Mijn buurmeisje van 14 past wel eens op wanneer wij weg zijn. Wij brengen zelf onze kinderen naar bed en zij blijft gewoon tv kijken beneden. Als er wat is kan ze haar ouders van hiernaast ook roepen voor hulp. Nu whatsappt ze mij net met de vraag of het goed is als er een vriendin meekomt tijdens het oppassen, wij kennen dat meisje niet. Wat zouden jullie doen? Toestaan dat 2 meiden samen hier blijven of zeggen dat ze alleen moet blijven ??
Ik vraag me af, let ze met vriendin ook goed op de kinderen? Of is het meer ginnegappen samen? Ik snap dat het voor haar gezellig is, misschien anders een half uurtje doen? En dat ze haar vriendin even voorstelt aan jullie? Ik weet niet wat ik zou doen, ik zou er denk ik niet echt een goed gevoel over hebben.
Ik zou het wel toestaan denk ik. Maar ligt denk ook een beetje aan hoe je je oppasmeisje inschat? Als je het niet vertrouwd dan niet, maar anders is het natuurlijk wel gezellig voor haar! Ik deed dat vroeger ook wel eigenlijk..
Ik zou het voor nu niet goed vinden. Zij past op, is aan het werk en ook al heeft ze niks te doen vind ik toch dat ze niet (te veel) afgeleid moet worden. En met zijn tweeën haal je op de leeftijd toch eerder flauwekul uit dan alleen. Buiten dat vind ik het niet goed dat ze het zo vraagt via whatsapp terwijl ze dus blijkbaar al aan het oppassen is? Zal de leeftijd wel wezen hoor (ik laat maar even in het midden of het aan haar jeugdige leeftijd ligt of dat ik een oude trol ben). Maar zoiets bespreek je gewoon even op je gemak voor de tijd en dan liefst 'in persoon'.
Ik zou het wel toestaan. Ik vond het vroeger ook altijd leuker om met een vriendin te gaan. Maar het is natuurlijk ook hoe je je buurmeisje inschat.
Ik zou dat meisje eerst willen zien en misschien dat ik het dan nog niet zou doen. Als het een serieus meisje is zou ik het eerder doen. Zou anders bang zijn dat ze gaan keten en dat ze óf niet goed opletten op de baby óf dat ze hem wakker maken.
Nee ze gaat vrijdag oppassen en vraagt het me netjes van te voren. Als ze het mij tijdens het oppassen zou vragen zou het antwoord standaard nee zijn
Ik zou even overleggen met je buren en inderdaad het meisje van te voren ontmoeten. Dan pas beslissing nemen.
Ik paste vroeger heel veel op in de straat bij verschillende gezinnen. Ik had regelmatig een vriendinnetje mee, was nooit een probleem. Als je het buurmeisje zelf vertrouwd en weet dat ze een rustig verantwoordelijk meisje is zou ik het gewoon toestaan.
Kennismaken is wel verstandig, dan weet je of je het ziet zitten of niet. Ik ging vroeger ook altijd met een vriendinnetje oppassen, dat was toch echt wel gezellig. Filmpje, chips en sapje. Hartstikke leuk. Lijkt mij ook niks aan voor het meisje om alleen te moeten zijn.
Er vanuit gaande dat je haar vertrouwd (ze past toch op je kinderen) zou ik het geen probleem vinden. Ze vraagt het netjes van te voren, als ze haar zomaar langs had laten komen had je het misschien ook nooit geweten. Toen er bij ons vroeger opgepast werd kwamen er ook weleens vrienden mee, vonden we alleen maar gezellig terwijl mijn ouders nou echt niet heel makkelijk waren met dat soort dingen.
Hmmm, dan heb je ook meteen een vreemde in huis. Voor hetzelfde geld jat ze iets als het buurmeisje even naar de wc is of boven bij de kinderen is. Daarnaast gaat het ten koste van de aandacht voor de kinderen (als ze nog wakker zijn). Ik zou het niet doen. Sowieso niet als de kinderen nog op zijn en niet als ik het meisje niet zou kennen. Eén keer gezien hebben is ook nog niet kennen... Maar ja, aan de andere kant... als dit meisje vaker meekomt, dan leren de kinderen haar ook kennen en misschien kan zij een keer oppassen als je buurmeisje niet kan...
Maak van de week kennis met haar en leg beide meiden uit dat je t leuk vindt dat ze meekomt maar dat ze wel goed moet op je kinderen moet passen omdat ze daarvoor komt! Ouders wonen pal naast jullie , heel veel gekke dingen kunnen niet gebeuren.
Ik zou idd even met de buren praten, vragen wat voor soort meisje die vriendin is en aan de hand daarvan beslissen. Als het gewoon een leuk grietje is zou ik er geen probleem van maken.
Hier mag dat gewoon hoor. Het gebeurt amper, maar ons oppasmeisje neemt wel eens een vriendin mee. Maar goed, hier kennen wij die meiden allemaal wel