Familie probleem

Discussion in 'De lounge' started by dds, Jun 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Zonder autostoel wordt mijn dochter niet vervoerd, zeker niet als ze de snelweg op moeten. Dus dat zou geen onderhandelpunt zijn hier.

Qua attracties: ik snap je wel. Ik ben ook zo'n bezorgde moeder, maar ik zou mijn ouders er wel op vertrouwen dat ze dochter niet ergens in zetten waar ze niet in zou willen. Verder geldt voor veel attracties een leeftijdgrens of lengtegrens en daar wordt ook door personeel op gelet.

2. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Ik weet naturlijk niet hoe je het gebracht hebt, maar via een app komen dingen soms anders over dan dat je ze face-to-face zegt.

Als je zegt: ben je wel voorzichtig met ze, met en beetje een verontruste blik in je ogen. Dan is het antwoord waarschijnlijk: uurlijk zijn we voorzichtig, je kent ons toch?
    Als je dat apped dan voelen mensen zich soms aangevallen omdat je ze niet zou vertrouwen . Zie je op internet ook veel gebeuren.

Ik zou als ik jou was je ouders even gewoon spreken en niet via de app. Even uileggen dat je het gewoon best spannend vind als je kinderen ergens heen gaan zonder jou. En dat je gewoon even bevestiging nodi had dat ze net zo voorzichtig met je kinderen zullen zijn als ze normaal ook doen als ze opassen smorgens

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,227
    23,301
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens!

4. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Met het stoeltje heb je een punt.
    Maar verder vind ik het een beetje aanstellerij, sorry.:)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En hoe doe je dat met schoolreisjes dan?

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik snap je bezorgdheid wel. Mijn vader is precies zo met autostoeltjes. Ik heb daar maar één antwoord op: het is veiliger en verplicht. Punt. Geen discussie. Heb je verder redenen om te denken dat ze bv in attracties gaan waar je kids nog te klein voor zijn e.d? Hebben ze zoiets vaker gedaan? In dat geval zou ik me ook zorgen maken maar als dat niet zo is, tja, ze hebben hun eigen kinderen ook groot gekregen toch? Maar soms is uit handen geven best lastig...

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    De autostoel snap ik, zou het ook niet willen. Kan ook nooit begrijpen dat mensen zo laks met het aller dierbaarste bezit om kunnen gaan. Wat mij betreft mag mijn hele huis affikken, zolang onze kids maar niks overkomt.

Mijn moeder zag een autostoel staan op de weggeefhoek, ding was al jaren oud en geen idee wat er allemaal mee gebeurd is. Zelfs daar heb ik een stokje voor gestoken. Dat vonden ze maar raar want ja, ze rijden toch alleen maar korte stukjes. Dat maakt voor de ernst van een eventueel ongeluk niet uit 😅
    Hier zitten de kids achterwaarts.

8. Nou, inderdaad! Dát lijkt me pas eng! :$ De hele dag je kind afgeven aan iemand die je niet kent.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Stoel ... OK, snap ik. De rest ... sorry, maar je stelt je aan. Wij hebben 11 jaar moeten doen over onze dochter, met diverse miskramen en behandelingen. Ik denk echt dat je moet gaan leren loslaten wat dat betreft. Overbezorgd zijn is ook niet gezond ... voor jou en voor de kinderen.

Mijn ouders zouden ook boos en teleurgesteld zijn als ik mij zo zou opstellen.

10. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,171
    1,846
    113
    zit verhoger?
    en ik zou met alle liefde krap willen zitten mocht dit nodig zijn.
    dushup 2 stoelen en gaan

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Bij een ander in de auto is een stoeltje niet verplicht. Dit is dan de regel:

Wie incidenteel kinderen in de auto meeneemt, mag kinderen ouder dan 3 in de autogordel op de achterbank zekeren - dus zonder autostoeltje of zittingverhoger. Dit geldt alleen voor korte ritjes, geen vakanties. En eigen kinderen moeten altijd in een zitje.

@ts: ik snap je overigens wel hoor, het is gewoon spannend en je wilt dat je kinderen niets overkomt. Wat dat betreft vind ik ook wel dat je ouders daar oog voor mogen hebben en je wat kunnen geruststellen.

12. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    als je kind alleen op een verhoger zit. en geen autostoeltje meer nodig heeft dan denk ik dat hij/zij vast ook wel oud genoeg is om een dagje in de gewone gordel te laten zitten

het ligt allemaal aan de leeftijd/lengte

bij jonge kinderen geef ik je helemaal gelijk.. maar is hij/zij lang genoeg en je bent gewoon overbezorgd? (dat kan namelijk ook)
    dan vind ik dat je je wel een dagje eroverheen kan zetten

13. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Wat doen ze overdag als ze oppassen op je kinderen, waarschijnlijk ook zo meenemen in de auto?
    Ik weet niet hoe oud en lang je oudste is?

Mijn ervaring is dat ouders en familie juist ontzettend zorgzaam zijn voor een ander kind..

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Echt waar? Dat wist ik niet. Dus de overheid denkt ook dat er op korte stukjes en bij een ander in de auto geen ongelukken gebeuren. Apart. Dit ga ik mooi niet aan mijn vader vertellen! :D

15. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Maar waarom zou je dat risico in godsnaam nemen? Onbegrijpelijk

16. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wat betreft die autostoel: als je kind daar nog in moet dan moet hij erin en daar zou ik dan ook op staan. Voor de rest is het loslaten, soms moeilijk maar overbezorgd zijn is ook niet goed. Hoelang je erover hebt gedaan om kinderen te krijgen zegt ook helemaal niks. Iedereen is toch voorzichtig en bezorgd om zijn kind?

En ja ik wilde het toch even zeggen: ik vind je topictitel lichtelijk overdreven. Ik verwachtte een heel drama en dan...Dit. kom op, regel het met je ouders en zet je er over heen. Vind dit al het 'drama' niet waard.

17. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Ik kan je goed begrijpen. Dit heeft niets met vertrouwen te maken maar puur met bezorgdheid en veiligheid. Iedereen die op mijn kind let die vertrouw ik, maar hiermee zou ik ook niet blij zijn.

18. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Mee eens..

Maar ik snap de bezorgdheid van ts ook wel. Vorige week is onze dochter op schoolreis geweest, en ik moet eerlijk bekennen dat ik het hartstikke eng vond :) Ook met opa en oma is ze wel eens een dagje weg geweest, en ik blijf dat soort dingen gewoon spannend vinden.. Ik ben altijd blij dat ze altijd heelhuids weer thuis is :)

Ts: je moet er gewoon vanuit gaan dat opa en oma vast geen rare dingen gaan doen. Ze zullen vast ontzettend goed op je kindje passen en die attracties daar vallen reuze mee :)

19. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,385
    867
    113
    Wat betreft veiligheid in de auto snap ik je punt. Mijn zoon mag ook alleen met opa en oma mee in een veilig stoeltje.

Maar wat ze in het park 'uitspoken'... daar zou ik ze echt wel op vertrouwen.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Aan de topictitel te lezen dacht ik even heel wat anders.

Share This Page