Mijn zoontje is nu 11 maanden en sliep tot hij 10 maanden was altijd ochtends anderhalf uur en middags hetzelfde. Vanaf 10 maanden ging hij langzaam om naar 1 slaapje: ene dag 1 slaapje andere dag 2 slaapjes. Maar als hij 1 slaapje deed was dit 2,5 tot 3 uur. Maar vanaf deze week slaapt hij dus nog maar 1 slaapje van anderhalf uur en vandaag zelfs maar drie kwartier. Wat is een normale tijd? Verder gaat hij avonds om zeven uur naar bed, want dan is hij echt gebroken en slaapt hij tot ochtends half zeven.
Die van ons doet nog 2 slaapjes Ik leg hem altijd voor de vermoeidheid op bed, anders ben ik te laat haha! En meneer slaapt dan bijna altijd binnen een paar minuten. Hij is wel constand bezig als hij wakker is dus heeft zijn slaap hard nodig. Sochtends van 10.15 tot 12.00 en smiddags van 14.30 tot 16.00 uur. Ik zou het niet erg vinden als hij 1 langer slaapje zou doen. Maar zoals jij schrijft lijkt me wel kort.
nienke slaapt van 18.30 tot 7.00 uur dan fles en slapen van 7.15 tot 8.30 uur Verder slaapt ze dan van 12.15 tot 13.45 uur.
De laatste tijd 1 slaapje. Hij is om 7.00 wakker. Gaat dan om 12.30 naar bed tot 15.00/15.30 en gaat dan om 20.00 weer naar bed. Soms wel 2 slaapjes.. Dan breng ik hem rond 10.30 tot 11.30 en van 15.30 tot 16.30 ongeveer. Zo'n 2 uurtjes per dag dus ongeveer
Onze meid doet ook nog 2 slaapjes, soms zelfs 3! Ze is nu 12,5 maand. Maar heb inderdaad ook gehoord dat zodra ze overgaan op 1 slaapje, ze meestal niet korter slapen, maar gewoon aan 1 stuk ipv in 2 delen. De meeste kindjes slapen dan toch 2-3 uur tussen de middag?
Onze dochter ging rond die tijd ook over op 1 slaapje. En rond 11 maanden had ze een tijdje dat ze korter sliep of soms helemaal niet... sprongetje/fase/etc. Maar nu nog slaapt ze de ene dag 1,5 uur en de andere 3 uur. Ik zeg altijd maar zo: kinderen en baby's zijn net mensen Wij slapen immers ook niet elke dag hetzelfde aantal uren.
Rond die leeftijd ging mijn zoon over van drie naar twee slaapjes, dus aan mij heb je niet veel. Wel hebben we wel af en toe gehad dat we periodes hadden dat de slaapjes in eens wat korter waren dan normaal. En meestal was er dan iets gaande. Sprongetje/tandjes/kiesjes. Als dat weer over was, dan viel mijnheer weer terug in zn oude slaapritme.
Thirza zit nu sinds kort op 1 slaapje, en dan slaapt ze zo'n 3 uur. (vanmorgen heeft ze wel stiekem nog even in de auto geslapen)
Volgens mij zat ze hier toen net op 2 slaapjes en sliep ze ca. 4 uur. Met 15/16 maanden ging ze naar 1 slaapje en ze slaapt nu nog 3 uur achter elkaar. 's Nachts was het meestal 12 uur, nu vaak 11 uur en ze wordt dan 1x wakker tussendoor.
mijn zoontje slaapt al sinds 9 mnd 1x 2/3 uur... toevallig afgelopen dagen maar een half uur! maar wat hier altijd helpt, als ik wil dat hij goed slaapt...of ergens uitgerust voor is... is flink lang laten badderen...vordat ie zn middagdutje gaat doen.. hij gaat dan zo warm zn bedje in...heel donker in zn kamertje..en dan slaapt ie ehct ruim 2,5/3 uur.. mss kun je daar nog wat mee! maar in feite is alles normaal... mn zoontje valt gemiddeld rond 193 in slaap...en wordt de ene x 0715 wkaker en de andere x 8u
die van mij is nu ruim 15 maanden maar doet meestal nog 2 slaapjes.. Hij is 's ochtends altijd erg vroeg wakker (rond 6 uur), dan slaapt hij van 08.30 tot 10.00 en 's middags vaak ook nog 1,5 uur. Als hij 1 slaapje doet, doet hij ook maar 1,5 uur en dat is echt te weinig...
ons zoontje sliep met 11 maanden 2x per dag, eerst de nacht van 19.00/19.30 tot 08.30 dan ging hij er rond half 11 weer in tot ongeveer half 1, en weer rond 15.30 tot een uur of half 5/5uur Tja wij hebben echt een slaapkopje.. Nu slaapt hij 1x 2 a 3 uur....
Dank voor jullie reacties, Misschien dat het ook komt door de tandjes en nieuwe bijvoeding. Kan natuurlijk ook zijn dat hij daardoor korter slaapt. Hoop dat het weer wat beter wordt, maar hij is ook echt constant aan het spelen als hij wakker is en ookal zie ik dat hij moe is, hij weigert te slapen. Terwijl hij normaal meteen gaat slapen als hij in bed komt.