Bij ons wisten opa's en oma's wel dat het bezig was (heb op zaterdag na 36 uur met gebroken vliezen & weeën toch maar ff gebeld om uit te leggen waarom we de tel niet opnamen), maar ook meteen gezegd dat ze pas hoefden te komen als wij het lieten weten. We wisten al wel dat ik de volgende dag doorgeleid zou worden als het nog nodig was, maar ik wilde echt niet hebben dat iemand daar in dat zkh op ging zitten wachten. Maar goed ook, want uiteindelijk ben ik dus pas op zondag om half 4 's middags bevallen. Had een erg lange zit geworden 's Avonds rond 19:30 waren opa's en oma's er even en daarna pas weer toen ik een paar dagen thuis was.
Omg! Dat zou wel het laatste zijn waar ik op zit te wachten... Dat opgejaagde gevoel van mensen in de gang! No way Mijn naaste familie mag echt wel vlot na de bevalling komen maar mensen die op een paar meter afstand staan af te wachten... hell no! Ik wil bij zoiets bijzonders wel een beetje privacy Gewoon alleen doen waar JIJ/JULLIE je goed bij voelen! Succes!
Lijkt me niks. Eerst zelf even bekomen van de bevalling en genieten van ons gezinnetje (is onze eerste). Iedereen is welkom, maar graag nadat we zelf hebben gebeld. Als jij je er niet happy bij voelt dat ze op de gang zitten wachten gewoon zeggen!
Ik zou er niet aan moeten denken dat er mensen op de gang staan te wachten. Ik zou eerst gefatsoeneerd willen worden van de geboorte (op zijn minst dichtgenaaid, en schoongepoetst). Dan zou ik zelf in alle rust met m'n baby willen kennismaken, en dan zou ik m'n oudste er bij willen. Alles bij elkaar ben je dan heel wat tijd verder. Als je ze zou bellen als je kind geboren is, hebben ze toch tijd genoeg om naar het zkh te komen? Wat hebben zij eraan om uren op de gang te gaan zitten? Dan voel jij je opgejaagd, zij vervelen zich te pletter. Laat ze lekker thuis op de bank wachten tot ze gebeld worden.
Gelukkig weet ik van mijn familie dat ze niet gelijk op de stoep staan maar ik zou het ook heel vervelend vinden als mensen zich opdringen. Maar op dit moment wil ik wel graag dat mijn moeder erbij is of iig in de buurt, maar ik ga haar niet midden in de nacht opbellen als het begonnen is. Mijn ouders wonen 1,5u rijden hier vandaan en ze hebben nu de sleutel zodat ze eventueel bij ons thuis kunnen slapen en voor de kat zorgen als de bevalling aan de gang is of als ik bevallen ben. Moet ik er wel bij zeggen dat ik 2 nachten in het Geboorte Centrum Rotterdam verblijf straks. Wel je mond opentrekken hoor als er dingen gebeuren die je niet fijn vindt. Het moet tenslotte wel leuk blijven
Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als de familie op de gang zat te wachten, zou me geremd voelen denk ik. Echter vind ik het persoonlijk ook te ver gaan om ze enkele dagen erna pas toe te laten. Zij zijn ook blij voor je, en willen hun liefde ook laten zien/voelen aan hun kleinkind. Je kunt ze toch ook bellen als de kleine er is. Beide keren was mijn moeder er ongeveer 2.5 uur na geboorte. Dan ben je zelf alweer wat opgelapt en zijn de lakens ook weer schoon Ben wel thuis bevallen, misschien is dat sowieso wat makkelijker stil te houden.
ik moet er niet aan denken, mn ouders op de gang. Onze uk ligt tot nu toe in een stuit en als dat zo blijft wordt het ook een keizersnee. We hebben al besloten dat wij de geplande dag waarop het gaat gebeuren aan niemand vertellen. Na het hele gebeuren bellen we onze ouders, afhankelijk van eventuele toestanden, zo snel mogelijk. Komen kan dan alsnog, wederom afhankelijk van hoe wij ons voelen. Een bevalling is een persoonlijk iets, de 1 zal het geweldig vinden alles 100% te delen met de rest van de familie, de ander zal dit voor zichzelf willen houden. Eigenlijk vind ik dat anderen (in dit geval dus de rest van de familie) hier respect voor op moet kunnen brengen en kunnen ze dat niet, dan hebben ze botweg pech-gehad. Klinkt misschien hard, maar een kind krijgen is niet niks. Het begrip hoort in dit geval van de ander te komen en niet bij jou . Maar goed, das mijn mening he...
Hier zijn de opa,'s en oma,'s ( ouders wel ) helemaal niet welkom in het ziekenhuis , die zien haar na 4 dagen wel als ik thuis ben , de groeten . Maar wel pas als wij het aangeven , wij zijn hier ook heel duidelijk in ,en omdat ik in een academisch ziekenhuis beval is het echt geen zoete inval dus ze hebben niet eens de kans om zomaar te komen heeeerlijk Liefs Edith Mama van mees*
Waarom wil je hen er niet bij hebben? Is er wat voorgevallen? Onze eerste werd rond vier uur 's nachts geboren, maar we hebben pas rond zes uur gebeld omdat we toen pas bekomen waren van de aardschok die je eerste kind heet . Bij de tweede hoop ik weer rustig thuis te kunnen bevallen en hopelijk kan Ratababy dan lekker in zijn eigen kamertje blijven. (Ik merk nu pas dat ik er automatisch vanuit ga dat de volgende ook 's nachts geboren wordt ). Maar goed, als de kleine overdag geboren wordt hoop ik dat Ratababy even naar de buurtjes mag. Wanneer ik dan bevallen ben en Ratababy is wakker wil ik hem eerst kennis laten maken. Als ik dus 's nachts beval moeten de opa's en oma's echt wachten tot de kinderen samen kennisgemaakt hebben, en ik ga Ratababy er niet voor wakker maken! Dat wordt dan dus de volgende dag.
het is jullie beslissing niemand kan daar iets van zeggen vind ik. Ik vind het heel begrijpelijk dat jullie willen dat jullie dochter als eerste kennis komt maken met haar broertje/zusje..Anders krijgt ze de kans waarschijnlijk niet omdat de rest van de familie natuurlijk vooraan wilt staan Dus ik vind dat hun het maar moeten respecteren dat jullie een moment voor jullie 4tjes willen hebben na de keizersnee. En zijn ze het daar niet mee eens tjah heel jammer dan maar het is JULLIE keuze..En jullie dag op dat moment.
Ik vind het niets raar Ik heb met me moeder afgesproken dat ik haar dr bij wil voor steun. De rest mag lekker op de gang blijven wachten totdat ik er aantoe ben. En als ik geen zin meer heb in me moeder mag die ook de gang op. Alleen me man mag zeggen dat ie niet weg wil. Lekker duidelijk. Ik heb het ook al besproken met me schoonfamilie en me broer en vader.
Mijn schoonouders opperden ook al om tijdens mijn geplande keizersnee in het ziekenhuis ter ondersteuning te wachten. Maar no way dat ik dat wilde. Mijn vriend ook niet trouwens. Geen ouders in het ziekenhuis te wachten. Wij wilden bewust even een momentje voor onszelf na de keizersnee. 's Ochtends om 10.55 uur is Aiden geboren. 's Middags rond 13.30 uur hebben wij iedereen gebeld en was men welkom. Ook de thuiskomst uit het ziekenhuis hadden wij stilgehouden (wat mijn moeder mij niet helemaal in dank afnam, maar dat kon mij niks schelen. Zij wilde ons welkom heten met beschuit met muisjes en toestanden meer.) Wij wilden lekker rustig met ons drietjes bijkomen thuis. Niet direct kraamvisite op de stoep. Onze wensen gingen even helemaal voor. En daar hebben wij geen seconde spijt van gehad.
Dan heb je wel een stukje te rijden, maar ik ben ff kwijt wat er ook alweer met je kindje is... (sorry)
Van mij mogen ze allemaal wachten.. maar dan bepalen wij ook wel hoe lang ze mogen wachten haha En ik wil ook zeker mijn moment, maar ook zeker dat mijn vriend zijn moment krijgt en ook even kan laten bezinken dat zn dochtertje er is. En denk dat het toch moeilijker is, als er daadwerkelijk mensen staan te wachten.. ga je je denk toch wat meer gehaast voelen misschien. Maar mijn vriend heeft al aangegeven dat hij gewoon niemand op het moment supreme gaat bellen, dat vonden ze wel erg jammer.. maar hij is behoorlijk resoluut met dat soort dingen, dus ze weten wel dat het geen nut heeft om er tegen in te gaan haha
mijn schoonmoeder wil het liefst nog bij de bevaling zijn.die wil dat ik bel als de bevalling begint.dat doe ik echt niet ik wil haar niet hier hebben tijdens de bevalling. Na de bevalling wil ik eerst met z`n 3e alleen zijn. Ik heb een topic geopend bij: na de bevaling over wanneer visite of bellen. Kan je evt meelezen .
Nee ik wil echt niemand op de gang hebben wachten, maar dat kan hier ook niet . Ik vraag mijn vader als oppas en mijn sm enz die wonen 60km verderop. Die bellen we wel als de baby er is. En dan ook pas als het echt duidelijk is hoe het mij vergaat (ivm 2x eerder fluxus). En dan afh daarvan mogen er al dan niet mensen langskomen. daarnaast was mijn moeder altijd een van de eersten om de kleine te zien en aangezien ze net is overleden zal ik het daar ook wel moeilijk mee hebben...
ik zou dat niet willen, hier moeten ze wachten op een telefoontje en dan wil ik eerst opgefrist zijn voor ze mogen komen, en dit is de derde en ik wil ook eerst dat onze kids beebje eerst zien en we ff een moment samen hebben
Ratatosk , iets voorgevallen niet maar mijn zoon mees* is vorig jaar na 3 weken overleden en dat vonden ze allemaal eng en durfde niet te kijken want hij was dood ....... Dus nu wachtten ze maar lekker ff , ik heb 2 kinderen straks en beide verdienen het om geliefd te worden dus degene die mees dit hebben gegeven zijn welkom en de rest wacht maar lekker. Eest wij dan de rest. Ja sorry maar daar zijn wij erg stellig in . Liefs Edith Mama van mees*
dank je wel voor jullie reacties, in principe heeft iedereen dus zoiets van nee. Nee ik wil het ook niet, ik wil echt even een moment voor ons alleen, ik lig al een paar dagen in het ziekenhuis en zie mijn oudste dochter ook amper terwijl ik nu al maanden thuis ben. Ik heb het vandaag met mijn zusje erover gehad ze vond het geloof ik niet helemaal leuk want ze wou ook gelijk erbij geloof ik maar ze snapte het wel, mijn schoonmoeder had ook zoiets van waarom mag ik niet weten hoelaat. zij heeft namelijk mijn dochtertje dus ze weet het toch als eerste en kan dan komen met haar, trok ook een gezicht van oke. Ik voel me er rot bij maar volgens mij is het meer dat ze het niet verwacht hadden van mij dat ik nu zo zou reageer. Mijn vriend is daar ook makkelijk in die heeft zoiets van nee, eerst onze dochter, en als het niet bevalt komen ze maar niet zegt hij, het is ons moment en onze dochter moet ook wennen en even op adem komen er is tijd genoeg om kennis te maken met de beeb.
Ik wil het ook niet hebben hoor. Bij mijn dochtertje waren ze wel ik het zkh (niet op de gang) maar dat was omdat ze bang waren dat ik het niet zou overleven. Ze zijn ook een uur of wat na de OK even langsgeweest om met eigen ogen te zien dat ik nog leefde en zijn toen naar huis gegaan. Ik moet er niet aan denken dat ik lig te bevallen met publiek op de gang