Familie en kerst..

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dus omdat ouders graag kerst samen vieren en zich daarin niet zomaar uit het veld laten slaan, gunnen ze hun kinderen niet genoeg en zijn ze niet in staat om er anders een leuke dag van te maken? Flinke aannames die niet gebaseerd zijn op feiten maar enkel op jouw kijk en beleving.

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik had laatst in een gekke bui tegen mijn vriend gezegd dat we naar NY konden gaan met kerst.
    Ik heb nl toch een paar dagen vrij dus kunnen we mooi met z'n drietjes lekker weg.
    Geen family time maar gezinstijd! Hij keek me eens raar aan en zei dat hij andere verplichtingen heeft.
    Welke dan? vroeg ik. Hij moet de kerst doorbrengen met zijn familie. Ik vind dat ik dat soort dingen zelf doe beslissen en ik geen zin heb in ieder jaar hetzelfde liedje, dezelfde mensen en ook nog eens hetzelfde eten.
    Als ik weg wil dan ga ik weg want ik ben niemand iets verplicht, ik heb mijn eigen leven!
    Daar gaf hij mij gelijk in maar hij was niet anders gewend dan met kerst thuis bij zijn familie te zijn en dat begrijp ik dan wel. Hij kan zich geen andere kerst voorstellen namelijk, dus het idee om weg te gaan dan greep hem nogal aan. Ik ben vaker op vakantie geweest met kerst en dat vond de familie nooit leuk, maar ik wel, heerlijk, mijn eigen ding doen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Nou ze is niet de enige die het zo ziet denk ik. Ik denk er net zo over.

4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En daardoor is het ineens een feit? Omdat jij en anderen dat ook vinden? Vraag me dan af of je het verschil weet tussen feiten en meningen eerlijk gezegd.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik vraag mij dan of je begrijpend kunt lezen? Ik zeg namelijk alleen maar dat er meerderen zijn die er zo over denken. Ik heb het helemaal nergens over dat het een feit is en daarmee waar. Maar wel dat er meer mensen zijn die het zo zien.

Treez vindt dit leuk.
  6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ieder z'n ding natuurlijk maar ik vind het best bijzonder dat mensen kerst kiezen om een statement te maken, zo komt het bij veel tenminste over...

blossom85 vindt dit leuk.
  7. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Maar is het dan de bedoeling dat je de hele dag gaat? Wij doen alleen een ontbijt bij de ene oma en we gaan in de middag uur of 14:00 tot na het eten en dan zijn we weer thuis. Maar wij vinden het wel gezellig om te gaan.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Geeft ze een gevoel van power of zo.

Heb je een kutfamilie dan begrijp ik echt wel dat je geen Kerst met ze wil vieren. Maar als je een normale familie hebt die gewoon graag kerst met jou wil doorbrengen, waarom dan zo moeilijk doen?

Manque en blossom85 vinden dit leuk.
  9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Misschien moet je met dat begrijpend lezen dan eerst zelf beginnen, ik had het namelijk over aannames op basis van meningen ipv feiten en niet of er meerdere mensen dezelfde aannames hebben.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Tja, ik probeer het al jaren te begrijpen. Mijn ouders vieren kerst het liefst gewoon met zijn tweetjes namelijk. We vieren het wel eens met zijn allen, hebben ook geen kutfamilie oid (ok, wel mijn man zijn ouders kant haha), maar ze hebben er eigenlijk gewoon geen behoefte aan. De band is verder best prima. Ook dat probeer ik dan te respecteren.

11. Treez

Treez Niet meer actief

Wat heeft dit in hemelsnaam met feiten te maken? Zeg ik ergens dat mijn mening een feit is? Dit is inderdaad mijn kijk en beleving erop. Zoals meerderen in dit topic hun kijk op de situatie weergeven. Ik snap niet welk punt je nu probeert te maken.

suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina