Binnenkort wil ik graag met mijn zoon een dag op pad maar ik vind het lastig bedenken wat leuk is voor een 6 jarige en wat redelijk betaalbaar is. Het liefst op max. 2 uur rijden vanaf Zeeland of goed bereikbaar via het OV. Via Google ben ik al de volgende uitjes tegenkomen; - kasteel Heeswijk - Euromast / rondvaart Rotterdam - Kinderdijk - Militair museum (maar best ver voor ons) Er moet vooral wat te doen/ te zien zijn. Corpus is ook heel leuk voor hem denk ik, maar daar gaat hij waarschijnlijk met opa en oma heen. Alle tips zijn welkom
Ja mijn 5 bijna 6-jarige vind plaswijckpark in Rotterdam helemaal het einde. Maar dat is meer een speeltuin/attractiepark dus wat anders dan een museum. Dus ik weet ook niet waar je meer naar op zoek bent?
Berkenhof topical zoo in kwadendamme(zeeland) schijnt het leukste uitje in Zeeland te zijn.. Stoomtrein goes-hoedekenskerke
Militair Museum is wel echt heel leuk! En anders misschien Natuurmuseum in Tilburg, ook echt een aanrader!
Ow en afhankelijk van waar in Zeeland jullie wonen, kan het nog net binnen de 2 uur misschien: Irrland! Echt zo leuk, echt het allerfavorietste uitje ooit van mijn kinderen, daar kunnen ze zich makkelijk van openings- tot sluitingstijd vermaken en het is qua prijs ook heel goed te doen om daar wat te eten en drinken.
Ik weet niet wat kasteel Heeswijk aanbiedt, maar ik ken het kasteel en het is niet in vergelijking met de andere dingen die genoemd worden (klein, kan me niet voorstellen dat je je er uren kan vermaken) Misschien Nemo in Amsterdam?
Hij vindt alles van wetenschap heel interessant, wil graag weten hoe dingen in elkaar steken.. Het is in ieder geval geen stilzitter. Spelen, klimmen en klauteren doet hij ook graag, maar komen al best vaak bij speeltuinen e.d. dus zou graag eens wat anders doen
Avonturenboerderij vinden ze hier beide nog erg leuk (6 en bijna 5) Belevenisboerderij in Rotterdam. Is alleen niet voor een hele dag maar eventueel daarna vliegtuigen spotten bij Zestienhoven
Nee klopt hoor, dat is niet iets waar je je uren kunt vermaken. Maar ridders en kastelen vindt hij ook heel interessant dus dacht in combinatie met wat anders is dat misschien leuk om te doen.
Archeon? Het staat hier nog op de planning. Ik heb geen idee of het echt wat is. We gaan binnenkort weer voor een museumpas.
Dit is echt heel leuk vind ik persoonlijk. Mijn kinderen vinden het wat minder, maar die houden niet van ‘geuren’ en dat heb je daar natuurlijk veel. Dierentuinen zijn dus ook niet aan ons besteed . Maar het gaat van de oudheid tot de Romeinen, oude ambachten en je hebt daar zowel speelgelegenheid als korte activiteiten als kaars maken, ridder spelen, boogschieten, etc. Ook een gladiator-show, mijn zoontje vond dat wel fantastisch.
Bedankt voor de tip! Is bijna 2,5 uur rijden voor ons, maar misschien wel leuk om een keer als gezinsuitje te doen.
Klinkt leuk! Hopelijk vinden mijn mannen het wat En anders is er genoeg te doen met de museumpas. Spoorwegmuseum staat ook nog op het lijstje.
Dit staat nog op mijn lijstje, maar ik ben er nog niet geweest, dus ik weet niet of het ook echt leuk is: https://klooiatelierwouw.nl/ https://ontdekhoek.nl/ https://spidercity.nl/ Mijn zoontjes zijn recent ook bij one planet (voorheen omniversum) geweest, dat vonden ze ook heel leuk, is ook een hele tentoonstelling over techniek. We hebben zondag toevallig een spido boottocht gedaan, dat vonden mijn zoontjes toch een beetje saai Het natuurhistorisch museum vonden ze wel weer heel leuk.
Wij wonen vlakbij kinderdijk. En daar zou ik niet zo lang voor gaan rijden. Je wandelt tussen molens en dat is het wel zo’n beetje. Je kunt wel op afspraak geloof ik in een molen kijken. Ik zou dan eerder naar de avonturenboederij molenwaard gaan. Ze hebben enkele kleinere “attracties”. Veel entertainment en veel dieren. Je kunt paard rijden. Voor de beleving krijgen ze van mij echt wel een dikkie 10.