familie met "foto-obsessie"....

Discussie in 'De lounge' gestart door cerberus, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

DAT vind ik dus ook...... zeker als je al te kennen hebt gegeven dat je dit niet netjes vindt.... en het ook nog eens een gesloten pagina betreft en dan ook nog door "niet-vrienden"....

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nu is het zoals iemand anders al schreef meer met "privacy" in het algeheel te maken.....
    constante inbreuk op je privacy (gezinsleven)....

de reden dat ik dus geen foto's meer op FB zet... geen hyves meer heb.... en familieleden dus geen noodsleutel meer hebben...omdat deze te pas en opas gebruikt werd....

maarja hoe stel je grenzen vast...?

3. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ik dacht bij het lezen van de titel dat het om familie ging die alleen maar foto's van de kleine nemen.

Mijn schoonvader is daar een kei in! Verschrikkelijk!!!!

Mijn zoontje lag doodziek in de couveuse en hij wou foto's maken! Echt hij kwam eerst bij mij langs op de kraamafdeling om daarna naar de neo te gaan om zijn kleinzoon te bekijken.
    Hij kwam de kamer in en ik zag die cameratas al van hem. Heb meteen mijn kans gegerepen en gezegd dat er absoluut geen foto's gemaakt mochten worden.
    Zoontje doodziek en dan wil hij een beetje foto's staan maken en standaard altijd met flitser! Hij lag daar om beter te worden in alle rust!

We hebben gezegd dat zodra we foto's hadden hij er een aantal kon krijgen.

In het begin kwam bij elk bezoekje standaard dat fototoestel mee en dan ging hij minimaal 300 foto's maken, werd er gestoord van en de kleine ook! En als het nou mooie foto's waren, nee hij maakt er zoveel omdat hij het gewoon niet kan!

Na een aantal bezoekjes aangekaard, dat het nou wel ff genoeg was. Een aantal foto's oké maar telkens zoveel en dan in totaal het hele bezoek alleen maar foto's maken en verder geen gesprek voeren. Zelfs als Dylan er klaar mee was, ging hij gewoon door! Mijn kind is geen speeltje zeg! (Op zo'n moment pakte ik gauw Dylan en zei ik: oh hij heeft honger. dus dan gingen ze naar huis want ik gaf in alle rust BV in de slaapkamer)

Nu gaat het al een hele tijd goed en ik hoop dat hij bij de tweede niet weer zo overdreven doet!

Sorry hoor,maar ben nu wel ff mijn frustratie kwijt, hahaha

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb niet alles gelezen hoor dus misschien is de tip al gegeven maar naar mijn idee kun je je foto's op hyves alleen toonbaar maken voor vrienden dus dan kunnen anderen ze niet zien (idem op facebook) ook kun je geloof ik aanklikken dat anderen ze niet mogen copieren maar dat laatste kan ik mis hebben.

Verder zou ik me vereerd voelen dat ze zo graag foto's willen. Maar als je foto's weggeeft waarvan je niet wilt dat een ander ze ziet kun je het er dan niet bij zeggen? Ik zou het persoonlijk ook niet zo leuk vinden dat er bevallingsfoto's rond gaan... (hier geen bevallingsfoto's, ik wilde dat absoluut niet).

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik denk dat ze met een paar mooie foto's van een fotoshoot zich niet laten afschepen.
    uit ts haar verhaal begrijp ik dat schoonfamilie alle foto's willen hebben.
    Een goed gesprek over privacy en portretrecht zou misschien beter werken

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja zoiets heb ik ook, daarnaast ben ik zelf fotogek dus misschien wat bevooroordeeld haha (alhoewel ik geen foto's pik en ze ergens op ga hangen haha dus val ik toch weer mee)

7. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier ook zo'n schoonfamilie die elke foto en elk filmpje wil hebben. In het begin deden we dat. Maar als we dan zelf foto's wilde laten zien, zei men dat ze ze al gezien hadden bij schoonouders. Dus nu krijgen ze niet alles meer.
    Het stoorde ons dat we zelf niet trots de foto's konden laten zien.
    Mijn schoonouders stonden meteen na de bevalling al op de verloskamer. Geen idee waarom de verpleging ons niet gewaarschuwd had, fout dus van ziekenhuis. Maar voor ik naar de afdeling werd gebracht, mocht ik eerst naar de couveuseafdeling. Daar waren schoonouders dus ook bij en hebben foto's gemaakt van het moment dat ons zoontje zijn eerste kleertjes aankreeg. Ik heb dit niet gezien omdat ze ervoor stonden. Maar het stoort mij enorm dat ik dus blote foto's van ons zoontje zag in hun digitale fotolijstje. Buiten het feit dat ik me erg stoorde aan hen toen ze erbij waren. Ik wil geen blote foto's van ons zoontje in andermans bezit. Maar ze hebben hem er niet afgehaald. Ze hoeven hem niet weg te doen, maar wil gewoon niet dat iedereen hem kan zien.
    Super flauw misschien, maar naakt is iets dat niet iedereen hoeft te zien.

8. Triskele

ja nou dat vind ik niet het grootste probleem, dat ze zo hebben gehandeld na je bevalling zou ik ze meer kwalijk nemen persoonlijk!

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    goh ik had dan een foto van mn billen gemaakt en gevraagd of ze die ook wil inlijsten voor op haar kamer...... dan staan ze vast raar te kijken..... haha

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

dit is zoooooooo herkenbaar.... idd alle nieuwtjes delen.... (of verzinnen)

hier had ik de "fout" gemaakt (op aandringen van man) om haar bij de bevalling te hebben... en idd het voor de neus staan herken ik.... ;)
    ook blote foto van zoontje in huiskamer... (foto al helemaal verkleurd maar hij staat er nog...)
    nouja en de foto van de navelstreng doorknippen... ;)
    (gelukkig valt mn muts weg achter het lijstje... ;))

ik zie foto's ook als herinneringen.... en t voelt soms ook net of die ingepikt worden...
    ook met het gelieg dus.. want ze durft vlot te beweren dat zij erbij was... ;)

Ben blij dat jij het iig herkend...

11. Triskele

nou dat is wel weer origineel hihi, ik denk dat vele mannen dat wel een leuk kadootje zouden vinden :p

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahahaha....

ik had eigenlijk een ander idee....

heb foto's met de kleinkinderen waar ze echt belabberd opstaat....
    (ze straalde niet eens toen ze onze dochter voor het eerst vast had..)
    dus denk dat ik die ga uitvergroten en de familie rond ga strooien....:D

is toch hetzelfde?

Deel Deze Pagina