en daarna ben ik dus klaar. Het zal misschien best zwaar zijn om op het laatst praktijkexamen enz te doen met een dikke buik. Maar ik vind het zonde om vertraging op te lopen omdat ik zwanger ben! Het is een beetje raar als je er nu al tussenuit gaat op school. Als je een baan zou hebben moet je ook blijven werken tot week 34/36, dus waarom niet naar school gaan dan?! Bovendien moet je niet alleen rekening houden met of je nu studiefinanciering ontvangt. Maar ook over het feit van als je je opleiding niet op tijd behaald je dan ook misschien geen studiefinanciering meer krijgt met die nieuwe regelingen.
School kan je niets verplichten. Ik zou zeggen: ga voor 200% voor je opleiding nu, laat zien wat je kan en waard bent! Je plukt hier later de vruchten van...
Inderdaad.. als je 3 jaar over niv 2 doet is geen kattepis, vooral niet als je nog niv 3 wilt doen. Je hebt maar recht op 4 jaar stufi.
Dit is op zich niet zo n drama lijkt me, maar vraagt wel om een doorzettersmentaliteit. Hopelijk heb je ook een baantje naast je opleiding, je zou geld apart kunnen zetten om niveau 3 te bekostigen. Maar ja, je ben nu zwanger,een baby kost (veel) geld en je hebt dan oppas nodig. Hier moet je nu al over nadenken! Maar goed ik ken je situatie niet precies natuurlijk....
Ik ben er wel een studiejaar tussenuit geweest maar ik was in april '10 al zwanger heb dat schooljaar (op 2 tentamens na wegens misselijkheid ) afgerond en er toen dus een jaar tussenuit geweest ik moest mijn minor anders volgen t/m halverwege februari '11 maar ik was begin feb '11 uitgerekend dus dat kon niet. Het is achteraf maar goed ook want rond de 15 weken kreeg ik BI en kon ik bijna niks meer laat staan in een bus die stampvol zit naar school... ik ben in sept dit jaar weer begonnen. Je moet even kijken wat jou het meeste rust en minste stress oplevert. Succes met alles en nog gefeliciteerd
gefeliciteerd! vind het raar dat erover gedacht word je er 6 maanden uit t zetten..als jij nu beetjelast heb van je hormonen en kwaaltjes wil het niet zeggen datje hier nog 6 maanden last van hebt..meeste kwaaltjes gaan weer weg met 12 tot 14 weken. ik zou me niet van school laten sturen iig.. en doen ze dit wel.. dan mogen ze wel eens nadenken hoe het is voor jou om 6 maanden zonder studie finan. te moeten doen. Succes
nee ik heb er geen baantje naast omdat het niet wil naast school daarom wil ik me ook inzetten voor school maar school doet moeilijk en dat heb ik nu altijd gehad en weetje waarom ik me zorgen maar om geld omdat ik op mezelf woon en ik moet ook van alles betalen dus jah en door mijn verleden kon ik ook geen werk zoeken omdat ik alles thuis moest doen p.s ik wordt zo ziek van die leraren zij willen dat ik doe wat zij willen en dat is vet iritand
Wat geven de leraren dan als reden aan dat je moet stoppen? En tja, ik moet ook doen wat mijn baas nodig vind, dus dat zal je straks in het werkende leven genoeg tegenkomen. Wel vervelend natuurlijk dat het zo moet lopen. Maar blijf in gesprek met ze.
de reden is ik keek depressief :S terwijl ik telkens erg moe was maar ik was wel aanwezig op stage en alles en omdat ik dingen vergeet maar das logies ik ben in die tijd net verhuist zwanger en net stage en dat is wel eerst erg veel en ik loop nu goed bij het ging hun ook het meeste om hoe ik op stage ben ( heb nog nooit klachten gehad op stage ) ik werk met kinderen dus jah
Blijf steeds in gesprek met je leraren. Laat je positieve wil zien, haal kracht uit de kleine dingen. Het klinkt gek, maar je leraren hebben echt het beste met jou voor. Dit moet je geloven. Ikzelf geef ook les, en heb soms confonterende gesprekken met leerlingen. Ik moet dan zakelijk en duidelijk zijn. Als iemand zijn werk niet goed doet (aantoonbaar), zonder goede reden (!) dan moet ik op de gevolgen wijzen. Dit doe ik niet omdat ik dit zo fijn vind om te doen, of om die leerling dwars te zitten, maar omdat ik hoop dat dit een positieve stimulans is voor de desbetreffende persoon. Heb je op school geen coach of mentor o.i.d.? Wees duidelijk naar je leraren toe. Jij wilt niet stoppen met de opleiding, en zij moeten dit jou ook niet opdringen. Let op: dit probleem ligt niet bij jou, maar bij je docent. Laat je niet ontmoedigen! Wees duidelijk: ik wil die opleiding afmaken, of je het daar nu mee eens bent of niet. Laat 100% inzet zien. Zorg voor hulp voor je depressie. Depressief zijn is erg moeilijk, weet ik uit ervaring. Maar er is iets aan te doen hoor! Ga naar de huisarts, praat met mensen die je vertrouwd, zorg voor gezond eten en voldoende beweging. Dwing jezelf om naar buiten te gaan en om een eindje te wandelen/fietsen. Nog belangrijker is om regelmaat in je leven te creeeren. Ga iedere avond om dezelfde tijd naar bed en ga er iedere morgen om dezelfde tijd uit. Erg moeilijk,maar niet onmogelijk. Zorg voor een dagschema en houd jezelf hieraan. Het klinkt allemaal makkelijker gezegd dat gedaan, maar probeer uit deze negatieve spiraal te ontsnappen.... Heel veel sterkte toegewenst, en geef de moed niet op! Niets is onmogelijk hoor!