familie op gang wachtten!wie wilt dat wel en wie niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunny03, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Het is dan jullie dag! Jullie kindje!! En jullie bepalen wat je wel ofniet wilt en dat horen andere maar te respecteren!

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ach weet je , je kan er wel over blijven nadenken maar het loopt toch anders , vanmiddag heb ik ook weer geen vrienden gemaakt . Er werd gezegd , het is niet goed om een slapende baby van hand tot hand te laten gaan , en toen zei nou een wakkere baby ook niet hoor !!! Dussssssssss ik kreeg gelijk , de blik, ach ja , t,is ons kind .. We zien het wel . Maar irritatie of niet ze hebben jullie mening te respecteren punt , wees daar duidelijk in . En succes voor straks en geniet van de baby.
    Liefs Edith
    Mama van mees*

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goh edith, ik zat nog te denken, dat ze mees niet wouden zien omdat hij dood was.....toen mijn zus haar eerste kindje na 11 dagen overleed ivm extreme prematuriteit vond ik het juist zo waardevol dat ik haar eindelijk vast mocht houden, we hebben met het hele gezin (dus mijn ouders, mijn zus en zwager en ik) afscheid van haar genomen, en ik heb nog steeds een foto album van die momenten. Onvoorstelbaar voor mij, omdat het zo waardevol was, dat jouw familie dat niet eens heeft willen/durven doen. En mijn zus heeft ook aangegeven dat het voor haar heel waardevol was, het idee dat A. er toch bij hoort, al heeft ze maar heel kort geleefd, maar het waard was om met zijn allen om te rouwen. Zelfs nu nog, meer dan 11 jaar na haar dood, bellen we nog op haar geboorte- en sterfdag.

Sorry, weer on-topic.

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    lijkt me niet leuk, en als je het jou spanning geeft dan al helemaal niet doen

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Echt niet! Ik bel wel als het kindje geboren is, ik op adem ben gekomen en we allemaal weer enigzins toonbaar zijn. Wat maakt dat uurtje nu uit. Eerst lekker met je man van je pasgeboren kindje genieten hoor, de rest wacht maar!

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik geef je groot gelijk. Het lijkt me erg pijnlijk als mensen aangeven niet naar het mooiste kind van de wereld (dat is elk kind voor zijn/haar moeder lijkt mij) te willen/durven kijken :(.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat zou ik echt niet willen! Eerst zelf bijkomen, samen genieten en je kindje kennis laten maken met het nieuwe broertje/zusje. De familie kan een paar uren later wel komen, lijkt me niet meer dan logisch.

Of ik zou helemaal niet zeggen wanneer de keizersnede is, maar dan zit je vast met oppas voor je andere kindje. Of ik zou de dag wel noemen, maar niet het precieze tijdstip. Zeg je toch gewoon dat dat niet bekend is? Operaties worden nooit precies op een bepaald tijdstip ingepland, het is alleen een tijdsindicatie. Dus dan kun je er altijd 's ochtends of 's middags van maken, zonder het tijdstip bekend te maken. Dan kun je zelf na de geboorte bepalen of en wanneer je de familie wilt laten komen.

Succes!

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je kunt ook een compleet andere datum doorgeven. En dan ineens bellen dat de kleine er is!

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ieder zo zijn ding. Tijdens de bevalling van ons zoontje zijn mijn vader en zus bij me geweest. Ik denk een uur. Daarna zijn ze gegaan, 4 uur later weer terug gekomen in het ziekenhuis en daar gewacht op de gang. Toen Tijn was geboren zijn ze meteen gekomen en ik heb het als iets heel fijns ervaren! Er was hier niks over afgesproken, het liep zoals het liep. Mijn schoonouders waren er ook binnen 2 uur en dat was ook prima. Het ging hier overigs om een een inleiding, wellicht dat het bij een spontane bevalling anders is. Bij de tweede weten ze het ook zoiezo waneer ik begin, want Tijn gaat dan naar opa en oma. Of ze dan ook meteen komen, weten we nog niet. We zien het allemaal wel!

10. Female

Female Niet meer actief

Familie op de gang wachten?!?
    Alsjeblieft zeg, wat een ellende.
    Wat halen familieleden toch een rare dingen in hun hoofd :x
    Fijn gaan wieberen zou ik zeggen, en gewoon thuis wachten tot je gebeld word en mag langskomen

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Wat een hoop opdringerige familie hier zeg! Mijn man heeft onze ouders en schoonouders gebeld toen het begonnen was, en mijn zussen ge-sms't, en die hebben vervolgens allemaal keurig thuis is spanning afgewacht. Direct na de geboorte heeft hij iedereen ge-sms't, waarop mijn familie terug sms'te of en wanneer ze mochten komen kijken (zijn familie woont aan de andere kant van het land, dus die zouden sowieso pas de volgende dag komen). Wij hebben toen aangegeven dat ze rond een uur of 18.00 mochten komen (baby wis geboren om 15.00 uur, dus zo hadden we nog even tijd voor hechten, douchen, en elkaar!). Prima geregeld zo! Laat je zeker niet tot iets verplichten wat je niet wilt hoor, gewoon duidelijk in zijn!

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik kan het me heel goed voorstellen als je geen wachtende mensen op de gang wilt hebben...

Mijn zus is vorig jaar bevallen en bij haar bevalling waren mijn moeder en haar schoonmoeder ook aanwezig. De rest stond op de gang, ikzelf niet want ik was aan het werk, maar mijn zus wilde graag iedereen dichtbij zich hebben. Ik heb toen al meteen gezegd dat ik dat niet wilde en daar werd wel even van opgekeken. Maar hoeveel ik ook van mijn familie houd, de bevalling is iets tussen mij, mijn vriend en de gyn/verloskundige.

Wel wil ik dat mijn moeder in de buurt is, ik ben bang dat mijn vriend het misschien niet trekt en dan wil ik dat hij iemand heeft om op terug te vallen. Daarbij is mijn moeder na 4 bevallingen, waarvan 2 helse, ervaringsdeskundige en toen het bij mijn nichtje te lang ging duren (haar hartslag ging achteruit) en de verpleegkundige zo weer weg wilde lopen, heeft ze daar wat van gezegd en is er snel ingegrepen. Ik heb dus gezegd dat ze wel in de buurt mag zijn en zolang de weeën niet doorzetten vind ik het ook helemaal niet erg als ze erbij is. Maar het moment suprême is voor ons samen hihi!

Bij een geplande keizersnede zou ik overigens niets laten weten en pas bellen als ik weer op zaal ben.

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bij ons hetzelfde ja!

14. Janna

Janna Fanatiek lid

#54 Janna, 17 sep 2011
    Laatst bewerkt: 17 sep 2011
    Ik heb alleen de openingpost gelezen. Mij mening: als jij het niet ziet zitten, doe je dat dus niet! Er is niet één manier die goed is en de andere fout: goed is voor alle nieuwe ouders anders, afhankelijk van wat zij prettig vinden. Gewoon voet bij stuk houden. Die paar uurtjes extra van de 9 maanden... die moeten ze dan maar uitzitten. 't Is ook niet zo dat je je familie dagen bij de baby weg houdt ofzo...

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou dit echt nooit doen!

Als je kindje geboren is wordt het naar de kamer gereden terwijl jij nog dichtgenaaid wordt. Vaak komen ze dan langs een wachtruimte. Degene die in de wachtruimte zitten kunnen je kindje dan al zien terwijl jij nog niet eens kennis hebt kunnen maken met je kindje... brrrr lijkt me vreselijk als iedereen mijn kindje al had gezien voor mij.

16. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Meis het is jullie kindje!!!! Ik snap dat je het moeilijk vind, maar het gaat echt om jullie.

Wij hebben het zo gedaan:

Mijn ouders stonden beneden op de gang, want die hadden ons met spoed naar het ziekenhuis gereden (36 weken). De afgesproken datum hebben we dus niet eens gehaald en anders hadden zij het ook alleen geweten ivm vervoer en dus ook gewacht.

Mijn man en ik hadden duidelijk de afspraak dat ik eerst ons kindje buiten de OK mocht zien/vasthouden, voordat Familie ons kindje mocht zien. Op de OK kun je je kleintje niet zo goed zien. Ik wou niet dat iedereen ons wondertje al kon bewonderen en ik nog boven op de OK en uitslaapkamer was.
    Mijn moeder heeft een kleine glimp kunnen zien toen hij door de gang ging, maar er werd niet stilgestaan, hij moest met spoed naar de kinderafdeling en de zusters waren anders ook doorgelopen. De gang is geen bezoekplek!

Ze hebben het ons nooit kwalijk genomen, we hebben het ook van tevoren gezegd. Mijn man heeft ondertussen wel snel zijn naam gezegd.

Bij een tweede zou ik het weer zo doen. Daarna mag onze zoon erbij en dan pas opa's en oma's.

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Als alles goed gaat beval ik in het geboortecentrum hier redelijk vlakbij...maar daar wordt je sowieso twee uur na de bevalling naar huis "gestuurd". (als alles goed is natuurlijk, en er geen medische indicatie bij is gekomen). We bellen wel als we bevallen zijn, maar ze mogen pas langskomen als we weer thuis zijn. Ik wil er verder ook niemand bij bij hoor, ook niet op de gang of beneden in de hal.

18. Dana

Dana Niet meer actief

nou dat zou ik dus ook echt niet willen!! gewoon doen hoe JIJ het wilt, je moet er wel een kind uit persen, dan heb je toch het volste recht op een bevalling die gaat op de manier hoe jij het ziet zitten?

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik vind ook dit is jullie moment even samen zijn,voordat de visite binnenkomen! We bellen wel als het er is!
    Eerst even zelf genieten hoor!

20. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Hay,

Het is jullie kindje!!
    Ik zou het zelf niet willen, na de bevalling wil ik eerst is even rustig bijkomen samen met mijn partner.. en genieten van ons wondertje wat net op de wereld is gekomen.
    Als ik weer lekker fris en fruitig ben, de baby lekker in de kleertjes.. dan belt mijn partner de familie.
    Maar ook eerst alleen mijn ouders, en zijn ouders.. en zussen en broers! ik hoef niet gelijk allemaal toestand om mij heen.
    Wij willen in het ziekenhuis bevallen, en als we weer thuis zijn met zn 3tjes dan mochen ze op kraamvisite komen.. :D

Deel Deze Pagina