Fake babyshower

Discussion in 'Zwangerschap' started by OliveTree, Dec 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Dit.

En babyshowers, zo overroepen. Ik ben blij dat we hier in België die traditie niet hebben.
    Dat iedereen maar op kraambezoek komt en dan een kadootje voor de uk meebrengt.

Ik hou niet van verrassingen. En ook niet van feestjes, laat staan als ik (hoog)zwanger ben.

Dat iedereen maar gewoon 'normaal' doet :)

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Hoe was het vandaag?

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Wat een boel aannames. Wie zegt eigenlijk dat ze niks geregeld heeft?
    Die broer? Die broer had ik ook niks verteld aangezien alles direct doorgeklept wordt. En zoveel werk is het nu ook weer niet om zoiets te regelen, het is geen huwelijksfeest. En als zij 15€ bijdrage vraagt dan ga ik er van uit dat daar hapjes en drankjes en een cadeautje van gekocht zijn, en als dat niet blijkt te zijn dan is dat ook iets dat de vriendinnen die hebben bijgedragen lekker met elkaar moeten uitvechten, daar zou ik lekker uitblijven. Niet jouw probleem!
    En bij 38 weken, tja, uit ervaring gaat de tijd vaak sneller dan je denkt. Ik had vandaag nog een vriendin aan de telefoon en die dacht dat ik nog 6 weken korter zwanger was. Zeker als mensen zelf geen kinderen hebben is het soms moeilijk in te schatten wat er wel en niet kan en wanneer in de zwangerschap. Had ik zelf ook geen idee van!

Niet leuk dat je beste vriendin ineens niet meer welkom is. Dan vraag ik me wel af of de vriendschap dan wel zo diep zat hoor. Ook als iemand iets stoms doet dan is zo'n belangrijke vriendschap toch niet ineens over?

4. Logan

Logan Niet meer actief

Hoe was het gister?

5. Hinti

Hinti Fanatiek lid

Dec 29, 2015
    1,463
    207
    63
    Female
    Worden er niet een beetje snel conclusies getrokken met vriendin? Ze schrijft alleen dat ze er niet bij is nadat ze gepraat hebben. Misschien heeft die vriendin wel zelf gezegd van ik kom niet maar was ze welkom.

Babyshowers.. Ja ik ben er niet zo van. Als vriendinnen het willen organiseren uiteraard super leuk omdat ze er moeite voor doen maar als het niet is ben ik niet teleurgesteld. Houd niet zo van verrassingen maar zou het dus wel waarderen ongeacht wat er georganiseerd wordt.

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Tjee.. wat een vooroordelen... 🤔

7. Geertjetog

Dec 10, 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb afgelopen zaterdag mn babyshower gehad,! ik ben nu 37 weken.. tja wat is laat??

ben trouwens op en top verrast had het helemaal niet meer verwacht ook omdat dit mn 2e kindje is! was volledig verzorgd! op en top verzorgd enorm verwent!.,. weet dat er door iedereen 10 euro pp is ingelegd,..en daar naast heeft ieder zn eigen kadootje meegenomen.. wat hun zelf graag wouden uitgeven.. en wat het butget natuurlijk toe liet...

ten eerste vind ik het idee is alleen al leuk dat er aan gedacht word... dat de gene die het uitvoert of regelt krijgt best wel een behoorlijke taak voor zich...

al heb je wel een babyshower gehad of niet vind het idee dat ze uberhoud iets voor je organiseren al heel leuk... gaat het dan niet zoals je geplant hebt of had gehoopt hoe het is gegaan is wel jammer...

de ene is er eerder mee als een ander... als het voor de eerste x is dat je zoiets organiseert snap ik wel dat er best wat bij komt kijken..

ik hoop voor je ondanks hoe het gegaan is toch een beetje leuk is geweest en dat je toch fijn hebt gevoelt!

8. Theedoek

Theedoek Actief lid

Jul 5, 2016
    380
    8
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Heel benieuwd hoe het uiteindelijk was

9. karlijn

karlijn Niet meer actief

Volgens mij denken jullie bijna allemaal dat jullie in een slechte aflevering van goede tijden slechte tijden zitten.
    Het is gewoon grappig om alle overtrokken reacties te lezen van dames die het allemaal beter lijken te weten. Hoevaak heeft TS gereageerd? 2 keer? Er zijn gewoon 5 (!!) pagina's te lezen met aannames er in. Haha!!

10. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Hier in Nederland is het ook geen traditie hoor.

Nou idd karlijn! Lig ook in een deuk bij het lezen😑

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Helemaal niet. Ik had TS graag willen helpen met haar (in mijn ogen) overtrokken reactie op haar babyshower.

12. Petra13

Petra13 Niet meer actief

Na al die aannames te hebben gelezen, moet ik zeggen dat ik TS juist wel begrijp. Die vriendin is haar afspraak niet nagekomen en dat is niet chique.

Hoop dat je toch een gezellige tijd hebt gehad.

13. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Sjiek is t zeker niet....
    maar een vriendin daardoor geen vriendin meer noemen (aanname van mij aangezien deze 'vriendin' ook niet meer komt / mag komen) gaat mij een stap te ver

Maar ik ben dan ook heel trouw en loyaal aan vriendinnen...

14. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Een soap met een open eind.....?

Ik ben benieuwd of ts nog een leuke dag heeft gehad.

15. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Ik snap die babyshowers sowieso niet zo goed eigenlijk...... Maar dat ter zijde.
    Let it go, let it go..... Wacht gewoon af, misschien hoort dit alles ook bij het 'spel' en de verassing.

16. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Ben nu wel heel benieuwd hoe de babyshower uiteindelijk was... Echt een tegenvaller? Of juist super leuk en gezellig? ;)

17. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Hihi, ik ben ook super nieuwsgierig hoor! Maar wellicht is TS al bevallen en heeft ze natuurlijk andere dingen te doen :D

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Jammer dat ze niet (meer) reageert . Ze was gisterenavond laat nog wel online

19. DearDeer

DearDeer Bekend lid

Nov 10, 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoe was het

20. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Wauw tis wel een beetje uit de hand gelopen zeg hier! Ten eerste wil ik even melden dat ik zelf helemaal niet heb gevraagd om een bs of wat dan ook, maar ze had het zelf dus al aangegeven dat ze het voor me zou organiseren. Nou dan verheug je je er toch wel stiekem om?

Ze is inderdaad niet gekomen en achteraf bleek dat ze mn vriendinnen waarover ze zei dat ze ze had uitgenodigd(niet tegen mij, tegen een gemeenschappelijke vriendin), ook niet had uitgenodigd. Dus die hoorden veelste laat van de bs, zijn daarom ook niet gekomen.

Ik heb alle hapjes etc zelf gemaakt, versiering zelf opgehangen, de paar lieve vriendinnen die zijn gekomen zelf verwelkomd. Geen spelletjes (hoefde ook niet, ben ik ook niet van), geen bijzonderheden. Alleen een kapotte ik na een vermoeiende dag hapjes maken, schoonmaken, versieren etc. De mensen die mij verwend noemen, ieders mening voor zich natuurlijk, maar zoals ik het al zei, ik heb nooit zelf om een bs gevraagd. Het ging mij er voornamelijk om dat ze ook mijn andere vriendinnen de weg blokkeerde. En de teleurstelling uiteraard. En nee, er was helemaal niks georganiseerd. Ze had enkel een taart laten bestellen door een andere vriendin.

En die €15. Sorry, maar een slinger, borden en bekertjes en een taart kost zeker geen €15 per persoon. Aangezien ik alle hapjes etc zelf heb klaargemaakt heeft ze ook het geld teruggestort. Ja, dan is dit maar verwend gedrag. Hoe moest ik aan de mensen die aanwezig waren verklaren waar hun geld was? Geinvesteerd in een slinger en wat borden en bekertjes?

Nou, al met al is het een bs geworden die ik liever niet herhaal. Het is ook awkward om de gasten zelf te verwelkomen op je eigen babyshower, neem dat maar van mij aan :D

Iedereen bedankt voor de reacties in ieder geval!

Share This Page