Nee sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Jij gaat er nu al vanuit dat het kind er onder zal lijden. Dat is pure speculatie. Ik vind je post dan ook wat overdreven en dramatisch. Ik ben benieuwd wat de richtlijnen zijn welke namen wel of niet mogen. Zal het echt door één ambtenaar bepaald worden of is er een commissie die zich hierover buigt? Smaken verschillen nu eenmaal. Oké, Bloem Pot is vrij smakeloos, maar echter ook vrij onschuldig. Ambtenaar -1!
helemaal mee eens! zoals ik al zei, je gaat je 5 jarige ook geen neuspiercing geven omdat jij dat als mama mooi vind, of de haren van je kind groen verven omdat jij dat mooi vind en het jou kind is. Het is dan wel jou kind, maar dan betekend niet dat je alles mag doen en laten wat je wil met je kind nee, tot een bepaald punt ben jij als ouder degene die bepaald, maar bij een hoop zaken ook niet Zou het echt geen grap zijn? kan me niet voorstellen dat een weldenkend persoon zijn/haar dochter Bloem Pot gaat noemen of Klaartje Komen, komop, je weet dan zelf toch ook wel dat dat absurd is en je kind gepest gaat worden?
kinderen zijn kei en keihard mensen pesten al met normale namen zoals daantje banaantje of andre zit op de plee laat staan met Bloem Pot
Je zegt het zelf al, om gepest te worden hoef je echt geen Bloem Pot te heten. En de achternaam Pot maakt het pesten ook al niet zo moeilijk.
Jouw vergelijkingen slaan nergens op. Ben je dan ook een slechte ouder als je je baby niet meteen laat opereren aan bijvoorbeeld flaporen? Daar zou hij namelijk best wel eens mee gepest kunnen worden. En over piercings gesproken, hoeveel kinderen hebben al oorbelletjes als ze een dag oud zijn? En vast niet omdat ze dat zelf zo mooi vinden. Ik geef ruiterlijk toe dat Bloem Pot een absurde naam is, maar dat is aan de ouders en niet aan de ambtenaar.
flaporen ben je mee geboren, die geef je je kind niet zelf omdat jij dat zo mooi vind jij als ouder geeft je kind express de naam bloem pot, of pierct je kind express omdat je dat mooi vind, flaporen geef je je kind niet zelf neem ik aan maar met een paar oorbellen word je niet gepest ( zou ik m'n dochter trouwens ook niet geven tot ze oud genoeg is om zelf te beslissen of ze oorbellen wil of niet) , maar je kind doelbewust een achterlijke naam geven, of andere achterlijke dingen, dat doe je allemaal zelf als ouder en dat zou verboden moeten worden. kan me niet voorstellen dat die ouders uit een miljoen namen de naam bloem pot kiezen, dat lijkt me gewoon echt doelbewust en niks met toeval te maken hebben. zou me niks verbazen als hij voor de grap die naam doorgaf aan de ambtenaar om zijn reactie te zien,maar zijn kind werkelijk bijv Anne of Monique wou noemen ofzo Super dus van die ambtenaar!
Als je serieus niet kunt inzien dat de naam Bloem Pot een probleem gaan opleveren later, dan ben je m.i. gewoon niet zo intelligent (heb een ander woord daarvoor, maar die zal ik niet noemen). De ambtenaar heeft terecht ingegrepen. Dat kunt je betutteling noemen, ik noem dat een vooruitziende blik. Je kunt het speculatie noemen maar ik kan je op een briefje geven dat dat kind gepest gaat worden. Kinderen zijn hard. In je naamgeving heb je rekening te houden met later. Een naam heb je namelijk voor altijd. En niet voor de eerste twee jaar "omdat het zo lief klinkt"... Edit: met "niet zo intelligent" bedoel ik de ouders mee overigens ... voordat iedereen hier denk dat ik mensen hier dom noem ik zou niet durven ...
idd. ik zie het later al met sollicitaties.. krijgt het bedrijf een sollicitatiebrief van mevrouw Bloem Pot Die lachen zich krom en scheuren de brief meteen door midden, die denken dat het een flauwe grap ofzo is
Pardon? Nou ja prima, ik ga hier maar niet op in (al vind ik dit soort uitspraken niet getuigen van veel intelligentie).
Hoewel ik mijn kind nooit zo zou noemen en ik me afvraag of deze ouders dit al dan niet express doen, vind ik het niet kunnen dat zo'n naam geweigert wordt.
Hoewel ik mijn kind nooit zo zou noemen en ik me afvraag of deze ouders dit al dan niet express doen, vind ik het niet kunnen dat zo'n naam geweigert wordt.
Je wilt echt beweren dat een kind met gemak Bloem Pot genoemd kan worden? Het feit alleen al dat het hele geval de krant haalt, zegt toch wel iets over de impact van die naam? Nee, dat vind ik dan niet echt bijster intelligent, dat ouders daar niet over nadenken bij het zoeken van een naam voor hun kind. Het is geen pop hoor, je heeft het kind met haar naam een identiteit mee voor de rest van haar leven, en als ouders heb je de plicht om te zorgen dat die identiteit niet bijvoorbaat al het mikput van spot wordt.
Nee dat wil ik zeker niet beweren (zie ook mijn eerdere reacties). Waar het mij om gaat is dat één ambtenaar kan beslissen of een naam wel of niet mag.
Ik vind dat eigenlijk wel kunnen. Blijkbaar was het voor de ouders niet mogelijk om na te denken over de gevolgen van de naamgeving van hun kroost. Ik vind het zelfs een vorm van psychische en emotionele mishandeling. En dan heeft de ambtenaar zeker het recht om de ouders een halt toe te roepen door aan te geven dat ze met een andere naam moeten komen.
Ik vind het ook niet kunnen dat je je kind Bloem Pot noemt. Ouders vinden het blijkbaar grappig om hun kind zo te noemen terwijl er niks grappigs aan is!!! Snap ik echt niks van.
Mijn zus zou eigenlijk Marousja moeten heten... Ware het niet dat de ambtenaar van 35 jaar geleden dat weigerde omdat het een zigeunernaam was.
Ambtenaar +100 Wat bezielt die ouders om hun kind een naam te geven waar het later 100% zeker mee gepest zal worden?! Zielig gewoon en totaal respectloos naar hun eigen kind toe.
Ik ben dan toch ergens heel nieuwsgierig wie die ouders zijn.. En voornamelijk naar hun beweegredenen. Maar misschien is het wel een 'broodje aap' verhaal. Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat er mensen zijn die hun kind zo willen noemen.
Ik ben het helemaal met je eens Strijkkraal! Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is, hoe heet ze nu en heeft ze broers of/en zusjes en hoe heten die dan?
Ja vind ik ook altijd wel een hele verantwoordelijkheid.. Maar volgens mij hebben ze wel bepaalde regels waar ze zich aan moeten houden. Ze zullen toch ook zeker argumenten moeten geven waarom de naam wordt geweigerd.