Even t volgende. Kinderen hebben vakantie. Ik moet gewoon werken (middag dienst) en man werkt fulltime. Nu vertrekt hij bv vandaag om 7.00 naar z'n werk. Kinderen liggen nog te slapen. Komt hij terug naar boven om dag te zeggen tegen mij maar hij gaat ook naar de kamers van de kinderen om ze dag te zeggen. Resultaat dochter meteen wakker. En zoon chagrijnig huilend half wakker. 7.10 en ik zit met 2 wakkere (1 half huilend ) in bed. Terwijl ze niet naar school hoeven en lekker zouden kunnen uitslapen. Dus ik zeg tegen mn man dat dit niet zo slim is. Wordt hij boos dat hij toch z'n kinderen gedag mag zeggen etc. Oftewel ik stel me aan. Wat vinden jullie?
Ik zou ook not amused zijn als mijn man zoiets zou doen en de kinderen wakker zou maken omdat hij nog graag gedag wil zeggen.
Noem mij maar een doemdenker maar ik zou het erger vinden wanneer er iets zou gebeuren en mijn man niet meer de kans gekregen zou hebben om zijn kinderen gedag te zeggen. Ik zou het zelf totaal geen probleem vinden dus. Dan maar een half uurtje minder in bed. Zelf ga ik de deur overigens ook nooit uit zonder iedereen gedag te hebben gezegd, kan ik niet.
ik heb mijn man vanmorgen juist gevraagd de jongste nog even wakker te maken voor hij wegging, die is anders erg verdrietig als ze wakker wordt en zij heeft pappa geen kus en knuffel kunnen geven ... Het zal per gezin verschillen! (Dus nee, je stelt je niet aan hoor)
Jouw verhaal is best herkenbaar maar dan ben ik degene die dit doet. Als mijn man en dochter vrij zijn en ik moet werken geef ik voordat ik wegga ook altijd mijn dochter een kus. Soms wordt ze wakker, soms niet. Mijn man zit dan inderdaad met een wakker kind 's morgens vroeg. Heb hem er eigenlijk nooit over gehoord maar zal eens vragen wat hij ervan vindt. In alle eerlijkheid durf ik dus niet te zeggen of je overdrijft.
Nou dat schoot mij ook gelijk te binnen. Ik zeg niet dat je je aanstelt hoor ts maar mischien heeft je man ook wel zoiets van ik Moet de kinderen gedag zeggen want je weet maar nooit... Lekker de kids meenemen naar jullie bed en samen verder slapen
Nee vind ik niet. Het is maar net hoe jullie dat doen en wat je prettig vind. Ik vind er geen goed of fout in. Maaarrrrr, dat gezegd hebbende. zelf ben ik enorme voorstander van iemand nog even een kus geven of afscheid nemen, zelfs als je boos bent. Dit is er zo ingestampt dat als ik het niet doe, ik bang ben dat er wat gebeurd xD Mijn moeder had deze in de gang hangen, en dat heb ik nu ook: Ga nooit weg zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen. Wie het noodlot zal ontmoeten, kan het morgen niet meer doen. Loop nooit weg zonder te praten, dat doet soms een hart zo pijn. Wat je s morgens hebt verlaten, kan er s avonds niet meer zijn.
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Eens een keertje uitslapen is ook eens lekker. Of zoals ik. Heel stiekem naar beneden te gaan om op mijn gemak koffie te drinken Jessy77 begrijp ik ook wel. Ik ben ook zo een doemdenker. Ik kan bijvoorbeeld niet gaan slapen als ik niet 'tot morgen' of 'tot straks' zeg tegen mijn zoontje of vriend. Ligt eraan of ik voor of na 00u ga slapen. Na 00u naar bed is tot straks Maar ik moet soms om 05u vertrekken naar mijn werk. Ik denk dat als ik dan mijn vriend wakker maak om gedag te zeggen dat mijn goedemorgen niet zo vrolijk begint Dus neen, ik vind dat hij de kinderen had moeten laten slapen. Had hij gisteravond maar uitdrukkelijk 'tot morgen' moeten zeggen tegen de kinderen Misschien heeft je man dat ook in zich? Ik kan dus echt niet slapen als ik dat niet zeg. Ook als mijn vriend of zoontje weggaan zeg ik ook tot straks. Behalve dus om 05u s'ochtends
Ik ga nooit weg zonder kus. Later bij mn kinderen ook niet. Als ze dan wakker worden dan zij dat zo. Ik zeg niet dat je je persee aanstelt. Ik snap dat je liever hebt dat ze slapen. Maar ik zou hetzelfde doen als jou man.
Moet die van mij echt doen! . Ik merk vaak niet eens dat mijn man weg is, in de vakantie slapen we allemaal uit als het kan. We hebben nu zo'n lekker ritme dat mijn man daar het weekend vast ook profijt van heeft haha.
Daar zou ik ook niet blij mee zijn. Dan zou ik zeggen knuffel ze de avond van te voren maar uitgebreid voordat ze naar bed gaan.
Mijn man moet hier ook elke morgen om zes uur de deur uit, maar hij gaat s morgens niet naar de kinderen. Zou t echt niet prettig vinden om iedere morgen om zes uur twee wakkere kinderen te hebben omdat papa ze een kus wil geven. Hier knuffelt mn man ze s avonds gewoon wat langer.
Wij laten ze lekker liggen in de vakantie hoor. Het doemdenkscenario snap ik nooit zo, ik vind het echt niet opeens beter te verkroppen dat iemand is verongelukt als ik diegene 's ochtends nog maar gedag heb gezegd. Ik heb dat overigens wel met ruzie, ik zal nooit boos naar bed of de deur uit gaan.
Mijn man doet dat vaak ook. Meestal zijn ze al wakker maar liggen nog wel in bed. En dan worden ze geljjk aangewakkerd. Maar hij mist ze gewoon omdat hij de hele week werkt en dan weing tijd met ze heeft.
ik zou er ook niet vrolijk van worden maar aan de andere kant, wat een lieve man heb jij! Hij neemt speciaal de moeite om jullie nog een kus te geven!
Mijn man komt mij altijd nog even een kus geven, maar sinds de kinderen boven slapen en wij beneden gaat hij niet meer naar boven. Gelukkig, want de jongste wordt dan waarschijnlijk meteen wakker, gaat huilen, waardoor zijn zus ook wakker wordt, en daarna broer ook. En mijn man vertrekt al om half 6, dus dan wil ik echt nog niet opstaan. Toen we allemaal nog boven sliepen keek hij altijd even om een hoekje bij de oudste 2, de jongste was er toen nog niet, en de andere kinderen sliepen altijd door als hij even bij ze keek.