Mijn werk heeft aangegeven over enige tijd (nog niet exact bekend) te moeten sluiten. Nu ben ik zwanger en zal ik in mei met verlof gaan. Nu vraag ik me af hoe dat zal gaan met mijn zwangerschapsuitkering? Op internet vind ik het een en ander over failliessement tijdens je verlof, maar weinig over wanneer dit gebeurt voor je überhaupt met verlof bent. Graag zou ik willen weten wat mijn rechten zijn, hoe het geregeld is met de zwangerschapsuitkering.
Beste Bloem04, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt een aantal vragen over je zwangerschapsuitkering terwijl je bedrijf sluit. Het is helaas niet mogelijk om hier een antwoord op te geven omdat ik daarvoor niet alle informatie heb. Van belang is onder andere of het bedrijf sluit of failliet gaat. En als het een faillissement is, per welke datum. Is er een opzegtermijn, heb je recht op WW en wat is je uitgerekende datum. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de telefonische klantenservice, telefoonnummer 0900 9294. Of als je wilt, stuur via een privé bericht je telefoonnummer dan neem ik contact met je op om alle mogelijkheden te bespreken. Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare