http://www.verontrustemoeders.nl/14.10.2011%20Niet%20gevaccineerde%20kinderen%20blijken%20veel%20minder%20vaak%20ziek%20te%20zijn.pdf
Kwam dit tegen en schrok er toch wel een beetje van. Voel me bijna schuldig dat ik me kindjes laat vaccineren
Ik kan in dit verslag niet terugvinden hoe groot de groep gevaccineerde kinderen waren ten opzichte van niet-gevaccineerde kinderen. Verder vraag ik me af waar ze de onderzochte kinderen vandaan halen. Als ze vooral werven op sites waar ouders komen die kritisch zijn ten opzichte van prikken, dan laat de uitkomst van zo'n onderzoek zich raden. En één belangrijk ding vertellen ze niet: hoeveel kinderen in beide groepen overleden zijn aan één van de ziektes waartegen geënt wordt. Prima dat er mensen zijn die kritisch zijn en een ander geluid laten horen ten opzichte van de 'main stream' die voor prikken is. Maar dit is nu niet bepaald een onderzoek van een bron die op mij heel betrouwbaar overkomt. Ik zal er in ieder geval niet van wakker liggen.
Dit dus ... het leest voor mij ook niet als een onafhankelijk onderzoek maar meer als een bevooroordeeld persoon die anti-vaccinatie is.. Onbetrouwbaar dus
Nou mijn dochter heeft tot nu toe alle inentingen gehad en is van haar hele 2,5 jarige leventje bijna nooit ziek geweest. Dus vind het een beetje onzin hoor. Ik denk zelf dat er meer factoren mee spelen zoals hoe lang hebben ze borstvoeding gehad en hoe is de gezondheid van de ouders.
Met bovenstaande reacties eens. En ik ken een paar kinderen die dus niet gevaccineerd zijn en die zijn juist veel vaker ziek dan mijn kinderen. Veel vaker en sneller verkouden en vaak ook veel langer. Een echt goed onderbouwd onderzoek zou ik weleens willen zien hierover.
Mede hierdoor hebben wij dus ook besloten om ons meisje niet te vaccineren... Maar vooral om de troep die er in de vaccins zit.
Ik moet zeggen dat ik dat 'verontruste moeders' een zeer vage site vind. Het stuk is ondertekend door ene Xander. Waarschijnlijk is dat die Xander van xandernieuws.nl, ook al zo'n vage site. Ik zou me alleen (misschien) zorgen maken als deze info ook bij betrouwbare bronnen te vinden is.
O ik maak me helemaal geen zorgen. Wij zijn ook toch van de generatie die al volledig is gevaccineerd? Ik ben ook tot nu toe gezond...
Ik hecht aan gedegen onderzoek, waarbij niet alleen de resultaten en conclusies worden gepubliceerd maar ook de hele onderzoeksopzet. Onderzoek dat wordt geregistreerd en ter beoordeling aan andere deskundigen wordt aangeboden. Ik heb de tekst uit de openingspost niet gelezen, maar wel veel andere sites met allerlei angstaanjagende teksten over vaccinaties. Daarin ben ik nog niets tegengekomen wat ik deugdelijk onderbouwd vind, en dat echt hout snijdt. Natuurlijk hebben vaccins risico´s en bijwerkingen. Dat geldt voor ieder geneesmiddel. Maar niet vaccineren heeft nog altijd grotere risico´s voor de gezondheid van je kind.
Onze kinderen worden niet gevaccineerd, en zijn nooit ziek geweest. Wij kiezen er bewust voor om geen troep in gezonde lijfjes te laten spuiten.
Maar daar hoeft men hier in NL natuurlijk niet zo heel angstig voor te zijn aangezien een heel groot deel zijn kind wel laat vaccineren. Daarom vind ik het ook altijd zo makkelijk van de 'niet-vaccinerenbrigade' die lopen te schreeuwen dat vaccinaties troep en gevaarlijk zijn. Als wij nou eens allemaal die stelling als waar zouden aannemen en pertinent zouden stoppen met het laten vaccineren van onze kinderen, kijken wat er dan gebeurd.
Die vaccinaties worden heel, heel uitgebreid onderzocht voordat ze op jouw kind worden losgelaten. En met sommige vaccins is ondertussen al decennia lange ervaring: als er grote nadelen aan kleefden, was het allang afgeschaft! Wat Umm85 zegt is een heel goed punt, en wordt in de publieke gezondheidszorg wel aangeduid met "kudde-immuniteit": als het overgrote deel van de populatie wel gevaccineerd is, komt de ziekteverwekker op het laatst nauwelijks meer voor in de populatie, en worden de niet-gevaccineerden niet blootgesteld aan de ziekteverwekker. Als er teveel niet-gevaccineerden komen, krijgt de ziekteverwekker weer de kans om om zich heen te grijpen, en wordt het risico op een ziekte als polio (gevolg mogelijk levenslange handicap!) vele malen groter dan alle ingebeelde vaccinatierisico's bij elkaar!
alweer de discussie over de vaccinaties......... zucht! ze blijven terugkomen. Lekker je kind niet vaccineren zodat een ander zijn (pasgeboren of zwakke) kind eraan dood kan gaan. De vaccinaties zijn niet voor niets in het leven geroepen. er kunnen hele epidemieën ontstaan er in grote getalen niet wordt ge-end.
Mijn grootvader heeft dus levenslang een verlamd been gehad door polio . Iedere medische behandeling heeft risico's, maar gelukkig (!) kunnen wij het ons nog amper voorstellen hoe het is als zo'n ziekte om zich heen grijpt. Hier een stukje over mazelen: " Mazelen Mazelen, of morbilli worden veroorzaakt door een virus. Besmetting vindt plaats via druppeltjes die met hoesten en niezen worden verspreid. Mazelen zijn zeer besmettelijk: één ziek kind besmet minstens tien anderen. Patiënten zijn het meest besmettelijk van 1 tot 2 dagen vóór de uitslag begint tot ongeveer 4 dagen erna. Mazelen breken gemiddeld tien dagen na de besmetting uit. Ziekteverschijnselen - Hoge koorts, hoesten, verkoudheid en rode ogen. - Witte vlekjes met een rode stip aan de binnenkant van de wangen. - Vlekken op het gezicht, in de nek en de hals. - Na verloop van tijd een bijna egaal rode huid. Complicaties - 5 tot 10% van de patiënten krijgt oorontsteking met soms blijvende doofheid als gevolg. - 1 tot 5% krijgt een (levensbedreigende) longontsteking. - Heel soms (1 op de 1000 keer) leidt mazelen tot een acute hersenontsteking die vaak blijvende hersenschade geeft. - 1 tot 2 van de 1000 patiënten sterven. Er is geen behandeling voor mazelen, behalve bestrijding van koorts en pijn. Antibiotica kan helpen bij het bestrijden van een bijkomende bacteriële infectie. Tegen hersenontsteking is helemaal niets te doen Het effect van vaccinatie In ontwikkelingslanden sterven per jaar meer dan 300.000 kinderen aan mazelen. In Nederland is het aantal sterfgevallen en zieken spectaculair gedaald sinds de mazelenvaccinatie in 1976 werd opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma. Eerst als los vaccin, vanaf 1987 als onderdeel van de BMR-vaccinatie. Deze geeft bij meer dan 95% van de ingeënte mensen persoonlijke bescherming. Onder bevolkingsgroepen die zich niet laten vaccineren, breken van tijd tot tijd nog mazelenepidemieën uit. Tijdens de epidemie van 1999/2000 werden 150 kinderen met mazelen in het ziekenhuis opgenomen en stierven drie kinderen aan de gevolgen van de ziekte. " Mazelen - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Bewezen gevaarlijke vaccins worden trouwens niet opgenomen in het Rijks vaccinatie programma. Voor het vaccin tegen hondsdolheid geldt dat bijvoorbeeld.
Onze 6 jarige dochter heeft momenteel kinkhoest en ik ben maar wat blij dat zij is gevaccineerd.Nu heeft ze het in een redelijke milde mate tov de "echte"kinkhoest. Mijn moeder kreeg indertijd tijdens de 1ste 12 weken van haar 3de zwangerschap de rode hond en door de arts werd toen direct gewezen op een abortus en dit heeft ze ook laten doen. Voor mij zouden er nog veel meer vaccinaties mogen komen,bijv voor de waterpokken en de vijfde ziekte die bijv voor zwangere vrouwen fataal kunnen zijn(voor de baby). Je moet er toch niet aan denken dat er weer ziekten als difterie en typhus terug zouden komen en de bof die onvruchtbaarheid en teelbalkanker bij mannen kan veroorzaken. Als ik eraan denk hoe vaak mijn kinderen al vieze schaafwonden hebben gehad dan ben ik maar wat blij dat ze ingeent zijn voor tetanus.Je moet er toch niet aan denken dat je kind daaraan zou komen te overlijden. Ik vind die onderzoeken altijd veel te zweverig zoals dat tegenwoordig alles tot den treurens toe moet worden onderzocht.
alledrie mijn kinderen zijn wel ingeent maar ze zijn hier nooit erg ziek van geweest dus begrijp de hele ophef ook niet