Ziekmelding reden

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by ponny, Feb 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ponny

ponny Lid

Oct 10, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week ben ik ziek geweest vanwege een auto ongeval. Ik ben een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven. Nu heeft mijn werkgever dit doorgegeven aan het UWV als ziek ivm zwanger, zij concluderen dat als ik niet zwanger was, ik ook niet in het ziekenhuis had hoeven blijven.

Zelf vind ik niet dat ik ziek was in verband met de zwangerschap, ik was namelijk ziek nav de gevolgen van het ongeval. Nadat ik op dinsdag thuiskwam uit het ziekenhuis heb ik de rest van de week niet meer gewerkt. Ik heb de hele week nog last gehad van het ongeval.

Graag zou ik dit gecorrigeerd zien, maar mijn werkgever is hier star in. Wat nu?
    Ik ben nu 33 weken zwanger, in de 32ste week ben ik ziek geweest door het ongeval.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste ponny,

Wat erg dat je een ongeluk hebt gehad. Ik hoop dat je inmiddels weer helemaal bent opgeknapt.

Je geeft aan dat de werkgever je hiervoor bij UWV heeft ziek gemeld ten gevolge van je zwangerschap. Je bent het hier zelf niet mee eens en vindt dat de ziekte niet te maken heeft met je zwangerschap.

Ik raad je aan om telefonisch contact op te nemen met UWV telefoon (0900 9294) en daar aan te geven dat je het niet met deze ziekmelding eens bent. De arts van UWV kan dan beoordelen of je ziekte te maken heeft met je zwangerschap.

Actuele informatie over ziek zijn voor het verlof vind je hier.

Ik wens je een goede zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page