Ja, kan ik proberen! Ik moet überhaupt even kijken hoe ik een tweede account kan aanmaken. Als ik dan geen vrienden heb op dat profiel dan valt het ook op. Via een tikkie betaald en vervolgens melding gemaakt bij marktplaats en aangifte gedaan, maar daar wordt niks mee gedaan.
Dit is echt niet het geval. Niet dat elke man hier eerlijk over is natuurlijk, maar mijn man weet echt niet wie dit kan zijn.
Dat weet je niet. Misschien is er wel wat mee gedaan, maar heb je geen terugkoppeling gehad. Dat verklaart wel het stalken.
Niet iedere man heeft ook in de gaten dat dit zo is. Het kan best zijn dat een ander een crush op hem heeft, maar dat het onbeantwoord blijft. Dat hij de signalen gewoon niet oppikt en er dus ook geen idee van heeft. Dat betekent zeker niet dat jouw man iets verbergt, maar het wil ook niet zeggen dat het niet zoiets kan zijn wat er speelt. In eerste instantie is in ieder geval de mp-oplichter de meest plausibele verklaring.
Dat t maanden later na een mp actie opduikt zou evt kunnen als de bankrekening geblacklist is. Bij bijv. de ING kan dat wel ff duren. Al zal jij niet de enige zijn geweest dan, maar allicht wel de enige die de verkoper meermaals achterna ging? Alhoewel t dan wel vreemd is dat t niet enkel en direct bij jou begint. Ik heb helaas te weinig knowhow hoe je vanaf fb een IP kan onttrochelen (als t al kan aan de "voorzijde") maar allicht zit er iemand in de familie/kennisgroep die meer richting ethical hacking zit (nu is dit geen hacking) die daar wat meer mee kan.
Ik bedoel dit niet gemeen of veroordelend, maar door het simplisme van opmerkingen, (kinderen lelijk noemen, jou lelijk noemen) denk ik met name aan een kind (of jonge tiener) of iemand met een (lichte) verstandelijke beperking. Ik snap aan de ene kant wel dat je nieuwsgierig bent, maar ik zou het toch maar gewoon naast je neerleggen en ik zou zeker geen moeite doen om anoniem met zo iemand in contact te komen. Mocht het ooit venijniger worden, dan zou ik er wellicht anders over denken, maar dit is wel heel erg van het niveau.. "tja..."
heb je iemand in je omgeving die handig is met hacken enz? Mijn nichtjes zijn zo een 6 jaar geleden benaderd door een pedofiel op Facebook (tenminste dat dachten we door de manier van schrijven en benaderen) de zeden recherche kon er weinig mee maar gaf wel aan dat ze dachten aan een bekende omdat ze beide benaderd met een waren (tweeling) en dat dat wel een beetje gek was. Ook wist de “pedofiel” te veel informatie. Mijn zwager heeft toen iemand ingeschakeld die een link had gemaakt die vanuit het profiel van mijn nichtjes werd gestuurd naar de “pedofiel” onder het mom als je dit aanklikt zie je foto’s of filmpjes van me. Toen die persoon die link aangeklikt had kon de exacte locatie, ip adres en nog veel meer informatie worden binnen gehaald. Het bleek toen een vrouw te zijn waar mijn zus ruzie mee had. En die wist dat mijn zus slapeloze nachten zou hebben van het feit dat haar dochters door een pedofiel werden benaderd die ook nog eens wist waar ze woonde. De politie is toen bij die persoon langs geweest maar door de manier van informatie inwinnen konden ze niet extreem veel behalve waarschuwen dat het moest stoppen. Daarna is het ook gestopt gelukkig.
Wat goed dat ze dat gedaan hebben. Voor ts als je het echt heel vervelend vind zou je ook zo iets kunnen doen en anders blijft het bij gissen.