Hoi, Ik ben nu 25+5 weken zwanger en heb sinds een paar dagen een licht drukkend gevoel bij mijn vagina. Aan de voorkant, ongeveer bij het schaambot en plasbuis en clitoris en wat daar allemaal zit . Geen pijn, en ook niet heel erg storend, ik heb geen last met lopen of iets dergelijks. Het voelt meer een beetje opgezwollen en gevoelig allemaal. Maar omdat ik een risico heb op vroeggeboorte (verkorte cervix), maak ik me toch een beetje zorgen of dit een normaal zwangerschapskwaaltje is bij deze termijn of toch wat anders... ik beweeg al heel weinig omdat ik voornamelijk bedrust hou, vanwege het risico op vroeggeboorte, dus iets als bekkeninstabiliteit lijkt me niet dat het is.... Heb morgen weer controle bij gyn dus weet dat ik dan meer weet, maar hoop ergens dat andere dames dit ook hebben rond deze tijd en het 'normaal' is...
Geen idee wat het zou kunnen zijn. Juist te weinig beweging kan ook BI veroorzaken of juist erger maken. Overigens klinkt het niet als BI.
Kan het ook het hoofdje van de baby zijn? Ik heb dit nu ook sinds een week of 2 en het hoofdje ligt wel onderaan. Het voelt bij mij ook een beetje verdikt aan. Ik ben heel benieuwd wat je gyn zegt. Ik moet donderdag naar vk en wilde het ook al gaan vragen
Ja hier ook, heb het met de vk besproken..moest op blaasontsteking laten testen. Kwam niks uit. Mijn,beeb ligt ook met zn voeten nog naar onder en die trapt ook ver naar onder, de druk die je dan voelt kan je bekkenbodem zijn. Tis bij mij het 2e kindje, dus die spieren zijn,ook niet meer super strak.
Bij mij ligt het kindje volgens mij vaak met het hoofd naar beneden, tenminste bij de echo's. En het ziet er bij mij inderdaad ook wat verdikt uit daaronder (de venusheuvel zeg maar). misschien toch het hoofdje wat duwt. Het lag op een echo trouwens ook een keer met het hoofd naar beneden en de voeten bij het hoofdje te trappen,dubbelgevouwen dus zeg maar, dus allebei beneden kan ook nog). Lees ook dat het allemaal nu extra doorbloed is down under, dus misschien is dat ook wat ik voel. Hoop ik dan maar. Ik laat wel weten wat mijn gyn zegt morgen... Oja en tis bij mij derde zwangerschap dus zo strak zijn mijn bekkenspieren ook niet meer denk ik.
Hoi, Ik zou nog even laten weten wat de gynaecoloog had gezegd. Mijn controle was goed/stabiel (echo/cervixmeting). Ze zei dat die druk ook door de groei kan komen. Ze besteedde er niet echt veel aandacht aan. Verder zag alles er nog ongeveer hetzelfde uit als vorige week. Kindje ligt wel met hoofd in bekken maar was niet ingedaald volgens haar, kan er gewoon nog uit. Ik dacht zelf nog dat het misschien blaasontsteking was dus heb voor de zekerheid paar glazen cranberrysap gedronken. Ik moet zeggen dat ik er vandaag ook weer niet zo'n last van heb, die druk. Nouja, t lijkt niks bijzonders dus...