Familie dilemma !!

Discussie in 'De lounge' gestart door Blits, 18 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Inderdaad korting omdat ze familie zijn maar gratis... Nee.
    De broer van mijn vriend heeft hier in t dorp een eigen brasserie/cafe/party gebeuren. En als we daar komen betalen we altijd! Schoonouders ook. Al is t een bakje koffie. Zou t niet gratis willen :)

Ze hebben toch niet serieus gevraagd of t gratis kan? Dat zou ik erg brutaal vinden.

Ze kunnen korting krijgen en anders niet. Lastig hoor :)

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Aangeven dat je momenteel erg druk bent en alleen tijd voor betalende klanten hebt. Aangezien dat je inkomen betreft gaat dat helaas voor. Dat wanneer ze geknipt willen worden uiteraard van harte welkom zijn maar dan wel onder reguliere tijd en als betalende klant met eventueel familiekorting als tegemoetkoming vanaf jouw kant.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ben ik het mee eens. Zou voor familie korting gaan, dan mats je ze al genoeg.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ben even benieuwd. Hebben ze direct aan jou gehint op gratis knippen?

Als het niet heel duidelijk naar jou was of sowieso kun je ook altijd doen alsof je dat niet weet of niet gehoord/begrepen heb en ze dan het goede nieuws geven dat je ze graag een familie korting cadeau wilt doen als jij ze knipt. Zou lekker enthousiast daarover doen en benadrukken dat je het hartstikke leuk vind dat ze nu bij jou komen knippen en ze daarom graag korting geeft omdat ze familie zijn (breng het als een cadeau aan hen). Weten zij direct waar ze aan toe zijn. Zou mij verbazen als ze dan zouden beginnen over gratis.

En tav het tijdstip. Dat zou ik even los zien van bovenstaande. Het is toch doodnormaal als je zegt, ' joh, ik wil jullie heel graag knippen, maar voor het weekend lukt niet meer, kunnen jullie volgende week .....'

Ik lees behoorlijk wat emotie (niet negatief bedoeld, want snap het best) en zou vooral proberen het niet te groot te maken.

Domburg en mamabri vinden dit leuk.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit!

Wij laten onze haren ook door familie doen.
    Betalen daar gewoon voor en vind ik ook erg normaal.

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier ook een eigen bedrijf en voor naaste familie ook niet gratis maar wel familiekorting.
    Uiteindelijk moeten we er wel gewoon van leven, en in de tijd dat je gratis werk voor je familie doet had je anders ook betaald werk kunnen doen.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Zou het ook niet gratis doen. Familiekorting vind ik goed genoeg.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volgens mij ben ik de enige of in ieder geval 1 van de weinige die het wel gratis zou doen, ik vraag geen geld aan familie voor een knipbeurt (mocht het nou verven of iets anders zijn wat meer tijd kost en materialen zou ik wel een kleine bijdrage willen hebben).
    Maar hangt ook wel van de band af, ik heb geen goede band met schoonfam maar we passen soms op elkaars kinderen en wij hebben onze vorige eettafel en kast van hun gehad.. gratis, terwijl ze er nog een hoop geld hadden kunnen vangen.
    In jouw situatie kun je beter zeggen dat je het ontzettend druk hebt en bijna met verlof gaat dus ze beter iemand anders kunnen vragen.

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ik vind het best brutaal van ze. 8 jaar lang hebben ze je niet zien staan als kapster, nu kan dat nog want als je een vaste kapster hebt en je bent tevreden ga je niet zomaar weg. (Blijkbaar is toen de 'gratis' munt nooit gevallen, en nu ineens wel omdat hun kapster stopt?) En dan vervolgens moet het ook nog maar even voor het weekend, oftewel; als het hun uitkomt. Sorry maar ik zou dat sowieso al niet doen, helemaal gezien je verlof situatie. En gratis? No way. Wat een grap zeg.

miss C vindt dit leuk.
  10. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dit!

11. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Voor dit soort vragen ben ik dus echt allergisch. Mensen denken dat je niks beters te doen hebt....... :eek: en dan ook nog eens voor niks.

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Sorry. Ik heb t ontzettend druk en loop met een dikke buik. Leuk om jullie te knippen, maak gerust een afspraak! Helaas kan ik de inkomsten echt niet missen, maar de prijzen vallen mee hoor! Nou, tot snel in de zaak!

Klaar :)

Marchella, miss C, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43

Zeg alsjeblieft nee. Wat een aso's.

14. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik zou enthousiast reageren en meteen benoemen dat je ze dan wel een korting kunt geven (en dus doen alsof ik echt niet door heb dat ze t gratis verwachten, want dat vind ik sowieso nogal grof). En eraan toevoegen dat je wel al erg vol zit tot je verlof dus dat ze het beste snel de afspraken kan inplannen door even naar je salon te bellen.
    T lijkt mij echt niet te doen om de hele familie gratis te moeten knippen hoor. Ik ben zelf geen kapster, maar volgen mij moeten die al hard genoeg werken voor hun geld.

Edit: en natuurlijk niet teveel korting geven hé je moet nog wel wat verdienen.

15. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Dit, maar dan minus de sorry. TS hoeft zich echt niet te verontschuldigen.

Bailey07 vindt dit leuk.
  16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je was toen niet goed genoeg en nu willen ze gratis.....

Om ze tegemoet te komen zou ik een korting aanbieden maar gratis.... nee zeker niet.

Bailey07 vindt dit leuk.
  17. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ja ik had het wel gedaan. Hier knipt mijn schoonzus ons ook gratis, maar als wij iets voor hun kunnen doen doen wij dat ook. Hoor en wederhoor.

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  18. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik ben heel eerlijk ... absoluut niet ... geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat te doen. Waarom geef me een reden ... je bent niks verplicht he ... dat je je ouders gratis knipt is tot daar aan toe maar de rest ... hallo ...

Als het nou eenmalig was maar het komt iedere maand tot 6 weken terug ... no way ... wat brutaal om dat te vragen/op te rekenen als familie ...

Dus nee ... even denken hoe zou ik het aanpakken. Zeggen gewoon simpel zeggen. Nee sorry ik kan dat niet doen ik heb het daar veel te druk prive en werk technisch ... sorry.

En niet beginnen van eerst ging je daar en nu ben ik wel goed genoeg ... je leeft nu en jou situatie is ook veranderd en gaat ook veranderen.

Sterkte dit zijn geen leuke dingen.

19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Gaat hier ook om de manier waarop hè. Ik vind het hondsbrutaal.

Bailey07 vindt dit leuk.
  20. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben ook kapster en ik voel gewoon de ergernis met je mee :D
    Vooral het 'even voor het weekend' dingetje.
    Nee hoor, ik zou iets van familie korting verzinnen en klaar. Zo kan je iedereen wel gratis gaan behandelen. Dikke doei.

Deel Deze Pagina