Leuk uitje met kind 6 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Spectre, 4 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Binnenkort wil ik graag met mijn zoon een dag op pad :) maar ik vind het lastig bedenken wat leuk is voor een 6 jarige en wat redelijk betaalbaar is.
    Het liefst op max. 2 uur rijden vanaf Zeeland of goed bereikbaar via het OV.

Via Google ben ik al de volgende uitjes tegenkomen;
    - kasteel Heeswijk
    - Euromast / rondvaart Rotterdam
    - Kinderdijk
    - Militair museum (maar best ver voor ons)

Er moet vooral wat te doen/ te zien zijn.
    Corpus is ook heel leuk voor hem denk ik, maar daar gaat hij waarschijnlijk met opa en oma heen. Alle tips zijn welkom :)

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Waar gaan zijn interesses naar uit?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ja mijn 5 bijna 6-jarige vind plaswijckpark in Rotterdam helemaal het einde. Maar dat is meer een speeltuin/attractiepark dus wat anders dan een museum. Dus ik weet ook niet waar je meer naar op zoek bent?

Spectre vindt dit leuk.
  4. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Heb je een museumkaart? Naturalis in leiden is ook erg leuk!

rocketscience vindt dit leuk.
  5. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Reptielen zoo iguana in Vlissingen
    Neeltje jans
    Sterrenwacht mercurius in Dordrecht

6. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Berkenhof topical zoo in kwadendamme(zeeland) schijnt het leukste uitje in Zeeland te zijn..

Stoomtrein goes-hoedekenskerke

Spectre vindt dit leuk.
  7. Linda86

Linda86 VIP lid

Militair Museum is wel echt heel leuk! En anders misschien Natuurmuseum in Tilburg, ook echt een aanrader!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow en afhankelijk van waar in Zeeland jullie wonen, kan het nog net binnen de 2 uur misschien: Irrland! Echt zo leuk, echt het allerfavorietste uitje ooit van mijn kinderen, daar kunnen ze zich makkelijk van openings- tot sluitingstijd vermaken en het is qua prijs ook heel goed te doen om daar wat te eten en drinken.

9. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Ik weet niet wat kasteel Heeswijk aanbiedt, maar ik ken het kasteel en het is niet in vergelijking met de andere dingen die genoemd worden (klein, kan me niet voorstellen dat je je er uren kan vermaken)

Misschien Nemo in Amsterdam?

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Hij vindt alles van wetenschap heel interessant, wil graag weten hoe dingen in elkaar steken.. Het is in ieder geval geen stilzitter. Spelen, klimmen en klauteren doet hij ook graag, maar komen al best vaak bij speeltuinen e.d. dus zou graag eens wat anders doen :)

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Dankjewel, Daar zijn we al een aantal keer geweest dus zoek het liefst wat buiten zeeland. :)

12. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Avonturenboerderij vinden ze hier beide nog erg leuk (6 en bijna 5)
    Belevenisboerderij in Rotterdam. Is alleen niet voor een hele dag maar eventueel daarna vliegtuigen spotten bij Zestienhoven:)

Spectre vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Nee klopt hoor, dat is niet iets waar je je uren kunt vermaken. Maar ridders en kastelen vindt hij ook heel interessant dus dacht in combinatie met wat anders is dat misschien leuk om te doen.

olleke vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Archeon? Het staat hier nog op de planning. Ik heb geen idee of het echt wat is. We gaan binnenkort weer voor een museumpas.

NiVa0230 en Spectre vinden dit leuk.
  15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Dit is echt heel leuk vind ik persoonlijk. Mijn kinderen vinden het wat minder, maar die houden niet van ‘geuren’ en dat heb je daar natuurlijk veel. Dierentuinen zijn dus ook niet aan ons besteed :p.
    Maar het gaat van de oudheid tot de Romeinen, oude ambachten en je hebt daar zowel speelgelegenheid als korte activiteiten als kaars maken, ridder spelen, boogschieten, etc. Ook een gladiator-show, mijn zoontje vond dat wel fantastisch.

NiVa0230, Spectre en Zonnestralen vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Is bijna 2,5 uur rijden voor ons, maar misschien wel leuk om een keer als gezinsuitje te doen.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Klinkt leuk! Hopelijk vinden mijn mannen het wat :)

En anders is er genoeg te doen met de museumpas. Spoorwegmuseum staat ook nog op het lijstje.

Eppo82 vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Dit staat nog op mijn lijstje, maar ik ben er nog niet geweest, dus ik weet niet of het ook echt leuk is:
    https://klooiatelierwouw.nl/
    https://ontdekhoek.nl/
    https://spidercity.nl/

Mijn zoontjes zijn recent ook bij one planet (voorheen omniversum) geweest, dat vonden ze ook heel leuk, is ook een hele tentoonstelling over techniek.

We hebben zondag toevallig een spido boottocht gedaan, dat vonden mijn zoontjes toch een beetje saai:oops: Het natuurhistorisch museum vonden ze wel weer heel leuk.

Spectre vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan zou ik ook zeker Archeon aanraden!

Spectre vindt dit leuk.
  20. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wij wonen vlakbij kinderdijk. En daar zou ik niet zo lang voor gaan rijden. Je wandelt tussen molens en dat is het wel zo’n beetje. Je kunt wel op afspraak geloof ik in een molen kijken. Ik zou dan eerder naar de avonturenboederij molenwaard gaan. Ze hebben enkele kleinere “attracties”. Veel entertainment en veel dieren. Je kunt paard rijden. Voor de beleving krijgen ze van mij echt wel een dikkie 10.

Deel Deze Pagina