Op vakantie naar Zuid Frankrijk met dreumes van 1,5jaar!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lemi, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai dames!

24 Juni vertrekken wij 's morgens heel vroeg met twee auto's (gaan met m'n moeder en haar man) naar Zuid Frankrijk voor bijna 3 weken!! De rit is 1350km en ik ben dan bijna 28 weken zwanger. Ik zal waarschijnlijk zelf ook veel moeten rijden aangezien mijn moeder geen auto meer kan en mag rijden eigenlijk. Haar man rijdt 15juni af, dus we hopen dat hij het in 1x haalt:$!!

Maar we hebben dus ook n zoontje van dan 18 maanden. Normaal gaat het prima in de auto, maar zo'n lange rit is natuurlijk een heel ander verhaal. We hebben wel wat nieuwe speeltjes gekocht die hij dan voor t eerst te zien krijgt, maar wat kunnen we nog meer doen om te zorgen dat hij het naar z'n zin heeft? Misschien iemand tips? We vertrekken expres al rond 4:00 's nachts zodat hij hopelijk n aardig deel van de eerste dag nog kan slapen. Is het een probleem om dan evt 5 uur achter elkaar door te rijden als hij lekker slaapt? We gaan dan overnachten en de dag erop rijden we t kortste stuk.

Verder ben ik erg benieuwd hoe jullie dat deden met zo'n kleintje op vakantie. We hebben een huisje met 3 slaapkamers, maar buiten kan hij natuurlijk alle kanten op. Hij is nog te jong om te begrijpen dat hij vlakbij moet blijven. Wat kan ik het beste doen zodat hij toch wel lekker buiten kan spelen?? Zat al te denken om t plekje in te bouwen met de auto's haha, maar dat mag meestal niet;)!

Hoe verliep jullie vakantie met een kleintje van 18mnd?

Hopelijk weten jullie antwoorden op mijn vragen of hebben jullie tips!!!
    Alvast super bedankt:D!

Liefs Lottie

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: wij gaan binnenkort naar kreta.. ook al zo spannend!
    maar goed: ik denk dat je best 5 uur kunt rijden, als hij slaapt.. anders zou ik om de 2 uur ff stoppen, even eruit, beentjes strekken.. Zeker ook voor jou lijkt me dat belangrijk!
    Vroeger (toen ze nog baby waren en in de maxicosi zaten) had je een limiet, maar ging toen vooral om ruggetje wat dan nog niet echt sterk is en je dan flink belast.. dus denk dat het wat dat betreft niet uitmaakt..
    maar gewoon om de paar uur ff stoppen, beetje drinken en spelen of eten.. en jij plassen ;)
    buiten zou ik gewoon laten.. en dan diensten draaien, om de beurt in de gaten houden ofzo.. autos en dan inbouwen zou ik niet doen ook al zou het mogen.. voor hetzelfde geld klimt-ie erop of ertussen of wat dan ook...
    Of deels afbakenen met zo'n windscherm?
    Oh en dretjuh heeft een paar handige lijstjes :)

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ha Lottie,

Zoals jij het opschrijft, lijkt het me eerlijk gezegd geen probleem. Als hij lekker slaapt, dan zou ik hem lekker laten slapen. Wel als hij wakker wordt meteen uit z'n stoel halen. Daarna de volgende dag nog een kort stuk. Helemaal goed toch?

Misschien kun je hem de speeltjes pas de volgende dag geven in het wakkere stuk zeg maar. Dan is het allemaal nieuw. Hij vermaakt zich dan echt wel. Ik zou wel regelmatig stoppen, zodat hij toch weer even kan lopen/spelen.

Wat is het voor huisje? Hebben de tuinen geen hek ofzo?

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Spannend hè Joyce;).
    Het is inderdaad nu niet meer voor het ruggetje nee, dat scheelt weer. Ja, het is voor mij ook wel verstandig om er af en toe even uit te gaan.
    Denk dat we erg moe worden van diensten draaien aangezien Milan heel erg ondernemend is haha. Die wil overal en nergens heen:p. De inspecteur die hier net was die zei al iets over van die leuke gekleurde kinderhekjes:p. Hadden wij het ook nog over gehad, maar wil niet een klein "kooitje" voor m bouwen dan haha.

Wat voor lijstjes heeft Dretjuh? Ik heb wel van haar gehad met spullen die je niet moet vergeten, misschien heeft ze die andere dan ook wel gestuurd, zal eens kijken! Dank je!

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Chicken

Denk niet dat hij de hele heenweg slaapt hoor;). We gaan namelijk al zo'n 900km maken op de eerste dag! Wel een goed idee ja om het speelgoed echt pas te geven als hij wakker wordt of onrustiger wordt!

Ik ga eens even kijken wat voor huisje het is, heb eigenlijk alleen de binnenkant gezien volgens mij! Bedenk ik me nu:p.

Dit is de camping

Camping La Chapelle - Frankrijk / Languedoc / Roussillon / Argelès-sur-Mer - Vacansoleil

En dit is het huisje

http://www.eurocamp.nl/index.cfm?fuseaction=accommodation.AccomDetail&ver=4&AccomID=1214

Ga zelf ook even spieken:p

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ziet er wel heeeeeeel leuk uit Lottie! Als het echt een camping/park is, dan zullen de huisje wel geen hekken hebben..tja wat dan..ik zou toch proberen een lekker speelkleed neer te leggen met speelgoed en misschien een klein badje. Als hij wil lopen, dan toch maar mee lopen, hij wordt vanzelf moe en wil vanzelf weer even rustig spelen...tenminste dat zou mijn Milan doen. Die wil ook alles zien, maar heeft toch ook weer zin om zelf rustig te spelen.

Wij hebben trouwens zo'n tentje voor Milan en hij vindt het nu ook heel leuk om daar in en uit te gaan enzo. Misschien een idee om mee te nemen?

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ja, het ziet er inderdaad wel erg leuk uit:D. Had eerlijk gezegd nog niet echt gekeken:). Bij sommige huisjes zie ik wel een soort houten terrasje, maar kan niet zien of dat ook bij deze is!

We hadden laatst een kattententje gekregen en daar wilde Milan ook steeds in haha, dus een tentje in zijn eigen formaat vindt ie misschien idd wel leuk!

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Heerlijk, lekker op vakantie!

Het verschilt natuurlijk weg per kind, maar mijn ervaring met een nieuwsgierige en ondernemende dreumes is dat inbouwen, afschermen en afbakenen juist erg onhandig en vaak ook minder veilig is.
    Nog meer dingen om te ontdekken, verplaatsen, tussendoor te frutselen en mee te 'rellen' :D.

Op en bloot heb je meer zicht op hem en wat hij doet, maar je kan er niet te ver bij vandaan zitten.
    Inderdaad een lekker kleed is erg handig, misschien kan je het met hem 'afspreken' dat hij even op het kleed moet blijven spelen.
    Werkt hier vaak goed, niet te lang natuurlijk, vooral in combinatie met vrijheden. Lekker samen alles ontdekken en bekijken, maar daarna weer even op het kleed blijven spelen.

Volgens mij is het ook een beetje al doende bekijken wat werkt en hoe het gaat, ook in de auto. Lastig als je van te voren wil reserveren voor onderweg (zitten zij ook mee) want eigenlijk wil je lekker doorrijden zo lang hij het goed doet achterin.

Succes!

9. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik weet niet of jouw kleintje thuis nog wel eens in de box zit? Het is anders een idee om het campingbedje buiten als box te gebruiken, zodat je ook even je handen vrij hebt. Mijn meisje is een stuk jonger maar voor haar wil ik het wel zo doen. Ik heb trouwens ook nog een tip gekregen om een opblaasbaar badje neer te zetten (zonder water) en haar daar in te laten spelen, het is misschien een idee.

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Riti
    Denk dat M. wel luisterd als we zeggen dat hij niet aan n eventuele omheining mag zitten.

Idd wel een kleed meenemen! Moet m nog op m'n lijstje zetten!

Ja vooraf reserveren is lastig. We hebben maar gekozen om de eerste dag iig het grootste deel te reizen. Dat is voor iedereen waarschijnlijk t fijnst

Wilma
    Ons zoontje zit al vanaf 11mnd niet meer in de box. Maar bedankt voor de tip;). Een badje blijft hij ook niet inzitten aangezien hij ook al vanaf 11mnd loopt. Die wil alles ontdekken:p.
    Dank je voor het meedenken!

11. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    wij hebben t ook gedaan toen mn dochter 14 maanden was
    we zijn expres om 8 uur savonds vertrokken
    zodat zij in dr "normale" ritme kon blijven
    ze heeft geslapen tot we nog een km of 200 moesten
    snachts 1 keer wakker geweest en toen heeft ze even gelopen op de parkeerplaats
    en zijn toen weer gaan rijden
    ze viel meteen weer in slaap
    hetzelfde verhaal op de terugweg

mochten we weer gaan zou ik t op precies dezelfde manier doen
    t is echt zo goed gegaan

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Klinkt wel heel goed ja! Zou dat ook wel willen, maar ik moet zelf ook echt wel regelmatig de auto uit onderweg. Ben bang dat we de kleine dan alleen te veel storen en hij steeds wakker wordt. Stopten jullie ook? En sliep ze dan ook gewoon verder? Het zou sowieso wel fijn zijn, want dan hebben we n dagje extra voor we weg gaan (man moet de dag ervoor nog werken en zou anders om 3:00 of 4:00 al weer op moeten. Ik ga t nog even overleggen met m'n moeder en haar man;)

13. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    wij zijn doorgereden tot ze die keer wakker werdt
    maar als je vaker wilt stoppen ...denk niet dat ze gauw wakker zouden worden
    we zijn tussendoor 2 keer nog gestopt en die heeft ze gewoon door geslapen

Deel Deze Pagina