hahaha ... ik ken een stel die hun dochter Yoni hebben genoemd... zal eens vragen of ze ook hebben gegoogled?? denk het niet klinkt wel heel lief & leuk .... en dat is ze ook! maar zag een keer bij life en cooking toen het ook over vreemde namen ging een mevrouw die heette Wilhelmina Christina Pot dus W.C. Pot. Dus tja, met initialen moet je ook oppassen
Het kan trouwens ook gebeuren dat je met iemand trouwt,dat je dan ook een rare combi krijgt. Bij ons in de buurt heette een vrouw In de Weij en die is getrouwd met ene Naaktgeboren.
ja als ik achter elke naam een betekenis ga zoeken...Yoni wist ik ook niet en eerlijk gezegt vind ik hem best mooi! maar om je dochter bloem pot te willen noemen? ze weten zeker niet hoe hard kinderen/mensen kunnen zijn. Je gaat je dochter toch niet zo voor schut laten staan?Voor het kind vind ik het fijn dat het geweigerd is!
helemaal mee eens! ze kunnen wel de mensen adviseren een andere naam te kiezen maar verbieden is echt belachelijk! Lang leve de betutteling door de overheid
Maar dat is een keuze die deze vrouw in kwestie dan zelf maakt. Niemand verplicht je om de naam van je echtgenoot te gebruiken, en niemand verplicht je om daar je eigen achternaam nog achter te plakken. En laten we wel wezen: als een getrouwde vrouw zich voorstelt, dan zal ze toch 99 van de 100 keer maar één achternaam noemen, en niet beide. De naam die je van je ouders krijgt, en die dus ook bij de burgerlijke stand geregistreerd is, daar heb je het maar mee te doen. Wijzigen is nogal ingrijpend - al kun je natuurlijk altijd kiezen voor een andere roepnaam.
Ik verdedig niet zozeer de ouders (vind het óók een belachelijke combi), maar ik vind ook dat de burgerlijke stand daar niet zo betuttelend over hoeft te doen. Als haar ouders haar graag Bloem willen noemen dan moet dat kunnen hoe sneu ook. Er zijn echt veel ergere combinaties. Dat ze eventueel gepest gaat worden is triest, maar is het haar naam niet dan is het wel wat anders.
Er zijn echt veel ergere combinaties??!?? Ik vind het als je dit als ouders doet écht te erg voor woorden!! Zielig..
Ja sorry, maar ik vind Con Domen of Louwe Pruim erger dan Bloem Pot. En nogmaals, ik vind het ook een achterlijke combinatie en zou er zelf nooit voor kiezen, maar ik vind het niet aan de overheid om dat te beslissen. Ik snap dat ze weleens moeten ingrijpen, maar dat zou ik eerder bij een schunnige naam verwachten dan bij een naam als Bloem Pot.
ik kan me daar ook totaal niet druk om maken vind bloem geen mooi naam maar er zijn zat mensen die deze naam geven ieder toch voor zich vind ik dan
Kom op zeg meen je dit serieus? Die kans is wel vele malen groter met zo'n naam denk je niet!? tegenwoordig... En kijk eens wat pesten met kinderen doet, ik zou die naam alleen al daarom niet kiezen. Kan mij ook echt niet voorstellen dat ouders dat nou echt mooi vinden maar eerder grappig....
Al zou ik Bloem nog zo'n prachtige naam vinden, dan zou ik het niet doen icm zo'n achternaam! Het lijkt wel of ze nu al een hekel aan hun eigen kind hebben! Iemand met gezond verstand doet zoiets toch niet.
Als mijn dochtertje mijn achternaam had gekregen had ze de initialen dvd... Nu heeft ze de initialen dj. Vonden wij wel leuk eigenlijk.
Sommige mensen denken echt dat de kinderen hun bezit zijn, hun eigendom, alsof het dingen zijn. Maar zo werkt het niet. De kinderen zijn ook mensen met rechten. Dus ouders die het leuk vinden om hun kind zo te belasten hoeven daar niet mee weg te komen. In dit geval kwam de ambtenaar voor het kind op, het meisje is iemand die ook een mens is. Dat sommige mensen vinden dat ouders hun kind maar de naam mogen geven die ze zelf willen, ook al zal het kind er onder lijden, vind ik dus schokkend. Alsof alleen de ouders rechten hebben en het kind geen rechten en gevoelens heeft. Kortom kinderen, baby's hebben ook rechten en horen geen speelbal van hun ouders te zijn. Ambtenaar +1
Ik vind dit een te mooie opmerking om ongemerkt voorbij te laten gaan , persoonlijk ken ik helemaal niemand die de taal spreekt . Elke naam zal in een andere taal heus wel iets betekenen, maar als je je daar druk om gaat maken dan kan je maar beter naamloos blijven. Want als het niet iets in een andere taal betekend dan betekend het wel iets uit een geloof ofzo, pfffff Ik begrijp persoonlijk wel dat sommige namen geweigert worden, maar je kan het ook overdrijven. Begrijp ik dat sommige ouders hun kind zo een naam + achternaam aan zouden doen, nee, absoluut niet. Maar laten we eerlijk zijn: het betekend niet vagina