Falen... de speen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik zie speentje geven niet als falen hoor. Ik heb ook gezegt vante voren ik wil geen speen geven, maar toch heb ik het MOETEN doen want ons meisje heeft ook zo'n zuigbehoefte en als ik haar de speen niet aanbied dan zou ze mijn tepels kapot zuigen omdat ze wel blijft zuigen en als ik haar afhaal dan begint ze te huilen vaak.
    vanaf de eerste week zaten we met pink in haar mond anders huilde ze de dak af. maar ja kan 24/7 niet met de pink/ borst in de mond zitten en op haar handje lukte het niet.

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    gewoon lekker die speen geven en je niet schuldig voelen meid. Dat moet je jezelf echt niet aandoen.

hier ook een speentje maar echt alleen voor de nacht.
    Meestal wordt het ding alleen maar gebruikt om in te slapen want als ik ga kijken heeft hij hem bijna altijd al uitgespuugd.

Je kunt van tevoren wel dingen willen en bedenken maar het gaat toch altijd allemaal anders en daar moet je gewoon in mee gaan. Ieder kind is uniek en heeft een eigen gebruiksaanwijzing.

Dus gewoon lekker met mate de speen geven en met een maand of 8 langzaam weer afbouwen.

succes!!

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Erg herkenbaar. Ik vond het ook altijd verschrikkelijk. Gewoon geen gezicht die speen. Maar helaas, mijn zoontje had erge zuigbehoefte en sliep ook erg weinig, waardoor ik bijna geen rust had. Door de speen was hij meer tevreden, en sliep hij meer. Nu krijgt hij hem eigenlijk alleen om te slapen en soms als hij last heeft van zijn tandjes.
    Ik heb soms nog steeds de neiging die speen te verdedigen, omdat ik het zelf altijd zo stom vond. Maar inderdaad, van tevoren kan je wel van alles bedenken, maar als je nog geen kind met een enorme zuigbehoefte hebt weet je gewoon niet hoe het is.

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik begrijp echt niet wat je zo erg vind aan de speen?? Mijn dochter krijgt hem ook en ik ben blij dat ik er zelf controle op heb! Haar vriendinnetje zit dag en nacht met haar duim in haar mond, mijn dochter krijgt haar speen alleen als ze gaat slapen..

Maar goed, ik zou haar ook lekker de speen geven. Ik heb er overigens nooit 's nachts uit gemoeten om haar speentje te geven hoor, zodra ze sliep viel (valt) hij gewoon uit haar mond en dat vind ze prima.

5. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ik hoor wel vaker moeders die geen speen willen geven. Maar wellicht interessant om te weten; zuigen is voor een baby goed. Door de bevalling (m.u.v. ks natuurlijk) zijn de fontanellen over elkaar geweest. Door het zuigen helpt het kindje zichzelf de schedel weer uit elkaar te gaan. Dus een speen is helemaal niet erg.
    Oké, uiteindelijk wel natuurlijk, maar dan zijn ze op de leeftijd dat je het af kunt leren. Wanneer je dit consequent doet duurt dat ook geen maanden hoor!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is er allang iemand die het ook geroepen heeft, maar het klinkt mij in de oren als krampjes... en daar zijn nog een hoop andere dingen aan te doen :)

7. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Aan Moontje2008... dit topic kwam ineens weer omhoog... Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat... Met jou en de kleine?

8. Alita

Alita Niet meer actief

hadden wij ook hier maar op een gegeven moment konden wij ook niet anders.. en dan ben je wel blij aks ze eens stil zijn. Het ging hier 2 dagen goed en toen wou ze niet meer nu duimt ze, mischien ook niet ideaal maar ja er zijn ergere dingen he!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waar komt toch die angst voor de speen vandaan? Babies hebben een zuigbehoefte en het is dus OF een speen OF een duim OF jouw pink OF jouw tiet... tja, dan weet ik het wel hoor.
    Mijn zoontje is inmiddels een jaar en slaapt nog met een speentje in zijn bed (die gebruikt hij 5 minuten en gooit 'm er dan weer uit) verder hier geen spenen.
    Ja, het is geen gezicht een peuter met een speen maar een baby? Lijkt me de gewoonste zaak van de wereld en een speen is veel makkelijker af te leren dan een duim (of een tiet)

Deel Deze Pagina