Familie Pot mag dochter niet Bloem noemen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wendyw80, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Belachelijk zeg dat ze hun meisje niet de naam Bloem mogen geven, want het is toch best een mooie naam. En wat is er mis met Bloempot, het is toch geen scheldeoord? Kinderen kunnen pesten om de belachelijkste dingen. Als dat meisje gepest zal worden dan zal dat gebeuren wat haar naam ook is; ze vinden vast iets anders. Maar als dat meisje weerbaar genoeg is en zelfverzekerd dan geloof ik niet dat ze met deze naam gepest wordt. Misschien wel geplaagd af en toe, nou en ?

We hebben het zo goed in Nl dat we ons druk maken om de naam Bloem Pot;)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ook niet veel, maar in bepaalde 'hippe' activiteiten (sommige vormen van yoga, tantra, etc.) worden ook die termen gebruikt, waardoor het niet meer zo obscuur is.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mag ik mijn kind elke voornaam geven?

Volgens het Belgisch recht is de keuze van de voornaam vrij, maar de ambtenaar van de burgerlijke stand kan de voornaam weigeren in volgende gevallen:
    De voornaam is verwarrend. Bijvoorbeeld een typische meisjesnaam voor een jongen of omgekeerd.
    De voornaam kan het kind schaden. Bijvoorbeeld een belachelijke, absurde of aanstootgevende naam.
    De voornaam kan schade toebrengen aan derden. Bijvoorbeeld een bestaande familienaam wordt als voornaam aan een kind gegeven, als dit niet gebruikelijk is.
    Let er ook op dat u uw kind geen te groot aantal voornamen geeft.

Ik vind het vetgedrukte toch wel van toepassing op Bloem Pot. Al vind ik in de lijst van schaamnamen heel wat ergere voorbeelden terug.

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    die kans dat ze er onder zal lijden is vrij groot gezien alle reacties van mensen die vinden dat het een idiote, belachelijke, zeer lachwekkende en/of smakeloze naam is. Als je je kind een naam geeft die door de meeste mensen belachelijk wordt gevonden dan kun je er donder op zeggen dat het kind er onder zal lijden omdat het voor de rest van haar leven met die negatieve reacties geconfronteerd zal worden wanneer ze zich voorsteld of haar naam onder een brief schrijft.
    Stellen dat als het meisje niet om haar naam gepest zal worden dat ze wel om iets anders gepest zal worden, Dat is juist pure speculatie, omdat we geen enkel idee hebben hoe mensen op andere aspecten/kenmerken van haar reageren (die weten we immers niet).

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Amen!!

6. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals, ik zou Bloem ook niet geven icm. de achternaam Pot. Wij waren ook bang voor nare reacties op onze jongste meid met haar apartere naam, maar mensen zullen wel denken, maar gepest wordt ze absoluut niet. Op school zijn mensen er zo aangewend merk ik. En er zitten nog 2 kinderen in haar klas met bijzondere namen, en eerlijk: ik heb ook gevoel bij sommige hippe namen van tegenwoordig. Kom er hier ook genoeg tegen waarvan ik denk: OMG, maar voel absoluut niet de behoefte me daarover uit te laten.

We weten bijv. ook dat wanneer onze oudste Robin zich ergens inschrijft, een brief afsluit met Robin aan iemand die ze niet kent, ze misschien wel in eerste instantie als een jongen aangezien zal worden. Maar ze kan dan ook haar officiele naam gebruiken.

7. susy26

susy26 Niet meer actief

haha wat een naam, echt zo zielig! Soms denk ik die mensen sporen niet, soms denk ik wel eens dan hoor ik een naam, ;NEEEE... zo erg voor t kind, denk toch eerst na!

8. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik vind het geen rare naam. Er bestaan mensen met een veel gekkere achternaam. Bijvoorbeeld meneer of mevrouw Poepjes......
    Dan moeten ze dat ook verbieden en verplicht laten veranderen.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    hoe kan een moeder serieus bedenken haar dochter Bloem Pot te willen noemen.........daar kan ik met mn kop niet bij! Je wilt je kind toch een naam meegeven die mooi is en niet een naam waarmee je kind zo ontzetten makkelijk mee gepest kan worden???

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Daar kunnen die (arme) mensen niets aan doen, je achternaam veranderen kost veel geld en sommige namen gaan allang mee.
    Ken trouwens een voorbeeld van iemand die een trema op de e had laten zetten , Poëpjes dus :D

Het bedenken van een voornaam echter is een verantwoordelijke onderneming voor ouders en ik vind dat je gewoon rekening moet houden met initialen maar ook met combinatie voor- en achternaam. Als je Bloem zo'n mooie naam vindt, geef haar een andere voornaam en gebruik die naam als roepnaam. Of geef haar de achternaam van moeder. Maar niet de combinatie Bloem Pot. Dat is gewoon het belachelijk maken van je eigen kind.

11. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    +1.

Je kind bloem pot noemen kan echt niet

12. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Mochten ze het kind wel Pol noemen als het een jongen was geweest?

13. WAAROM wil je je kind Bloem noemen als d'r achternaam Pot is? Not getting that..

14. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Ik kom veel namen tegen op me werk en we schrijven mensen aan met meneer of mevrouw, voorletter en dan achternaam.
    Nu komt er altijd iemand voorbij met de achternaam Nus en als voorletter de A.
    Dat is dus: A Nus. Hihi
    En als ze broer Pieter zou heten is het P Nus. Haha

Deel Deze Pagina