faillisement

Discussie in 'De lounge' gestart door Celau2013, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL
    Wij zitten hier met een uitdaging van de bovenste plank. Financieel gaat het bedrijf van mijn man helemaal niet meer en heeft besloten er mee te gaan stoppen. Ik zat in het bedrijf in loondienst en het huis staat op mijn naam gekocht voordat de ellende begon. Getrouwd onder huwelijkse voorwaarden.

Echter we worden heen en weer geslingerd door bank en opdrachtgever. Logischerwijs zegt de bank we betalen niets meer (terecht, echter onze opdrachtgever betaald ook niet) met als gevolg dat de stapels facturen hier liggen waar we nog van gehoopt hadden die te betalen van het binnenkomende geld. Evenals de salarissen.

Echter dat gaat deze maand dus niet lukken. We hebben al op ons spaargeld geleefd en dat is dus op en manlief kan volgende maand pas in loondienst bij een ander (Gelukkig kan hij enorm makkelijk en snel aan het werk).

Echter nu nog 150 euro in de portemonnee om boodschappen van te kunnen doen (kan nog even vooruit met wat voorraad) maar eens houd dat ook op. Hoe lang duurt het voordat het uwv de uitkering wegens betalingsonmacht overmaakt? en hoe ga ik in vredesnaam van die 150 euro rondkomen daarvan gaat er nog eens 60 euro vanaf voor de huur van een verhuisbusje om volledig naar huis te verhuizen.

Contact met eigen hypotheekverstrekker heb ik al gehad en die doen in ieder geval niet moeilijk. en de rest ga ik ook gewoon nog even benaderen om de vaste lasten in ieder geval even uit te stellen totdat die uitkering binnen is.

2. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Veel 1-pans gerechten maken! brood in de vriezer.. zorg voor de standaard dingen waar je veel mee kunt maken! het is even af zien..
    maar dan waardeer je straks ook weer de luxere boterham. ;)

Pannenkoeken (dus bloem, melk, eieren)
    rijst
    aardappelen
    groentes in blik (tja het is even niet anders)
    ranja, thee is het voordeligste.. water is natuurlijk bijna kosteloos uit de kraan.

het is heel krap, maar het zou moeten kunnen..
    met hoeveel zijn jullie thuis?

3. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL
    nog 2 weken 1 personeelslid in de kost en daarna met zn drieeen thuis.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Familie die kunnen helpen?

5. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Hmm, ik zou vooral grote pannen nasi, macaroni, soep, stamppot etc maken..
    Brood met ei, en pannenkoeken vullen ook goed.
    de extraatjes achterwege laten.. (geen kroepoek bij de nasi, zuur etc)

6. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    ja dat kun je misschien ook vragen, eenmalig een paar boodschappen.
    Of evt te leen, bonnetjes bewaren. (maar dan zou ik het nog zuinig aan doen)
    Alles moet je dan weer extra terug betalen..

7. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Het bedrijf waar mijn man eerst zat ging ook failliet. Hij heeft toen 6 tot weken moeten wachten op de uitbetaling wegens onmacht.

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Spullen verkopen op mp

9. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    ja dat is ook een hele goeie! elk extra tientje kun je weer wat voedsel van halen :D

10. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL

Dat is net zo snel als dat manlief zijn eerste salaris zou krijgen. Best lang eigenlijk.

spullen verkopen had ik nog niet aan gedacht maar dat is wel een goeie optie. Heb nog wel het een en ander.

11. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    het is eigenlijk ook best een uitdaging, waarvan je het negatieve kunt omdraaien in het positieve..
    En voor in de toekomst zelfs zou kunnen vasthouden..
    (doel dan meer op spulletjes op MP zetten, om een zakcentje op te kunnen bouwen)
    Wat eten betreft is het natuurlijk fijn, dat je op den duur weer wat gezonder en veelzijdiger kunt eten.

12. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL
    we proberen het aan alle kanten zo positief mogelijk te benaderen want na ruim 7 jaar knokken om het financieel draaiende te houden is ook niet tof. 24/7 beide aan het werk. altijd van huis en dochterlief mee.
    We gaan straks in ieder geval wel vrije tijd krijgen en alles wat verder komt zien we wel.

Je kan het zo goed mogelijk regelen maar zoiets simpels als spullen evt verkopen over het hoofd zien. haha toch blij met de tips .

13. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Daarom, het kan eigenlijk alleen maar beter worden hierna...
    Daar ga ik in ieder geval wel vanuit.. Straks kunnen jullie weer beginnen met opbouwen.
    Nu nog even doorbijten, en het doel voor ogen houden. Heerlijk toch, dat je straks meer tijd voor elkaar en de kids hebt.
    En niet meer alle eindjes aan elkaar hoeft te knopen. Succes!

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Bij familie eten

15. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Poeh! Wat een stress. Soms wil het Uwv wel eerder uitbetalen. Zou ik even achteraan bellen.
    En inderdaad spullen verkopen. Ook hele goeie tip die ik voorbij zag komen.
    Verder bij hogr nood naar 2e hands winkel. Kun je veel goeie spullen halen.

Heel veel sterkte!

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.742
    1.061
    113
    Scoupy app zou ik iig ook nemen. Vaak gratis boodschappen of voor 50ct (je moet het voorschieten maar hebt het zo binnen 2dgn terug). Alle beetjes helpen..
    Idd verkopen of ruilen op ruil sites voor boodschappen. Keertje mee eten bij ouders/schoonouders?

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Je kan volgens mij om een voorschot vragen bij het uwv. Dat betalen ze vrij snel uit.

Daarnaast kan je voor 2 dagen koken.Echt alleen broodnodige dingen in huis halen.
    Op de markt boodschappen doen.

Heb je een creditcard? Dan een x bedrag pinnen met je creditcard, zodat je even vooruit kan.

18. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Hoe gaat het nu?? lukt het een beetje??

19. Betsy

Betsy Niet meer actief

Voorschotten bij het UWV is een drama. Dat doen ze vrijwel nooit, tenzij het gaat om een alleenstaande die dus nergens op terug kan vallen. Aangezien jullie met zijn tweeen zijn en je man een nieuwe baan gevonden heeft schat ik de kans erg klein in. Proberen kan natuurlijk altijd.

Ik heb 4 weken moeten wachten op betaling van onmacht door het UWV. Dit was wel 4 weken na de datum dat het faillissement was uitgesproken. Het laatste salaris echter dateerde van 4 maanden daarvoor.....

20. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet of het haalbaar is voor jou maar wat geld bijverdienen met schoonmaak werk?
    Zijn altijd wel mensen op zoek naar een huishoudelijke hulp.

Voor 3 uurtjes werk is min 30,- heel normaal.

Deel Deze Pagina