familie met "foto-obsessie"....

Discussie in 'De lounge' gestart door cerberus, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hier een S-vader die altijd met zijn camera binnen komt...
    Echt al komen ze alleen maar op de koffie heeft die zijn camera bij zich, en dan weer 10x vertellen over welke lens er op zit... Houd je mond, wat boeit mij het hahah!

Kan me nu al druk maken dat hij op haar 1e verjaardag ook met zijn stomme camera komt terwijl ik dat gewoon zelf wil doen!
    Ben benieuwd, dan ga ik er gewoon elke keer voor staan hahahah

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    nouja we geven dus wel foto's, maar ze wil echt ALLES hebben... dus bijvoorbeeld ALLE trouwfoto's.... en dat vind ik TE...
    bedoel, het is ONZE dag... niet die van haar....
    (gevoelsmatig dan...)

Wellicht dat dit gevoel komt, omdat ze bij de eerste bevalling was, kende haar toen niet zo goed... en aan kraamvisite het hele verhaal deed, als ze aan MIJ vroegen hoe het gegaan was....

Haar hele kamer hangt al vol met foto's.... echt "hebben, hebben, hebben"..... en er wordt ook niets "vervangen".... maar alleen maar bij.

Zij zelf heeft trouwens geen internet, maar alles gaat dus via, via, via.....
    het is dus nu zelfs zo dat ik geen foto's meer op fb wil zetten omdat ze eraf gejat worden.. terwijl ik het wel leuk vind om sommige momenten met vrienden/familie te delen..... maar niet zodat het bij een ander in een lijstje terecht komt.... ;)
    (heb ik het dus ook over echo-foto's etc)

Juist door het "hebberige"... word ik trouwens steeds krenteriger met foto's geven.....

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja, ik snap echt echt niet waarom dit een punt is, wat mij betreft behangen ze hun kamer ermee? waarom vind jij dit zo vervelend? je kinderen worden ouder dus vind ik het niet zo raar dat ze meer foto"s doet. geen anval he, gewoon intresse, want ik maakt me hier zelf dus absoluut niet druk om en probeer te begrijpen wat jij hierin tegenstaat.

Is het meer het onderliggende of echt de foto's , daar zit natuurlijk ook een groot verschil in..

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wellicht is het het achterliggende.....

zo heeft ze in het begin opgepast op oudste en ik werkte al lang niet meer,(was al 8 maanden volledig gestopt!) maar ze vertelde nog steeds tegen mensen dat ze dagelijks oppaste....
    (kwam ik later achter)

Zo deed ze net of ze mee naar CB was geweest (wat niet was) etc. etc....

Misschien heb je gelijk... zijn het de foto's niet... maar het gevoel dat ze net doet of het haar kinderen zijn.... misschien is het geen foto-obsessie, maar een kleinkind-obsessie.... (of voor ons gezin.. ze praat ook over ons net of zij bij ons gezin hoort)

En JA je kan trots zijn,... maar als je gewoon gaat liegen en foto's gaat jatten... is het geen gezonde trots meer (iig in mijn ogen)

5. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Ik dacht ook dat ze dat bedoelde met haar topictitel :). Ik heb (op fotogebied dan) dus dezelfde type moeder. Ik kan er ook niets aan doen helaas. Over ons heen laten komen dus hihi.

6. jopa1000

Ook heel herkenbaar. Ze zijn trots die ouders van mij, dat snap ik heel goed (enig kleinkind) maar ik wil het soms ook gewoon zelf doen. Het is bijna vechten (figuurlijk dan he:p) wie er vooraan mag staan met z'n camera.

7. jopa1000

TS: ik begrijp je heel goed, het gaat niet om de foto's zelf maar om het "zonder vragen" jatten van foto's. Sommige mensen willen graag showen met jou en je kids, heel begrijpelijk maar laat ze het dan op z'n minst vragen en niet zomaar jatten van websites. En wat betreft "intieme foto's" dat vind ik not done. Misschien kan je het is bespreken met diegene die de foto's doorgeeft/ op websites zet?

8. Que

Que Niet meer actief

Aan de ene kant kan ik je wel begrijpen en aan de andere kant je sfamilie ook.

Ze kunnen best tegen jouw zeggen van heb een foto van de kleine daar of daar vandaan gehaald vind je dat goed. Het staat tenslotte openbaar.

En aan de andere kant. Ze zijn trots op jouw dat je in de slaapkamer op een foto staat in je kraamweek, ze zijn trots op hun kleinkinderen.

Al met al begrijp jullie beiden. Idd het geen wat eerder gezegd is misschien een mooie fotoshoot kado geven en daarbij vermelden zo nu hebben jullie pas mooie foto's :D

9. tulip

tulip Niet meer actief

Hmm, ik snap je wel. Ik vind het superleuk dat onze ouders foto's van ons meisje hebben hangen en laatst hebben mn zusje en zwager de gang opgeleukt met foto's en vroegen of daar ook foto's van haar bij mochten. Dat zijn leuke dingen, maar zou het ook niet waarderen hoe het bij jou gaat.

Ik zou erachter proberen te komen wie voor haar de foto's eraf haalt en de foto's voor diegene blokkeren.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

denk inderdaad dat dit het verschil is, liegen over oppassen, mee naar cb dat is inderdaad geen "goede"trots en dat is gewoon stom..
    Klinkt alsof ze inderdaad vind dat het jij je man,kids en oma in 1 gezin is en dat is niet "gewoon"en dat kan denk ik inderdaad behoorlijk irriteren.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik herken het deels, ik lag nog met zangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis terwijl bij overgrootouders de fotoboekjes met de eerste foto's al door schoonouders gebracht waren. ik werd hier boos om omdat IK die foto's aan hen had willen geven.

Maar verder vind ik dat je wel een beetje overdrijft, misschien de hormonen? Zij zijn trots op hun kleinkind daar zou je juist blij mee moeten zijn! Dat ze geen foto's wisselen maar er alleen maar bijbhangen is jullie zaak niet, het is hun huis. En Tsja......alles wat je openbaar op internet zet, kan door anderen opgeslagen worden. Als je hier niet van gedient bent dan moet je ze niet plaatsen. Je mag an nog blij zijn dat het (schoon) ouders zijn die dat doen ipv vreemden.... Heb ooit eens gelezen dat iemand op Hyves eigen foto's tegen kwam onder het kopje onze zoon terwijl het een wildvreemde was.

Dat je als tegenactie een watermerk in je foto zet zodat "ze er lekker toch niks aan hebben" vind ik persoonlijk een beetje belachelijk.

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mijn schoonouders komen zowat al fotograferend binnen lopen;) en worden standaard behoorlijk wat foto's gemaakt als ze op visite komen ( iriteer me der wel eens aan hoor) ook staat er elke week nieuwe foto's op de kast.. Als hun daar vrolijk van worden?? Laat ze lekker gaan..
    Hetzelfde geld voor mijn moeder die maakt fotos filmpjes haald fotos van mijn hyves fb kancme daar niet druk om maken hoor

Waar ik me dan weer zorgen over maak is het feit dat mijn schoonouders ze vertellen dat ze Jay minstens 1 keer in de week moeten zien anders gaan ze hem missen en hebben ze het gevoel dat ze teveel missen van zijn jeugd. Ook als ze hier bijvoorbeeld zijn hebben ze alleen oog voor Jayson ze vragen dan wel hoe het gaat etc etc maar als jij dan aan het vertellen bent horen ze je niet omdat ze alleen maar met mijn zoontje bezig zijn.. Ook komt ze vaak aan met eten ik zeg aan dat dat niet hoeft maar er wordt aan gezegd hij verdient ook wel eens ies lekkers te eten...
    Ze zullen het goed bedoelen maar wordt er soms wel een beetje zenuwachtig van

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn schoonmoeder (waar ik het al niet zo hoog op heb en kort geleden nog een topic over heb geopend) zeurt me ook de oren van de kop over foto's. Ze kan gelukkig niet met een computer overweg, maar laatst vroeg ze al of ik geen Hyves voor dr aan wou maken zodat ze mn foto's op Hyves kon bekijken, dat moest ik haar dan gaan leren. Heb haar verteld dat dat geen nut heeft, omdat ik mijn foto's alleen voor mezelf op Hyves heb staan en verder niemand ze kan zien :D. Is natuurlijk niet waar :p. Schoonzusje heb ik om die reden ook uit mn Hyves geflikkert, die steelde alle foto's die er op stonden en gaf ze vervolgens aan iedereen die ze maar hebben wou :x. Nu heb ik sm toevallig voor 2 weken geleden een stuk of 5 foto's op dr laptop gezet, 2 van dochter en 3 van ons samen en nog is het niet genoeg . Als ze langskomt of we spreken haar vraagt ze nog elke keer of we nog foto's over hebben. Ik snap best dat ze een paar foto's van haar zoon en kleindochter (en zelfs van mij) wil hebben, maar vind het ook wel genoeg zo, als ik haar meer foto's geef, weet ik zeker dat ze de hele woonkamer ermee vol hangt! Moet ook wel eerlijk toegeven dat dat misschien wel komt omdat ik haar niet zo hoog heb, als mijn moeder dat zou doen bijv, heb ik er geen problemen mee :), die mag alle foto's hebben die ze hebben wil.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

#34 twinkle star, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2012
    Ja dus??? Is het zo erg dat ze trots op jullie is en af en toe nieuwe foto's wil hebben?
    Draai het om, hoe zou jij je voelen als je (schoon) moeder zou zijn en je trots bent op je kleinkinden?

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn moeder pakt wel fotos van mijn hyves en zet het op dr eigen hyves. Vindt ik niet erg.
    Verder geen last van.

Wel een schoonvader die altijd maar alles moet filmen en dan weer terug moet laten zien aan iedereen. Ik haat gefilmd worden. Ik ben niet op mijn mondje gevallen maar met zo een camera om me heen klap ik helemaal dicht. Alles wat je zegt en doet kan later geanaliseerd worden. Op verjaardagen mag mijn schoonvader dan ook een klein stukje filmen en meer niet.

16. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Dat is dus de reden dat ik geen foto's meer op hyves zet..
    Hier kwam ik dus ook er achter dat iedereen ze maar kopieerde, etc. zonder dat ik er van wist.. en dat ben ik zat.
    Willen ze een foto dan vragen ze het maar ;)

17. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Whahah *shake-hands*

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ohhh cerberus! mijn sm doet dat ook...
    Heb ik gisteren toevallig nog in een ander topic getypt.

Ik heb haar dus vorig jaar al eens van hyves en fb afgeknikkert, maar blijkbaar had ik mijn fb nog op vrienden van vrienden staan en heeft ze van de week weer allemaal foto's eraf gehaald en dan ook niet vragen maar gewoon doen. Dat wil ik helemaal niet maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik kan voorkomen dat iemand mijn foto's kan opslaan...

Ik wil namelijk helemaal niet mijn sm alle foto's heeft die wij ook hebben. Tuurlijk ben ik hardstikke trots op mijn kinderen, en ik laat graag een fotootje zien. maar ik bepaal wel zelf aan wie... En ik wil gewoon niet al mijn mooie foto's bij haar aan de muur hebben...

Noem het irrationeel, toch voelt dat zo...

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ja, mijn SM heeft daar nogal last van. Ze had op een gegeven moment al mijn Hyves foto's gekopieerd en op haar Hyves gezet, ongevraagd! En die had ze dan ook allemaal vergroot afgedrukt en aan andere familie cadeau gegeven. Kwam ik daar op visite, zie ik al mijn Hyves foto's daar hangen. Zegt ze nog 'kijk eens wat een leuke foto ik heb gehad van ....(SM), had je die al gezien? Ehm, ja, uiteraard heb ik die gezien, sterker nog, ik heb die foto zelf gemaakt.
    Dus, nu zet ik nog maar amper foto's op Hyves en wat ik er op zet, daar zet ik een watermerk door.
    Ik vind het niet erg dat iemand bijv. foto's wil hebben van de kinderen, maar vraag het even, lijkt me wel zo normaal.

20. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    volgens mij is het zelfs "strafbaar"om ongevraagd foto's te kopieeren....
    verder vind ik het tevens een kwestie van "goed fatsoen" om iemand toestemming te vragen ... en zeker als het BEWUST achter rug om gebeurt.....

hmmmm beetje rare mening trouwens...
    je vindt het wel geoorloofd dat iemand foto's kopieert (=jouw mening), maar niet dat iemand ze watermerkt....
    dus samengevat.: iemand anders mag wel met MIJN foto's doen wat hij wil, maar ikzelf niet... :(:(:(

Dit heeft trouwens niets met hormonen te maken.... iig.. heb er ook meningsverschillen over gehad met lege buik... :D

Deel Deze Pagina