Deken of dekbed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Devero, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Een tijd geleden zag ik een ontzettend leuke deken van LIEF! en in mijn eerste koopwoede heb ik die gelijk meegenomen uit de winkel. Een vriendin die mee was, besloot ter plekke de deken aan mij kado te doen. Ik ben er blij mee, maar bedacht me de laatste dagen iets:

Het is een gevoerde deken (katoen met polyester vulling). Daardoor vraag ik me af of de deken niet valt in de categorie 'dekbed' in ieder geval wat betreft het 'niet mogen gebruiken' voor een pasgeboren baby. Als dat zo is dan moet ik gewoon een normale deken halen, das het probleem niet. Maar dan wel lullig dat ik zo'n duur kado niet ga gebruiken de eerste tijd.

Wat denken jullie?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nee een gevulde deken mag idd niet. Maar je kan hem ook als kleed op de vloer gebruiken?! Vond ik achteraf altijd veel prettiger als mijn kindje in de box. Dan heb je de nijging er steeds boven te hangen en op de grond kun je er lekker bij zitten of liggen.. Samen oefenen op de buik of rollen enz...

4. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Jaaa...daar was ik al bang voor! Nou ja goed, het is niet anders. Wat scheelt, is dat het onze babykamerproblematiek wel gelijk voor een deel oplost hahaha... We kunnen nu makkelijker keuzes maken zonder dat we rekening hoeven te houden met die deken (stom dus ook...duidelijk te hard van stapel gelopen in mijn enthousiasme want WIE stemt een babykamer nou af op een deken? Meestal is het andersom)

Nu alleen nog even tegen die vriendin vertellen...

Deel Deze Pagina