Disney advies

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Wij gaan op de terugweg van zuid Frankrijk naar Parijs en Disneyland. Nu hebben we een Airbnb geboekt op 1 metrohalte van Disney (kunnen we nog kosteloos annuleren).

Nu zijn de Disney hotels ineens weer veel goedkoper geworden en kunnen we voor ongeveer dezelfde kosten in een disneyhotel. Het zou dan als volgt zijn:
    - zaterdag rond 15:00 aankomst Disney hotel - park nog even in;
    - zondag hele dag parken;
    - maandag hele dag parken en einde dag naar een ander hotel waarvandaan we nog naar Parijs gaan.

Oorspronkelijke plan:
    - zaterdag aankomst Airbnb
    - zondag en maandag Disneyland en universal
    - dinsdag en woensdag Parijs en naar huis

Voordelen Disney:
    - uur eerder magic time - al is het park tot 22:30 uur open dus ik vraag me af of we om 8:30 uur voor de ingang staan. Is dat uur het waard?
    - Meer Disney beleving;
    - Avond extra toegang (dan gaan we rond 17:00 uur op zaterdag het park in)

Voordelen Airbnb:
    - 1 overnachtingsplaats - niet hoeven verkassen;
    - mogelijkheid om in de ochtend even bij de bakker/ supermarkt broodjes en snacks te kopen;
    - we stappen voor de ingang uit de metro, volgens mij is dit veel dichterbij dan als je bijv in Santa Fe slaapt.

Ik kan maar geen keuze maken, en ik word er niet goed van. Iemand die iets zinnigs hierover kan zeggen?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Absolute daar verblijven, dat is voor de hele belevenis gewoon het leukst! Je kan tussendoor ook even makkelijk naar het hotel. Van in vroeg jn de ochtend tot eind vd avond hou je anders niet vol. Magie uur absoluut waard. Wij pakken dan toch snel 3 grote atracties. Ontbijt deden we vaak op main steet

Ik vind zelf verkassen niet zo erg, heb toch vakantie en vind het prima voor een paar keer

Lafayette en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Zou het alleen maar zonder vinden om due zaterdag pas einde vd dag het park in te gaan, terwijl je er wel voor betaald. :p
    Verder zou ik lekker een Disney hotel kiezen als het qua prijs niks scheelt! Scheelt ook weer €30 parkeerkosten per dag.
    Park is zelfs tot 23u open in de zomer :D Extra magic time is zeker fijn om te gebruiken voor de drukkere attracties.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Klopt, dat is ook iets wat mij tegenstaat:roflmao:

We hebben de Airbnb voor 4 nachten. We kunnen ons daar ook zaterdag installeren en zorgen dat we zondag vroeg naar binnen gaan, dan een overnachting in Disney en maandag einde dag naar de Airbnb terug. Ik weet niet of dat problemen kan opleveren als je een nachtje niet in de Airbnb slaapt. Dat lijkt mij wel de meest optimale oplossing.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij hadden ook airbnb en zouden met de trein (half uurtje) naar Disneyland gaan maar Disneyland is veel langer open dan de trein. Dus uiteindelijk toch met eigen auto om tot het einde te kunnen blijven.

Ik weet dus niet hoe laat jullie nog met de metro weer terug kunnen naar je Airbnb?

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    We hebben omgeboekt naar sequoia hotel en verblijven daar 2 nachten. Komen dan wel zaterdag halverwege de dag aan, misschien een beetje zonde, maar dat leek ons toch allemaal praktischer.

bedankt voor alle visies! Mocht iemand nog advies hebben voor een hotel om Parijs te bezoeken (met garage en familiekamers bij de metro) hou ik mij aanbevolen.

Deel Deze Pagina